Kan vi godt tillade os....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

MosterA

Mira0911 skriver:

Her er der slet ikke noget familie som får at vide hvornår jeg er i fødsel, eller skal sættes igang eller have PKS.... Det holder vi helt for os selv... 

Et hold venner kommer selvfølgelig til at vide det, da de skal passe Julie imens mor skal sove på sygehuset... 

Det var også vores oprindelige plan, men da min mor var med til den scanning hvor jeg, til min overraskelse, fik at vide at jeg skulle sættes igang var det ikke så nemt at skjule for hende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Mira0911

MosterA skriver:

Det var også vores oprindelige plan, men da min mor var med til den scanning hvor jeg, til min overraskelse, fik at vide at jeg skulle sættes igang var det ikke så nemt at skjule for hende 

Nej det kan jeg godt se... 

Da jeg ventede Julie, ringede og skrev folk konstant til mig, og denne gang her, har jeg valgt at ignorere det fuldstændigt, nok ikke pænt gjort, jeg vil gerne have ro omkring mig... 

Anmeld

23. august 2011

Mille83

MosterA skriver:

Åh kloge kvinder jeg har brug for jeres råd.

Jeg bliver sandsynligvis sat igang først i næste uge. Da jeg var til scanning  fik jeg at vide at der godt kunne gå nogle dage fra jeg var blevet sat igang og til jeg fødte. 

Både kærestens og min mor er meget nysgerrige og er ved at drive os til vandvid. De ringer hver dag for at høre hvordan det går!

De ved godt at vi får at vide på mandag hvornår vi skal sættes igang, så det kan vi ikke rigtig skjule for dem, men kan vi godt tillade os at sige til dem at vi har fået at vide hvornår vi skal sættes igang og vi skal nok kontakte dem når det hele er over eller hvis der sker noget??

Vi vil gerne have ro til at koncentrer os om at føde vores barn og gøre det til en god oplevelse for os begge, uden at vi skal stresse over at vores mødre ringer konstant.

Hvad mener I - er vi egoistiske eller er det ok??

Jeg ringede først til min mor da det var overstået - men faktisk mest fordi jeg ved hun ville bare sidde og vente ved telefonen hvis jeg fortalte da det startede - selvom det kun tog en 6 timer 

Så ja det er din fødsel, gør som du vil.....

Anmeld

23. august 2011

Anette&Sophia

MosterA skriver:

Jeg bliver sandsynligvis sat igang først i næste uge. Da jeg var til scanning  fik jeg at vide at der godt kunne gå nogle dage fra jeg var blevet sat igang og til jeg fødte. 

Både kærestens og min mor er meget nysgerrige og er ved at drive os til vandvid. De ringer hver dag for at høre hvordan det går!

De ved godt at vi får at vide på mandag hvornår vi skal sættes igang, så det kan vi ikke rigtig skjule for dem, men kan vi godt tillade os at sige til dem at vi har fået at vide hvornår vi skal sættes igang og vi skal nok kontakte dem når det hele er over eller hvis der sker noget??

Vi vil gerne have ro til at koncentrer os om at føde vores barn og gøre det til en god oplevelse for os begge, uden at vi skal stresse over at vores mødre ringer konstant.

Jeg synes nu godt i kan tillade jer at holde lidt hemmeligt, bare for at få lidt fred, hvis man kan sige det sådan. Kunne forestille mig at man blev stresset eller irriteret af at de samme mennesker ringer eller skriver til en konstant for at hører hvordan det går med den samme ting. - muligvis de ikke nok skulle få noget at vide hvis der skete noget?

Anmeld

23. august 2011

sarahb

3rollinger skriver:

Jeg er enig med Sarahb (som jeg faktisk tit er det )

Men forklar nu mor og svigermor at I har taenkt jer at saette telefon paa lydloes eller bare ikke tage den, saa de ikke gaar og er nervoese.

Tit er det bare nemmere at sige tingene som de er paa en paen maade inden man eksploderer fordi de for laengst har drevet én til vanvid, da man ingenting har sagt fra starten.

Dvs forklar dem at I har brug for plads, at I nok skal sige til naar det gaar igang og igen naar baby er foedt. Tit kan manden ogsaa godt underrette lidt undervejs. Det gjorde min storebror da hans kone foedte og vi sad og var meget spaendte og netop ikke ville hverken ringe eller skrive. Evt kan han skrive til sin egen mor, som saa kan sende videre til din mor eller omvendt. Saa skal han ikke taenke paa at sende til mere end én person, og denne kan saa underrette videre til hvem der ellers skal vide det.

Held og lykke.

Helt korrekt..

Anmeld

23. august 2011

IngenKoPåIsen

SpunkenJo skriver:

Hvis jeg følte de ikke ville respektere vores ønske om at gøre det på
Egen hånd. Og hvis jeg frygtede de kunne finde på at møde op midt i det hele, ville jeg lave den royale finte, og sige til dem, at igangsættelsens datoen er en dato senere end den Ibhar aftalt med hospitalet!!

Jeg syns nemlig det er vigtigt I har helt ro til at få bragt jeres lille guldklump til verden.

Men jeg kender ikke jeres mødre, så I må sammen (manden og dig) få talt om at finde en løsning, som giver jer ro på den store dag

She said it!

Anmeld

23. august 2011

Bshizzle

Efter at ha læst denne tråd, så er jeg selv blevet en del klogere

Jeg har det ligesom dig.. min Mor og Svigermor står på spring LIGE så snart de hører jeg er gået i fødsel..!!
Det væreste er at min Mor har sagt hun vil holde 3 dags ferie fra den dag jeg har født.. for hun skal jo passe min store søn og hjælpe os..  HELL NO !!!!!..
- Men hvordan forklarer man lige ens Mor at man ikke ønsker hjælp FØR man selv ber om den.. !

Jeg vælger at ta et råd.. jeg vil være ego og være perle ærlig og hive fat i dem og be dem om ikke at dukke op på stuen FØR vi har bedt dem om det.

- At de sikkert vil blive såret er deres problem.. det er trosalt ikke dem der lige har født..

Anmeld

23. august 2011

FruStolpe

Hvis jeg var i det sted, ja så er det ikke umuligt at jeg havde stukket dem en plade om hvornår igangsættelsen skal finde sted. Bare for at ha ro til at føde. Det koster trods alt hvad man har af kræfter og energi.

Så hellere komme med en lille hvid

Sådan ville jeg nok klare den!!

Anmeld

23. august 2011

Kløver

MosterA skriver:

jeg synes dte er helt ok, jeg blev selv indlagt og hvor det så endte med igangsættelse, så alle vidste det, og var utrolig stressende at folk ventede utålmodigt, og da det var endt i kejsersnit om natten efter 2½ døg, kom de første uanmeldt kl 10 om morgenen har sagt ejg ikke ønsker dette igen, så næste gang vil vi have ro, og kun dem som respekterer dette vil få noget at vide.

Synes sagtens i kan tillade jer at give jer selv den ro, så vidt jeg kan se er dte jeres første barn, så giv jer tid, nyd det, og at ingen behøver vide noget i form af en lille en der er under pasning imens.

håber det bliver en fantastisk oplevelse for jer

Anmeld

23. august 2011

2721

An&Jo skriver:

det er i min verden helt iorden at i beder dem om at lade jer være og give jer ro til at føde JERES barn..

det er jo ikke dem der skal føde men dig, så de må lige gå ldit i baggrunden og give jer den plads i beder om..

Lige mine ord. I skal kun tænke på jer selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.