Kan vi godt tillade os....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

MosterA

L.J.L skriver:

ja da! I SKAL være egoistiske når det kommer til fødslen, for det kræver en hel masse af jer begge, dog mest af dig

De har jo også begge selv prøvet at føde, så de kan forhåbentlig huske hvor hårdt det var.

God fødsel!

Ha ha min mor siger "det er som at smutte mandler" så hun syntes ikke det er noget videre at føde børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Nessie

Alle vidste hvornår jeg skulle igangsættes, og vi hørte intet fra nogen. De sad utålmodigt og ventede på at høre nyt, men kontaktede os ikke.
Synes helt klart at I kan sige til dem at I nok skal sige til, når barnet er født, men at I ellers bare vil koncentrere jer om fødslen

Pøj pøj med det hele

Anmeld

23. august 2011

Mathilde

Det er HELT iorden! Det er jeres oplevelse og ingen nysgerrige mødre, skal stresse jer den dag.

Jeg snakkede med min mor, da jeg begyndte at få veer og hun sagde til mig, at hun gerne ville have at vide, hvornår vi tog på sygehuset og det lovede jeg hende. Men situation blev altså sådan, at jeg hverken kunne eller ville ringe til hende og der var slet ikke tid til det, så hun fik først et opkald bagefter

Anmeld

23. august 2011

MosterA

Holbæktrunten skriver:

Her er det helt naturligt at besteforældre og andre får besked af manden når der sker noget.... Og det bliver også ham der ringer rund når knejten er ude... Det har vi sagt fra start af, og det betyder at vi har fred og ro til at forberede os og få en god fødsel. Der har ikke været nogen sure miner eller noget, for alle ved at de nok skal få besked både før og efter - men det er på vores præmisser. Har også sagt at jeg ikke gider at have folk redende i tide og utide, de må ringe først ( når vi er kommet hjem) og jeg har ingen skrupler ved at sige nej tak til besøg, hvis jeg ikke kan overskue det. Alle har været meget positive overfor klare udmeldinger, og keglehat kunnet nyde den interesse der har været i stedet for at blive irriteret

Havde sådan håbet at jeg selv gik i gang for så kunne vi godt lade være med at sige det til dem til efter fødslen 

Håber de kan forstå!!

Anmeld

23. august 2011

klmf

I krig, kærlighed og fødsel gælder alle kneb - så I kan med god samvittighed sige, at I ved hvornår I bliver sat i gang, men at det forbliver mellem jer. Færdig, slut. Ikke nogen undskyldninger eller forklaringer - sådan er det bare. Så må bedsterne pænt væbne sig med tålmodighed

Det ville jeg helt sikkert gøre, hvis jeg havde sådan et par bedster i røret hver dag.

Anmeld

23. august 2011

SaNiNa

Jeg ville fortælle hvornår jeg blev sat igang, men samtidig bede om ro omkring min fødsel og så skal de nok bliver informeret løbende hvis der er tid til det.

For mig er det vigtig der er ro omkirng en fødsel og ikke skulle tænke på at nu ringere den ene og den anden for at høre hvordan det går

Anmeld

23. august 2011

MosterA

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg ville fortælle hvornår jeg blev sat igang, men samtidig bede om ro omkring min fødsel og så skal de nok bliver informeret løbende hvis der er tid til det.

For mig er det vigtig der er ro omkirng en fødsel og ikke skulle tænke på at nu ringere den ene og den anden for at høre hvordan det går

Det var faktisk på den måde vi havde snakket om at gøre det.

Så nu krydser vi bare finger for at de har forståelse for vores situation og respektere at vi kontakter dem når der er noget nyt.

Anmeld

23. august 2011

3rollinger

sarahb skriver:

Jeg synes tit mange er meget sensitive omkring det at føde. Jeg ville blive rigtig ked af det hvis mit barn ikke ville fortælle hvornår det skulle ske. Men jeg ville også give dem deres space og vente med at komme ud på sygehuset til man er blevet indviteret til at komme.
Jeg ville helt klart fortælle dem det.
Og når i skal ind og føde, så er det jo bare med at slukke mobilen eller sætte den på lydløs, uanset hvad er mobilen nok det sidste i tænker på i kampens hede om at få jeres baby til verden

Jeg er enig med Sarahb (som jeg faktisk tit er det )

Men forklar nu mor og svigermor at I har taenkt jer at saette telefon paa lydloes eller bare ikke tage den, saa de ikke gaar og er nervoese.

Tit er det bare nemmere at sige tingene som de er paa en paen maade inden man eksploderer fordi de for laengst har drevet én til vanvid, da man ingenting har sagt fra starten.

Dvs forklar dem at I har brug for plads, at I nok skal sige til naar det gaar igang og igen naar baby er foedt. Tit kan manden ogsaa godt underrette lidt undervejs. Det gjorde min storebror da hans kone foedte og vi sad og var meget spaendte og netop ikke ville hverken ringe eller skrive. Evt kan han skrive til sin egen mor, som saa kan sende videre til din mor eller omvendt. Saa skal han ikke taenke paa at sende til mere end én person, og denne kan saa underrette videre til hvem der ellers skal vide det.

Held og lykke.

Anmeld

23. august 2011

SaNiNa

MosterA skriver:

Det var faktisk på den måde vi havde snakket om at gøre det.

Så nu krydser vi bare finger for at de har forståelse for vores situation og respektere at vi kontakter dem når der er noget nyt.

Det er jeg sikker på de gør, de vil helt sikkert kun det bedste for jer.

Held og lykke med fødslen

Anmeld

23. august 2011

Mira0911

Her er der slet ikke noget familie som får at vide hvornår jeg er i fødsel, eller skal sættes igang eller have PKS.... Det holder vi helt for os selv... 

Et hold venner kommer selvfølgelig til at vide det, da de skal passe Julie imens mor skal sove på sygehuset... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.