sarahb skriver:
Jeg synes tit mange er meget sensitive omkring det at føde. Jeg ville blive rigtig ked af det hvis mit barn ikke ville fortælle hvornår det skulle ske. Men jeg ville også give dem deres space og vente med at komme ud på sygehuset til man er blevet indviteret til at komme.
Jeg ville helt klart fortælle dem det.
Og når i skal ind og føde, så er det jo bare med at slukke mobilen eller sætte den på lydløs, uanset hvad er mobilen nok det sidste i tænker på i kampens hede om at få jeres baby til verden
Jeg er enig med Sarahb (som jeg faktisk tit er det
)
Men forklar nu mor og svigermor at I har taenkt jer at saette telefon paa lydloes eller bare ikke tage den, saa de ikke gaar og er nervoese.
Tit er det bare nemmere at sige tingene som de er paa en paen maade inden man eksploderer fordi de for laengst har drevet én til vanvid, da man ingenting har sagt fra starten.
Dvs forklar dem at I har brug for plads, at I nok skal sige til naar det gaar igang og igen naar baby er foedt. Tit kan manden ogsaa godt underrette lidt undervejs. Det gjorde min storebror da hans kone foedte og vi sad og var meget spaendte og netop ikke ville hverken ringe eller skrive. Evt kan han skrive til sin egen mor, som saa kan sende videre til din mor eller omvendt. Saa skal han ikke taenke paa at sende til mere end én person, og denne kan saa underrette videre til hvem der ellers skal vide det.
Held og lykke.
Anmeld