Gravid - hvad gør man så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2009

Natascha

Tillykke med den positive test søde...
Hvor er det bare super dejligt for jer...

Knus fra Natascha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2009

BabyMoseHansen

Du må gerne dyrke spinning - bare lyt til din egen krop. Som regel er det først når maven kommer i vejen at man hæver styret lidt mere og ellers lidt senere finder anden motion.
Så bare klø på - det er jo ikke en kontakt-sport! og det er godt at få pulsen op og lidt sved på panden!

Mange hilsener
Mette (også førstegangsgravid)

Anmeld

29. september 2011

AnnaL

Hej.

Angående spinning så kom endelig afsted. Alle gravide og deres babyer har brug for så meget motion som muligt - så længe det ikke er kontaktsport som håndbold mm. 

Generelt anbefaler man at man skal deltage i det man kan holde til og følge kroppens signaler, dvs får du smerter (andet end alm. muskelsmerter) så lad stop og hold en pause. Får du plukveer skal du finde på noget andet at lave...

Du kan læse sundhedsstyrelsens anbefalinger på sst.dk.

Hilsen den medicinstuderende (gravid i uge 7)

Anmeld

29. september 2011

louisevl

AnnaL skriver:

Hej.

Angående spinning så kom endelig afsted. Alle gravide og deres babyer har brug for så meget motion som muligt - så længe det ikke er kontaktsport som håndbold mm. 

Generelt anbefaler man at man skal deltage i det man kan holde til og følge kroppens signaler, dvs får du smerter (andet end alm. muskelsmerter) så lad stop og hold en pause. Får du plukveer skal du finde på noget andet at lave...

Du kan læse sundhedsstyrelsens anbefalinger på sst.dk.

Hilsen den medicinstuderende (gravid i uge 7)

Vil bare lige gøre opmærksom på, at det er en gammel tråd fra 2009

Anmeld

29. september 2011

GønskE

Gammel tråd

Anmeld

29. september 2011

TaAsJu

Pipsemor skriver:

Jeg tror bare, jeg venter med at sige noget, hvis alting stadig er godt i uge 12.
Og ja, det ville være rart selv lige at kunne følge med først.

Så må jeg jo finde på noget andet mht til motionen.

Tak for de gode svar og råd

Træner selv og jeg er nu i uge 22+1, og din krop skal nok sige vfra når du ikke kan mere.. men jeg fik af vide af min læge jeg for alt i verden ikke måtte stoppe med og træne. jo beder form du er i jo beder går fødslen som regl..

Anmeld

19. november 2012

Mullepilige

Pipsemor skriver:

Hej allesammen,

Jeg håber nogen ved noget mere end jeg og kan hjælpe...
Jeg har lige testet positiv efter at være gået 6 dage over tid. Så er det bare lige, jeg har brug for at vide: Hvad gør jeg så nu? Er der noget med, at man skal have fat i sin egen læge? Og hvad skal der så ske? Hvornår skal man sige det på jobbet??

Jeg håber ikke, det er alt for dumme spørgsmål, men som de fleste, der læser dette indlæg nok har regnet ud, er jeg førstegangs gravid...

Håber, nogen kan hjælpe.

Piamus

ja du skal kontakt din læge og sige du vil godt have lavet en gravditest og at du har lavet en selv og den viste posite og så får du en tid du skal til og hvis den er god nok så spørge de om det er noget ønsker el ikke og hvis du siger ja skal du have taget blodprøv og vejes og du skal have styr på hvornår du siste havde dit havelog

Anmeld

19. november 2012

Mullepilige

Nadi skriver:

Tillykke med den positive test

Og nej du spørg bare løs, dumme spørgsmål findes ikke. Kun dumme svar Og mange af os her på siden har jo selv stået i situationen.

Selv testede jeg først poitiv oppe hos lægen, så der fik jeg lavet en tid. Ellers havde jeg nok set sådan her ud:

Du skal både have fat i din egen læge og en jordemoder. Egentlig behøver du ikke sige det på dit job før 3 måneder inden termin (mener jeg at have hørt), men hvis jeg var dig ville jeg vente til jeg var 12 uger henne ihvertfald med at sige det. Der kan ske så meget i det første trimester, og det er måske også rart lige selv at kunne følge med.

Held og lykke med det hele!

-Nadia

man må godt træne men spørg ind i et center om hvad du må træne med og du ikke må og plus du må ikke pres dig for hået

Anmeld

19. november 2012

AnthonsMor

Pipsemor skriver:

Er det ikke bedre at vente med at sige det på jobbet til de 12 mest kritiske uger er overstået?

De fleste venter til 12 uger er gået.. Jeg fortalte det selv allerede da jeg havde været ved lægen, da jeg jo ikke vidste hvordan min krop ville håndtere min graviditet, og måske skulle jeg igennem en maaaaaasse kvalme og opkast, heldigvis endte det ikke sådan, men jeg havde jo tanken, og  derfor fortalte jeg det tidlig

Anmeld

19. november 2012

AnthonsMor

...... havde ikke lige set hvor gammel tråden var

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.