Gravid - hvad gør man så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.314 visninger
29 svar
0 synes godt om
11. januar 2009

Pipsemor

Hej allesammen,

Jeg håber nogen ved noget mere end jeg og kan hjælpe...
Jeg har lige testet positiv efter at være gået 6 dage over tid. Så er det bare lige, jeg har brug for at vide: Hvad gør jeg så nu? Er der noget med, at man skal have fat i sin egen læge? Og hvad skal der så ske? Hvornår skal man sige det på jobbet??

Jeg håber ikke, det er alt for dumme spørgsmål, men som de fleste, der læser dette indlæg nok har regnet ud, er jeg førstegangs gravid...

Håber, nogen kan hjælpe.

Piamus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2009

eliasogmor

Piamus skriver:

Hej allesammen,

Jeg håber nogen ved noget mere end jeg og kan hjælpe...
Jeg har lige testet positiv efter at være gået 6 dage over tid. Så er det bare lige, jeg har brug for at vide: Hvad gør jeg så nu? Er der noget med, at man skal have fat i sin egen læge? Og hvad skal der så ske? Hvornår skal man sige det på jobbet??

Jeg håber ikke, det er alt for dumme spørgsmål, men som de fleste, der læser dette indlæg nok har regnet ud, er jeg førstegangs gravid...

Håber, nogen kan hjælpe.

Piamus

her findes ingen dumme spørgsmål..
ja du ringer til lægen på , mandag...hvor i så tjekker en ekstra gang om du er gravid..i laver en vandre journal( det gjorde vi i hvert fald)
jeg syntes også du skal fortælle arbejder det, hurtigst muligt....tillykke med babyen....

Anmeld

11. januar 2009

Pipsemor

Er det ikke bedre at vente med at sige det på jobbet til de 12 mest kritiske uger er overstået?

Anmeld

11. januar 2009

eliasogmor

Piamus skriver:

Er det ikke bedre at vente med at sige det på jobbet til de 12 mest kritiske uger er overstået?

jo det er det måske..jeg sagde det med det samme..da jeg led af kvalme...så får man en lidt bedre forståelse..syntes jeg......men jo du kan sagtens vente....

Anmeld

11. januar 2009

Pipsemor

Det gør jeg også - lider meget af kvalme. Har lige været sygemeldt hele sidste uge med kvalme, men havde ikke den ringeste idé om, at det kunne være, fordi turen var kommet til mig så hurtigt!

Men tusind tak for svaret og rådet.

Jeg vil nu lige se, om jeg ikke kan trække det med at sige til chefen lidt endnu.

Knus P

Anmeld

11. januar 2009

Mette+Mathias

Vent med at sige det til du er forbi de 12 uger, - det er ikke sjovt at skulle fortælle hvis det går galt, - det har jeg prøvet, da jeg aborterede i uge 12/13.

Faktisk må man gerne vente indtil 4 mdr. før forventet fødsel med at fortælle det, men det er nok de færreste som gør det.

TILLYKKE!!

Anmeld

11. januar 2009

HeY

Tillykke med bebsen

Anmeld

11. januar 2009

Pipsemor

Uf, det må være hårdt at abortere, når man er nået så langt. Det kan man da ikke lade være at frygte. Man ved jo, det kan ske, derfor vil jeg helst både vente med at sige det til mine forældre (hvis jeg kan) og til jobbet efter de 12 uger.

Og tak, HeY.

Så har jeg også et andet spørgsmål. På tirsdag skal jeg starte til spinning med en kollega for allerførste gang. Er det noget man lige bør holde lidt tilbage med? Det er trods alt en sport, hvor det virkelig handler om at presse sig til det yderste.

Kh Piamus

Anmeld

11. januar 2009

Nadi

Tillykke med den positive test

Og nej du spørg bare løs, dumme spørgsmål findes ikke. Kun dumme svar Og mange af os her på siden har jo selv stået i situationen.

Selv testede jeg først poitiv oppe hos lægen, så der fik jeg lavet en tid. Ellers havde jeg nok set sådan her ud:

Du skal både have fat i din egen læge og en jordemoder. Egentlig behøver du ikke sige det på dit job før 3 måneder inden termin (mener jeg at have hørt), men hvis jeg var dig ville jeg vente til jeg var 12 uger henne ihvertfald med at sige det. Der kan ske så meget i det første trimester, og det er måske også rart lige selv at kunne følge med.

Held og lykke med det hele!

-Nadia

Anmeld

11. januar 2009

BellaT

Tillykke Tillykke! Det er så stort.
Kan godt forstå du gerne vil vente. Hvis du kan...

Jeg ville absolut ikke begynde med spinning. Tror det er meget usundt for gravide. Ikke at jeg har forstand på det. Det siger min logik mig bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.