Gravid på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det bliver i hvert fald spændende at høre mere

Skal nok komme med en opdate  

Hvem ved måske ryger pillerne helt om ikke så længe.

Jeg er nok ikke ligeså skræmt mere, som jeg var i mandags.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Skal nok komme med en opdate  

Hvem ved måske ryger pillerne helt om ikke så længe.

Jeg er nok ikke ligeså skræmt mere, som jeg var i mandags.

Det er altid rart at få sat tingene i perspektiv

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Åh nej. Nu er jeg forvirret igen. 

Hvornår kan jeg tage en test? Normalt kan man vel 2 uger efter befrugtning. Vil det sige at jeg kan tage en test i slutningen af næste uge, eller starten af den efterfølgende? 

Er begyndt at håbe på en positiv test  

Man bliver bims af det her graviditets-tænkning  

Anmeld

26. august 2011

TWT

Anonym skriver:

Hej damer

Sagen er den, at jeg lige har haft influenza - big time! og har simpelthen sovet fra mine p-piller to dage i træk  Har lige haft min mens, så det var den første uge jeg jeg skulle starte på i fredags. 

Da jeg opdagede det søndag formiddag, tog jeg begge pillerne. Jeg tænkte egentlig ikke mere over det indtil til morgen. 

Min kæreste og jeg havde nemlig sex i går aftes, uden beskyttelse, for jeg plejer jo at tage mine p-piller som jeg skal. 

Skal jeg nu går og være nervøs for en graviditet? 

Hjææælp! 

Er sikker på at jeg ikke skal have en abort, hvis jeg er gravid, men skal helst ikke have en baby lige nu! 

Er der nogle som har været i samme situation? Hvad gjorde i og hvordan blev udslaget? 

Kram mig 

Eftersom du lige har haft mens, så burde chancen ikke været ret stor, da det kræver at du har ÆL. 

Så nej, jeg vil ikke mene du kan være blevet gravid

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

TWT skriver:

Eftersom du lige har haft mens, så burde chancen ikke været ret stor, da det kræver at du har ÆL. 

Så nej, jeg vil ikke mene du kan være blevet gravid

Nej. Problemet er jo bare at jeg er på p-piller, hvor risikoen for at blive gravid, er væsentlig størst, hvis man gemmer en pille i uge 1. Hvilket jeg har glemt 2 af. 

Man kan ikke regne med hvornår en ægløsning kommer, når man er på p-piller. Lægerne ved det ikke en gang.

Anmeld

26. august 2011

baby012

hvis du lige har haft din mens er du ikke gravid  

det kræver så vidt jeg ved en ÆL og det kan du ikke nå at have haft, hvad med at begynde at overveje en anden form for prævention hvis det kniber lidt med pillerne, p-ring er et godt alternativ  

Anmeld

26. august 2011

baby012

du kan teste den dag du er gået over tid. altså en dag efter den forventede mens.

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

hvis du lige har haft din mens er du ikke gravid  

det kræver så vidt jeg ved en ÆL og det kan du ikke nå at have haft, hvad med at begynde at overveje en anden form for prævention hvis det kniber lidt med pillerne, p-ring er et godt alternativ  

Men det er jo det der står i indlægssedlen. At det er der risikoen er størst.

Nej nej det er slet ikke et generelt problem. Det var kun fordi jeg var syg. 

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

du kan teste den dag du er gået over tid. altså en dag efter den forventede mens.

Men det kan jeg vel ikke regne med, når jeg er på p-piller. Så er jeg jo netop ikke blevet "gravid" i uge 2, som man ellers normalt gør.

Anmeld

26. august 2011

SjeBets

Jeg blev gravid på en pille som jeg så åbenbart har kastet op, havde taget dem som jeg plejede var blevet syg og kastede op, blev så nervøs for en graviditet og tog en fortrydelsels pille mindre end 12 timer efter sex, men nej nej jeg var stadig gravid .. da  de åbenbart ikke virker på ca 20 % det var en mega nedtur 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.