Gravid på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Nej det er selvfølgelig rigtig nok. 

Der står i indlægssedlen, at man skal bruge ekstra prævention, hvis pillerne er glemt i den første eller sidste uge af pakken. Og pillerne bliver mest usikre, hvis man glemmer en eller flere piller. 

Jamen det er rigtig svært synes jeg. Jeg har selv ca. 1,5 år tilbage af min uddannelse og min kæreste er udlært. Og kan jo se at unge forældre er der mange af på denne side og som klare sig godt. 

Er måske mest bange for folks reaktion  hvis det skulle være. Sandsynligheden er måske ikke så stor, men hold op det har sat nogle tanker igang!

Ja, så må du hellere sørge for at dække dig ind måneden ud, hvis det er  

Det ER et super svært valg! Og det er altid rarest, hvis det er planlagt, selvom det er noget man naturligvis kan vænne sig til, hvis det endelig er. MEN skulle du stå i situationen vil jeg bare sige, at barn under uddannelse ikke er umuligt. Jeg læser på Universitetet, og jeg er jo gravid. Det kommer så self. an på studiet, for mit er meget fleksibelt, men vil kalrt mene, at det kan lade sig gøre.

Og det er aldrig dumt at overveje, hvad man ville gøre, hvis man stod i situationen! Håber du finder ud af noget  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Ja, så må du hellere sørge for at dække dig ind måneden ud, hvis det er  

Det ER et super svært valg! Og det er altid rarest, hvis det er planlagt, selvom det er noget man naturligvis kan vænne sig til, hvis det endelig er. MEN skulle du stå i situationen vil jeg bare sige, at barn under uddannelse ikke er umuligt. Jeg læser på Universitetet, og jeg er jo gravid. Det kommer så self. an på studiet, for mit er meget fleksibelt, men vil kalrt mene, at det kan lade sig gøre.

Og det er aldrig dumt at overveje, hvad man ville gøre, hvis man stod i situationen! Håber du finder ud af noget  

Det ville også sagtens kunne være muligt med min uddannelse. Men ja åhh hvor jeg dog synes det er hammer svært  Ja jeg tager nok en snak med kæresten i aften og så må vi se hvad der sker. Han skal også have lidt at sige . Også beskytter vi os ekstra resten af måneden! 

Tak for dine råd

Anmeld

22. august 2011

Moms

Anonym skriver:

Nej det er selvfølgelig rigtig nok. 

Der står i indlægssedlen, at man skal bruge ekstra prævention, hvis pillerne er glemt i den første eller sidste uge af pakken. Og pillerne bliver mest usikre, hvis man glemmer en eller flere piller. 

Jamen det er rigtig svært synes jeg. Jeg har selv ca. 1,5 år tilbage af min uddannelse og min kæreste er udlært. Og kan jo se at unge forældre er der mange af på denne side og som klare sig godt. 

Er måske mest bange for folks reaktion  hvis det skulle være. Sandsynligheden er måske ikke så stor, men hold op det har sat nogle tanker igang!

Hej

Jeg kan sørme godt forstå, det har sat nogle tanker i gang hos dig.

Men det er altså ikke særlig svært.

Frøken J har givet dig flere særdeles gode og kompetente svar.

Hun har fuldstændig ret.

Fortrydelsespiller købes i håndkøb på apoteket. De er ret billige og kan tages op til 72 timer efter ubeskyttet samleje - og det er ikke i nærheden af at ligne en abortpille. De forhindrer ægget i at sætte sig fast i livmoderen.

Så vent du bare med den graviditet, til den er ønsket.

Tip: Jeg vænnede mig til at have en ekstra pakke liggende. Jeg glemte nemlig ca hver 3. måned at tage min p-pille efter den ugentlige pause. Selvom man synes 72 timer er lang tid, kan det pludselig gå hen og blive meget stresset, hvis der er weekendlukket og man derefter selv er på arbejde indenfor apotekets normale åbningstid.

Moms

Anmeld

22. august 2011

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Hej

Jeg kan sørme godt forstå, det har sat nogle tanker i gang hos dig.

Men det er altså ikke særlig svært.

Frøken J har givet dig flere særdeles gode og kompetente svar.

Hun har fuldstændig ret.

Fortrydelsespiller købes i håndkøb på apoteket. De er ret billige og kan tages op til 72 timer efter ubeskyttet samleje - og det er ikke i nærheden af at ligne en abortpille. De forhindrer ægget i at sætte sig fast i livmoderen.

Så vent du bare med den graviditet, til den er ønsket.

Tip: Jeg vænnede mig til at have en ekstra pakke liggende. Jeg glemte nemlig ca hver 3. måned at tage min p-pille efter den ugentlige pause. Selvom man synes 72 timer er lang tid, kan det pludselig gå hen og blive meget stresset, hvis der er weekendlukket og man derefter selv er på arbejde indenfor apotekets normale åbningstid.

Moms

Hej

Det er hvert fald rigtig dejligt at i vil svare på mit indlæg. Det er dejligt at få flere synsvinkler på. Jeg lever jo bare i min egen lille osteklokke og havde faktisk slet ikke overvejet en fortrydelses pille. 

Så må man da sige, at du har været i samme situation. 

Men synes stadig det er en svær beslutning. En meget tæt på min i min familie har nemlig mistet nogle gange. Ved godt at det ikke er sådan jeg skal tænke. Skal tænke på hvad der er det bedste for et muligt kommende barn. Men jeg er ikke i tvivl om at min kæreste og jeg kunne magte opgaven, hvis det skulle ske. 

Det er nok forskrækkelsen, som sætter gang i en masse 

Anmeld

24. august 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Nej det har du jo ret i

Noget nyt?

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Noget nyt?

Min kæreste og jeg snakkede om det om aftenen og blev enige om at se hvad der sker.

Jeg overvejede rigtig meget fortrydelsespillen, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at tage den. Kan godt se hvad folk mener, når de skriver, at man ikke slår et barn ihjel, men jeg har svært ved stoppe det, hvis det er igang.

Vi er også begge enige om, at man må stå ved sine gerninger, så hvis denne bringer en spire, er det sådan det skal være. 

Vi vil rigtig gerne begge være forældre og også gerne i en rimelig ung alder. Det var bare ikke lige meningen at det skulle være nu. 

Og chancen for at der skulle være sket noget er jo meget lille, så nu ser vi. 

Det kan være jeg bliver helt skuffet, hvis der ikke er noget  

Anmeld

24. august 2011

B&J

det har jeg også prøvet før og desværre mange gange da jeg har været så dårlig til at huske dem.... og der skete ingen ting... men hvis du heller ikke har haft din æl der så er chancen meget meget lille

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det har jeg også prøvet før og desværre mange gange da jeg har været så dårlig til at huske dem.... og der skete ingen ting... men hvis du heller ikke har haft din æl der så er chancen meget meget lille

Det er jo nemlig også det. Det der bekymrede mig mest, var, at usikkerheden var størst, hvis man glemte i den første eller sidste uge og hvis man glemte 2 eller flere. 

Men tror stadig den er 80% sikker. Synes jeg at har læst et sted, så sandsynligheden er lille.

Anmeld

24. august 2011

B&J

Anonym skriver:

Det er jo nemlig også det. Det der bekymrede mig mest, var, at usikkerheden var størst, hvis man glemte i den første eller sidste uge og hvis man glemte 2 eller flere. 

Men tror stadig den er 80% sikker. Synes jeg at har læst et sted, så sandsynligheden er lille.

nu har jeg aldrig vist meget om æl og slet ikke tænk over det men har taget mine p-piller og når jeg har glemt gjorde jeg lige som dig og ingen ting er sket der..

og håber heller ikke med dig når det ikke passer lige nu

Anmeld

24. august 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg snakkede om det om aftenen og blev enige om at se hvad der sker.

Jeg overvejede rigtig meget fortrydelsespillen, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at tage den. Kan godt se hvad folk mener, når de skriver, at man ikke slår et barn ihjel, men jeg har svært ved stoppe det, hvis det er igang.

Vi er også begge enige om, at man må stå ved sine gerninger, så hvis denne bringer en spire, er det sådan det skal være. 

Vi vil rigtig gerne begge være forældre og også gerne i en rimelig ung alder. Det var bare ikke lige meningen at det skulle være nu. 

Og chancen for at der skulle være sket noget er jo meget lille, så nu ser vi. 

Det kan være jeg bliver helt skuffet, hvis der ikke er noget  

Det bliver i hvert fald spændende at høre mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.