Vægt i uge 24..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

katrineoerum

MedRogn skriver:

Hej tøser..

Jeg var så stolt da jeg var i uge 20 og kun havde taget ca. 3 kg på..

Men ØV!! Nu er jeg i dag 23+3 og vejer 7 kg mere end startvægten!!! KÆMPE CHOK! 

Er det ikke meget i forhold til hvor langt jeg er?  Jeg mener hvis det er meningen man kun skal tage 10-12 kg på....... Som gerne skulle have været max!

Hvor meget havde I ca. taget på i uge 24??

Bare rolig, jeg overvejer ikke at gå på kur, det ved jeg godt er usundt for baby, men er der nogle råd jeg kan følge for ikke at ende som en hval???

Kram, MedRogn (som føler sig lidt for tung)

Bare tag det roligt. jeg havd epå det tidspunkt i begge mine graviditeter taget 15 kilo på og ente begge gange på 30. Og det skal lige sige at jeg kun vejer 60 normalt så det var halvdelen af min kropsvægt :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

LeneKE

Jeg er 23+3 idag og har taget 1,5 kg på - og jeg er ikke forsigtig med hvad jeg spiser - altså jeg kører ikke bare kage og slik i hovedet, men jeg har også et højt BMI i forvejen, så det gør jeg normalt heller ikke  

Jeg har ellers normalt utrolig let ved at tage på, men ikke her efter jeg er blevet gravid (ikke dårligt ), håber jeg kan holde vægten nogenlunde nede, så jeg ikke skal i gang med en alt for hård kamp når jeg har født

Lene

Anmeld

22. august 2011

banditten2011

MedRogn skriver:

Det er da også helt vildt så at du kun har taget 1 kg på hvis du ikke engang har været særlig forsigtig. 

Men hvis du har planer om at amme efter fødslen så kommer kg'ene nok til at rasle af dig.. Det er jo super fedt at det så er de kg der var der i forvejen og ikke dem man har taget ekstra på i løbet af graviditeten. 

jaa  men der er stadig 11 uger igen så der ska nok nå at komme noget hehe

Anmeld

22. august 2011

Frøken J.

MedRogn skriver:

Ja, det skulle helst ikke fortsætte med 1 kg ekstra om ugen indtil fødslen, så ender jeg jo på 23+ kg i uge 40! YIKES! 

Min krise kommer nok også af at jeg lever med en MEGET slank mand og jeg nu har overhalet ham på vægten. Det fungerer ikke godt med min skrøbelige kvindelige gravide psyke.  

Hvis du tager 23+ på, må du tage det med Jeg har lige vejet mig her til morgen, efter at have undgået vægten i en uges tid. Jeg har taget 18 kg på.. Og for en, som tabte 25 kilo inden graviditeten, er det ikke ligefrem awesome. Men folk bliver ved at sige, at de ikke kan se det. Self. har jeg fået mere fedt i ansigtet osv., men at det ligefrem er 18 kg, er ikke tydeligt. Det er da surt, men så må man bare sige til sig selv, at dem kan man sagtens tabe igen bagefter. Hey, hvis jeg kunne tabe 25 kilo før, så kan jeg også nu

Og jeg er ret sikker på, at jeg havde taget mere på end dig i uge 24  

Anmeld

22. august 2011

Sof

MedRogn skriver:

40 + kg var også noget af en sjat, kunne du smide dem hurtigt igen eller var det meget svært at komme af med?

Det er flot du holder det så godt denne gang!

Da jeg først gik i gang var de nemme at smide, men det tog mig desværre en del år at komme igang med at smide dem. Men der ligger en tråd herinde omkring mit vægttab hvis det skulle være

Anmeld

22. august 2011

Isabeau

MedRogn skriver:

Det er da også flot når det er mindre end sidst!! 

Jeg håber bare ikke jeg skal kæmpe en kamp efter graviditeten med mange ekstra kg. Jeg syntes allerede jeg vejede mindst 5 kg for meget inden jeg blev gravid, så ville gerne jeg ikke skulle kæmpe med mange ekstra kg. Gør du noget særligt for bedre at holde en god vægt denne gang?

Sidste gang have jeg simpelthen så meget vand i kroppen, så denne gang mente min jordmoder at jeg skulle drikke en masse vand for ikke at få det (hvordan det end hænger sammen??)

Men det hjælper sgu! Desuden er jeg SLET ikke til søde sager denne gang - mere sure sager

Anmeld

22. august 2011

Moms

Hej,

jeg er en af dem, der ikke ønsker at tage en masse overflødige kilo på under graviditeten. Jeg spiser sundt og ikke så meget mere end jeg plejer. Da min vægt begyndte at stige ret så meget, blev jeg også bekymret. Det gik lidt vildt for sig 1-2 uger, men er stilnet af igen.

Jeg er 24+6 i dag og har taget ca. 6½ kg på. Er 175 høj og vejede 60,5 inden jeg blev gravid.

Jeg vejer mig hver morgen og taster min vægt ind i et exell ark, hvor jeg så kan lave et søjlediagram. Jeg kan desværre ikke få det ind i dette svar. Har prøvet at gemme det som billede, men stadig ikke.

Ud fra søjlediagrammet får jeg et rigtig godt overblik. Min vækstkurve er ret flad de første 16-17 uger, men så ændrer den karakter og bliver mere stejlt stigende.

Det kan jo være, den ændrer sig igen, så jeg vil ikke udsætte mig selv for at regne ud hvad slutvægten bliver ud fra den nuværende stigning. Som én svarer dig - tror jeg det var - stiger vægten meget fra 20-30 uger.

Du kan også kigge på det her link:

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

eller denne tråd:

https://www.baby.dk/debat/124849pi1/graviditet/hvad-sker-der-tager-paa-for-vildt.aspx

Min mand og jeg er ca lige høje og passer faktisk normalt tøj sammen. I går aftes, da vi stod og børstede tænder, kommenterede han, at nu var maven godt nok blevet stor. Jeg kunne jo kun sige, at jeg er helt enig, men at jeg tror, den bliver dobbelt så stor  chokkeren!

Jeg regner med at blive lige så slank som ham efter endt graviditet og amning :-)

Moms 

Anmeld

22. august 2011

Vivian87

Jeg er ikke sikker på at jeg heelt kan regnes med her da jeg har et BMI på over 40 og allerede inden jeg blev gravid vejede 40+ i forhold til hvad jeg burde

Men jeg har heldigvis kun taget 2,5 kg. på indtil nu og jeg er i 21+1 - men ifølge lægen og jordemoren må jeg så også kun tage 5-9 kg. på pga. min overvægt, så der er jo heller ikke lige sååå meget mere at tage af

Anmeld

22. august 2011

OverTheRainbow

MedRogn skriver:

Hej tøser..

Jeg var så stolt da jeg var i uge 20 og kun havde taget ca. 3 kg på..

Men ØV!! Nu er jeg i dag 23+3 og vejer 7 kg mere end startvægten!!! KÆMPE CHOK! 

Er det ikke meget i forhold til hvor langt jeg er?  Jeg mener hvis det er meningen man kun skal tage 10-12 kg på....... Som gerne skulle have været max!

Hvor meget havde I ca. taget på i uge 24??

Bare rolig, jeg overvejer ikke at gå på kur, det ved jeg godt er usundt for baby, men er der nogle råd jeg kan følge for ikke at ende som en hval???

Kram, MedRogn (som føler sig lidt for tung)

Jeg ligger også omkring de der kilo'er....

Det er vildt som de sniger sig på én

Anmeld

22. august 2011

Mira0911

Jeg kan ikke huske hvad min vægt sagde i uge 24.. Nu hvor jeg er 36+0 siger vægten +27 kg... Startvægten hed 60 kg... Det er meget forskelligt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.