Vægt i uge 24..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.655 visninger
29 svar
0 synes godt om
21. august 2011

Københavnermor

Hej tøser..

Jeg var så stolt da jeg var i uge 20 og kun havde taget ca. 3 kg på..

Men ØV!! Nu er jeg i dag 23+3 og vejer 7 kg mere end startvægten!!! KÆMPE CHOK! 

Er det ikke meget i forhold til hvor langt jeg er?  Jeg mener hvis det er meningen man kun skal tage 10-12 kg på....... Som gerne skulle have været max!

Hvor meget havde I ca. taget på i uge 24??

Bare rolig, jeg overvejer ikke at gå på kur, det ved jeg godt er usundt for baby, men er der nogle råd jeg kan følge for ikke at ende som en hval???

Kram, MedRogn (som føler sig lidt for tung)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Ka+Ma=Be

MedRogn skriver:

Hej tøser..

Er det ikke meget i forhold til hvor langt jeg er?  Jeg mener hvis det er meningen man kun skal tage 10-12 kg på....... Som gerne skulle have været max!

Bare rolig, jeg overvejer ikke at gå på kur, det ved jeg godt er usundt for baby, men er der nogle råd jeg kan følge for ikke at ende som en hval???

Det lyder meget lige som mig Da jeg var 20 uger henne havde jeg også kun taget 3 kg på - og så tog det ellers fat. Nu (37+1) har jeg taget omkring 12½ kg på.

Men der er jo mange ting der spiller ind Jeg har meget væske i kroppen - og det går ikke så stærkt nu som tidligere. Det var vildest mellem uge 20 - 30 + - .

Jeg regner ikke med at tage synderligt meget mere på nu  

Anmeld

21. august 2011

Isabeau

MedRogn skriver:

Hej tøser..

Jeg er 25+2 og vejer 10 kg. over startvægten, og det er endda 6 kg. mindre end sidste gang, jeg var gravid, her i samme periode.

Så jeg ér lidt stolt

Det er forskelligt hvad folk tager på - ta´ det som det kommer og tab dig igen hvis det er Det gjorde jeg. Sidste gang tog jeg 26 kg. på, som jeg tabte i løbet af 1 år. Tog det stille og rolig

Anmeld

21. august 2011

banditten2011

MedRogn skriver:

Hej tøser..

jeg som vejer nok omkring 15kilo for meget i forhold til hva jeg skal veje i følje BMI så har jeg taget 1 kilo på og er i 28 uge men har så os en del at give af i forvejen

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

Katte87 skriver:

Det lyder meget lige som mig Da jeg var 20 uger henne havde jeg også kun taget 3 kg på - og så tog det ellers fat. Nu (37+1) har jeg taget omkring 12½ kg på.

Men der er jo mange ting der spiller ind Jeg har meget væske i kroppen - og det går ikke så stærkt nu som tidligere. Det var vildest mellem uge 20 - 30 + - .

Jeg regner ikke med at tage synderligt meget mere på nu  

Så håber jeg da vægten går i stå efter uge 30..  Kan ikke bære hvis jeg skal tage 20+ kg på.......

Det er meget flot vægt du har holdt!

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

Isabeau skriver:

Jeg er 25+2 og vejer 10 kg. over startvægten, og det er endda 6 kg. mindre end sidste gang, jeg var gravid, her i samme periode.

Så jeg ér lidt stolt

Det er forskelligt hvad folk tager på - ta´ det som det kommer og tab dig igen hvis det er Det gjorde jeg. Sidste gang tog jeg 26 kg. på, som jeg tabte i løbet af 1 år. Tog det stille og rolig

Det er da også flot når det er mindre end sidst!! 

Jeg håber bare ikke jeg skal kæmpe en kamp efter graviditeten med mange ekstra kg. Jeg syntes allerede jeg vejede mindst 5 kg for meget inden jeg blev gravid, så ville gerne jeg ikke skulle kæmpe med mange ekstra kg. Gør du noget særligt for bedre at holde en god vægt denne gang?

Anmeld

21. august 2011

Ka+Ma=Be

MedRogn skriver:

Så håber jeg da vægten går i stå efter uge 30..  Kan ikke bære hvis jeg skal tage 20+ kg på.......

Det er meget flot vægt du har holdt!

Hehe det var præcis min tanke også Men jeg synes egentlig ikke jeg tager så meget på mere Der var bare lige nogle uger hvor det gik vidt for sig 

Anmeld

21. august 2011

AndreasMor84

Tja det er jo bare et tal.. det er jo ikke verdens undergang at tage 20 kg. på.. personligt har jeg selv taget 16 kg på indtil videre og det kan IKKE ses, udover den store mave og lidt ammefedt på bagdelen..Og vægten er ikke blevet kommenteret af hverken læge eller JM!

Så helt ærlig, lad være med at blive fanatisk omkring det tal der står på vægten, men tænk på, at dit barn får nok næring og har det godt 

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

banditten2011 skriver:

jeg som vejer nok omkring 15kilo for meget i forhold til hva jeg skal veje i følje BMI så har jeg taget 1 kilo på og er i 28 uge men har så os en del at give af i forvejen

SNYD!!!  Kun 1 kg?! 

Ej, det er flot du har holdt så flot en vægt hvis du i forvejen havde for høj bmi.

Min bmi var normal da jeg blev gravid, dog ikke i den lave ende af normalen. Så skulle jo helst max tage mellem 10 og 12 kg på.. Der er bare kun 5 kg tilbage til jeg rammer de 12, og det syntes jeg ikke er særlig meget når der er 16 uger tilbage... 

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

Katte87 skriver:

Hehe det var præcis min tanke også Men jeg synes egentlig ikke jeg tager så meget på mere Der var bare lige nogle uger hvor det gik vidt for sig 

Ja, det skulle helst ikke fortsætte med 1 kg ekstra om ugen indtil fødslen, så ender jeg jo på 23+ kg i uge 40! YIKES! 

Min krise kommer nok også af at jeg lever med en MEGET slank mand og jeg nu har overhalet ham på vægten. Det fungerer ikke godt med min skrøbelige kvindelige gravide psyke.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.