Vægt i uge 24..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

banditten2011

MedRogn skriver:

SNYD!!!  Kun 1 kg?! 

Ej, det er flot du har holdt så flot en vægt hvis du i forvejen havde for høj bmi.

Min bmi var normal da jeg blev gravid, dog ikke i den lave ende af normalen. Så skulle jo helst max tage mellem 10 og 12 kg på.. Der er bare kun 5 kg tilbage til jeg rammer de 12, og det syntes jeg ikke er særlig meget når der er 16 uger tilbage... 

jaah men de 7 af kiloene kom i julen hvor jeg blev gravid i feb så der er masser som han kan tage af

kan nu heller ikk helt forstå det for lever bestemt ikk af salat hehe men de kloge siger vist os at hvis man vejer for meget sku man ikk tage så meget på mener jeg og min BMI lå 1 over hva den måtte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Københavnermor

Solstråle2011 skriver:

Tja det er jo bare et tal.. det er jo ikke verdens undergang at tage 20 kg. på.. personligt har jeg selv taget 16 kg på indtil videre og det kan IKKE ses, udover den store mave og lidt ammefedt på bagdelen..Og vægten er ikke blevet kommenteret af hverken læge eller JM!

Så helt ærlig, lad være med at blive fanatisk omkring det tal der står på vægten, men tænk på, at dit barn får nok næring og har det godt 

Det er også rigtigt og jeg ved det godt. Forsøger også virkelig ikke at lade mig gå på af det. Men jeg kan ikke lade hver med at tænke at baby jo kun vejer ca. 610 g i dag og så har jeg større livmoder, fostervæske og blod i kroppen - det går bare ikke op i 7 kg, så resten må jo være fedt på min krop... 

Men OK, jeg LOVER ikke at blive fanatisk!  Jeg glemmer det nu, faktisk, skal også til at spise aftensmad.. Så nytter det jo ikke noget at græde tårer over min store krop. 

Anmeld

21. august 2011

AndreasMor84

MedRogn skriver:

Det er også rigtigt og jeg ved det godt. Forsøger også virkelig ikke at lade mig gå på af det. Men jeg kan ikke lade hver med at tænke at baby jo kun vejer ca. 610 g i dag og så har jeg større livmoder, fostervæske og blod i kroppen - det går bare ikke op i 7 kg, så resten må jo være fedt på min krop... 

Men OK, jeg LOVER ikke at blive fanatisk!  Jeg glemmer det nu, faktisk, skal også til at spise aftensmad.. Så nytter det jo ikke noget at græde tårer over min store krop. 

Ja og ekstra væske i kroppen, moderkage, større bryster.. og al den ekstra blod vejer faktisk også en del.. Så nej, det er ikke kun ekstra fedt der vejer Samlet set, så får man faktisk kun ca. 3-4 kg. ekstra fedt i løbet af graviditeten.. resten er alt det andet

Anmeld

21. august 2011

Ka+Ma=Be

MedRogn skriver:

Ja, det skulle helst ikke fortsætte med 1 kg ekstra om ugen indtil fødslen, så ender jeg jo på 23+ kg i uge 40! YIKES! 

Min krise kommer nok også af at jeg lever med en MEGET slank mand og jeg nu har overhalet ham på vægten. Det fungerer ikke godt med min skrøbelige kvindelige gravide psyke.  

Haha det er præcis det samme her hjemme Og når han så siger, at han synes han har taget meget på, og er ved at få mave!!!  You gotta be kiddin' me! hehe

Anmeld

21. august 2011

Sof

Jeg er 22+5 og har taget 8-10 kg på indtil videre. Med min datter var jeg dog over 15 kg på dette tidspunkt, så jeg håber bare at jeg kan holde mig under 20kg+. Tog 40 kg + på med min datter.

Der er bare nogle der tager meget på og smider det igen hurtigt

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

banditten2011 skriver:

jaah men de 7 af kiloene kom i julen hvor jeg blev gravid i feb så der er masser som han kan tage af

kan nu heller ikk helt forstå det for lever bestemt ikk af salat hehe men de kloge siger vist os at hvis man vejer for meget sku man ikk tage så meget på mener jeg og min BMI lå 1 over hva den måtte

Det er da også helt vildt så at du kun har taget 1 kg på hvis du ikke engang har været særlig forsigtig. 

Men hvis du har planer om at amme efter fødslen så kommer kg'ene nok til at rasle af dig.. Det er jo super fedt at det så er de kg der var der i forvejen og ikke dem man har taget ekstra på i løbet af graviditeten. 

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

Solstråle2011 skriver:

Ja og ekstra væske i kroppen, moderkage, større bryster.. og al den ekstra blod vejer faktisk også en del.. Så nej, det er ikke kun ekstra fedt der vejer Samlet set, så får man faktisk kun ca. 3-4 kg. ekstra fedt i løbet af graviditeten.. resten er alt det andet

Det håber jeg holder stik i mit tilfælde!! 3-4 kg fedt kan jeg leve med, for det må vel ryge af ved amningen.. Har jeg hørt. 

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

Katte87 skriver:

Haha det er præcis det samme her hjemme Og når han så siger, at han synes han har taget meget på, og er ved at få mave!!!  You gotta be kiddin' me! hehe

Det er noget øv med sådan nogle slanke mænder der giver os komplekser! 

Hehe, den med maven er god.. Så skulle han prøve at rende rundt med en baby i kroppen! 

Anmeld

21. august 2011

Københavnermor

Sof skriver:

Jeg er 22+5 og har taget 8-10 kg på indtil videre. Med min datter var jeg dog over 15 kg på dette tidspunkt, så jeg håber bare at jeg kan holde mig under 20kg+. Tog 40 kg + på med min datter.

Der er bare nogle der tager meget på og smider det igen hurtigt

40 + kg var også noget af en sjat, kunne du smide dem hurtigt igen eller var det meget svært at komme af med?

Det er flot du holder det så godt denne gang! 

Anmeld

22. august 2011

Holbæktrunten

MedRogn skriver:

Hej tøser..

Jeg var så stolt da jeg var i uge 20 og kun havde taget ca. 3 kg på..

Men ØV!! Nu er jeg i dag 23+3 og vejer 7 kg mere end startvægten!!! KÆMPE CHOK! 

Er det ikke meget i forhold til hvor langt jeg er?  Jeg mener hvis det er meningen man kun skal tage 10-12 kg på....... Som gerne skulle have været max!

Hvor meget havde I ca. taget på i uge 24??

Bare rolig, jeg overvejer ikke at gå på kur, det ved jeg godt er usundt for baby, men er der nogle råd jeg kan følge for ikke at ende som en hval???

Kram, MedRogn (som føler sig lidt for tung)

Mine kg kom stort set allesammen ml uge 20 og 32- 10 kg ialt. Siden har vægten faktisk stået stille for mit vedkommende, selvom knægtens er gået op, og han skønnes til at være en bassecpå omkring fire kg. Er i dag 39+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.