Hjælp til test!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.853 visninger
23 svar
0 synes godt om
21. august 2011

baby-kom-nu

Min mens skulle ha' været kommet for en uge siden, så i dag tog jeg endnu en g-test, og den var lige så negativ som noget kan være

Så tog jeg for nysgerrighedens skyld en ÆL-test, og den så sådan ud:

Ved ikke om I kan se det, men der er en meget svag test-streg.... Kan jeg godt være tæt på ÆL selvom jeg ikke har haft min mens, eller hvorfor er den streg der???

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

baby-kom-nu

Op!! :-D

Anmeld

21. august 2011

Frk.S

Nu har jeg ikke taget ret mange æl-test - men jeg har da prøvet.

Og der var altid en streg nr. 2. Det er først når test-stregen er tydeligere end kontrolstregen, at den er positiv for ÆL.

Anmeld

21. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Op!! :-D

Der er altid to teststreger ved ÆL. Ellers er testen defekt. Teststregen skal være lige så tydelig, eller tydeligere end kontrolstregen.

Jeg har oplevet nogle gange, at den kun blev "næsten lige så tydelig" selv om jeg havde ÆL. Så gik over til den digitale, som fungerede bedre for mig. 

Anmeld

21. august 2011

baby-kom-nu

Frk.S skriver:

Nu har jeg ikke taget ret mange æl-test - men jeg har da prøvet.

Og der var altid en streg nr. 2. Det er først når test-stregen er tydeligere end kontrolstregen, at den er positiv for ÆL.

Men jeg har altså også prøvet, hvor jeg efter en ægløsning tog en test, hvor der kun var den ene streg...Men mit spørgsmål var også, om jeg kan være på vej mod ægløsning, selvom jeg ikke har haft min mens?

Anmeld

21. august 2011

baby-kom-nu

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Der er altid to teststreger ved ÆL. Ellers er testen defekt. Teststregen skal være lige så tydelig, eller tydeligere end kontrolstregen.

Jeg har oplevet nogle gange, at den kun blev "næsten lige så tydelig" selv om jeg havde ÆL. Så gik over til den digitale, som fungerede bedre for mig. 

Der er vel kun to streger hvis ÆL er der, eller er på vej?? Kan jeg godt få ÆL selvom jeg ikke har haft mens?

Anmeld

21. august 2011

Frk.S

baby-kom-nu skriver:

Men jeg har altså også prøvet, hvor jeg efter en ægløsning tog en test, hvor der kun var den ene streg...Men mit spørgsmål var også, om jeg kan være på vej mod ægløsning, selvom jeg ikke har haft min mens?

Tjaaa. Har du testet positivt for ægløsning før i denne cyklus?

For det kunne jo være at din ægløsning først er på vej nu - og det er derfor du ikke har haft din mens. I så fald kan det jo i hvert fald godt lade sig gøre.

MEN der kan sagtens være 2 streger selvom der er lang tid til ÆL. Mange har 2 streger hele vejen igennem cyklus.

Anmeld

21. august 2011

baby-kom-nu skriver:

Der er vel kun to streger hvis ÆL er der, eller er på vej?? Kan jeg godt få ÆL selvom jeg ikke har haft mens?

Nej, der er ALTID to streger på en ÆL test. De fungerer anderledes end en G test. 

Det med ÆL selv om du ikke har mens. tror jeg ikke jeg kan svare præcist på. 

Anmeld

21. august 2011

Frk.S skriver:

Tjaaa. Har du testet positivt for ægløsning før i denne cyklus?

For det kunne jo være at din ægløsning først er på vej nu - og det er derfor du ikke har haft din mens. I så fald kan det jo i hvert fald godt lade sig gøre.

MEN der kan sagtens være 2 streger selvom der er lang tid til ÆL. Mange har 2 streger hele vejen igennem cyklus.

Der er altså altid to streger på en ÆL test. 

Anmeld

21. august 2011

Frk.S

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Der er altså altid to streger på en ÆL test. 

Nej, det tror jeg nu ikke der er. Det har der altid været på dem jeg har taget. Men jeg har da hørt at det er forskelligt fra kvinde til kvinde og det kommer an på niveauet af LH igennem cyklus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.