Vi havde præcis samme problemstilling, han for og jeg imod...
Min ældste søn er navngivet, da jeg absolut ikke har noget forhold til kirken og på forhånd har antipati mod, at stå i 'guds hus' og sige ja til at opdrage mine børn i den kristne tro osv.
Vi snakkede frem og tilbage, jeg imod han for.... Og det er jo en meget svær situation at stå i, da begge parter holder på sit. Der er ikke nogen gylden mellemvej, det er enten eller og I står der, hvor i hver især forsøger at overbevise den anden om, at JERES holdning er den rigtige.
Men det kommer der jo sådan set ikke noget ud af, da det lyder til, at I begge står fast ved jeres holdning.
Havde jeg 'vundet vores kamp', havde vi holdt en navngivningsfest og sprunget den forlorne seance over i kirken -men det endte med at vi fik vores datter døbt, da det var et meget stort ønske for min kæreste og jeg gav mig.
For ham var det traditionen i dåben han gerne villle bevare, ikke det kristne budskab mm. Og jeg, som synes det hele er noget fis!
Men sådan blev det her hos os...
Man kan vælge at se det på mange måder, kridtendommen som en religion eller som nogle værdier der faktisk er i samfundet.
Eegntlig er der mange gode værdier i kristendommen og jeg valgte, at se det på den måde, at det var de grundlæggende gode værdier og ideologier jeg sagde ja til 
Håber I finder en løsning 
Anmeld