Ung mor, hva så ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Nixo

OoLøjsoO skriver:

Ja .. en meget mærkelig opførsel !!!

- Syns jeg bestemt osse og tak for støtten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Clisolka

OoLøjsoO skriver:

Hej alle sammen  

- Jeg hvad en lidt mærkelig oplevelse idag, sad i bussen fra arbejdet og var på vej hjem ad, når men jeg sad der pludselig kom en ældre herrer og kiggede på mig, (han satte sig ved siden af mig) på en mærkelig måde ligsom han aldrig havde set noget lign .. før ! 

- Kom det bare ud af hans mund, " er du måske ikke lidt for ung til at blive mor unge dame, du har sikkert hellere ikke en uddannelse, så du kan forsøge den lille der, med den mave du har der!

Jeg var fuldstændigt mundlam !, hvad kommer det enlig ham ved jeg har taget en besluting om jeg skal være "Ung mor!" , jo jeg kan godt forsørge mit eget barn, har en uddannelse omme bag det, men det ved han jo bare ikke, syns bare folk skal tale pænt og bare sige tillykke, eller slet ikke sige noget som helst. Kan de selv tænke sit!

- Men jeg sagde ikke noget til ham end "når, når"!  og stig ud af bussen og nu sidder jeg her tænker ovre hvad han sagde til mig som fartisk gjorde mig lidt sur!

Hvad bare brug for at komme ud med det!

Hvad ville i havet gjordt piger ?

Whaaaat....  Det kan han sgi da ikke tillade sig 

Jeg tror også jeg var blevet fuldstændig mundlam - og så ærge mig bagefter, over ikke at have sagt et ord eller 5 med stort til ham. 

Jeg synes tit det er de ældre der er de værste til at brokke sig, eller sige noget de ikke skulle have sagt 

Anmeld

3. september 2011

mortilflere

jeg havde svaret , jeg skal prøve at opdrage det bedre end det lykkes dine forældre

Anmeld

16. september 2011

Angelica

Først og fremmest; sikke en gammel stodder.

Men! Nu har du den oplevelse med, så hvis du en anden gang skulle komme i samme situation, så har du erfaringen fra dette møde. Dvs. en anden gang kommer du til at kunne komme med et svar.

Personligt ville jeg enten have valgt at sige sandheden; ja, jeg er ung, men jeg er sådan set igang med at tage en uddannelse, og det har jeg gjort uden afbrydelse (ja bortset fra barsel). Jeg forsørger fint mit barn, og vi har faktisk et rigtig dejligt liv.

Eller også havde jeg valgt at lyve en lille bitte smule, fx lade som om jeg var meget ældre. Sige tak for komplimenten, men jeg er nu altså 29 og så videre. Nu så jeg ikke lige hvor gammel du er, men altså, lad aldrig den slags gamle tosser få et ben til jorden. Hvis du kan lade som om du er 29 eller noget, så gør det. Hvis du kan lade som om du har en lang videregående uddannelse og et godt betalt job, så gør det. Eller gå den anden vej og gør alt hvad du kan for at chokere ham. Ih ja, ingen uddannelse og offentlig forsørgelse. Øller til morgenmad. Ingen fremtid. Hjemløs.... og så videre. Gør dig selv den tjeneste at gøre grin med det. Vend situationen om og få kontrollen

Men frem for alt; lige nu skal du ikke lade dig gå på af sådan en gammel tosse. For det er hvad han jo er: en gammel tosse.

For øvrigt oplevede jeg jo selv, da jeg var gravid, at vidtfremmede kom hen til mig og spurgte, hvorfor jeg ikke fik en abort! Til sidst var jeg jo tæt på at svare, at det ikke længere hed en abort, når jeg var så langt henne, men igangsættelse af fødslen.

Anmeld

16. september 2011

Zafir

Angelica skriver:

Men! Nu har du den oplevelse med, så hvis du en anden gang skulle komme i samme situation, så har du erfaringen fra dette møde. Dvs. en anden gang kommer du til at kunne komme med et svar.

Personligt ville jeg enten have valgt at sige sandheden; ja, jeg er ung, men jeg er sådan set igang med at tage en uddannelse, og det har jeg gjort uden afbrydelse (ja bortset fra barsel). Jeg forsørger fint mit barn, og vi har faktisk et rigtig dejligt liv.

Eller også havde jeg valgt at lyve en lille bitte smule, fx lade som om jeg var meget ældre. Sige tak for komplimenten, men jeg er nu altså 29 og så videre. Nu så jeg ikke lige hvor gammel du er, men altså, lad aldrig den slags gamle tosser få et ben til jorden. Hvis du kan lade som om du er 29 eller noget, så gør det. Hvis du kan lade som om du har en lang videregående uddannelse og et godt betalt job, så gør det. Eller gå den anden vej og gør alt hvad du kan for at chokere ham. Ih ja, ingen uddannelse og offentlig forsørgelse. Øller til morgenmad. Ingen fremtid. Hjemløs.... og så videre. Gør dig selv den tjeneste at gøre grin med det. Vend situationen om og få kontrollen

Men frem for alt; lige nu skal du ikke lade dig gå på af sådan en gammel tosse. For det er hvad han jo er: en gammel tosse.

For øvrigt oplevede jeg jo selv, da jeg var gravid, at vidtfremmede kom hen til mig og spurgte, hvorfor jeg ikke fik en abort! Til sidst var jeg jo tæt på at svare, at det ikke længere hed en abort, når jeg var så langt henne, men igangsættelse af fødslen.

Og Thyra er fanmer en dejlig unge... <3
Så godt hun ikke blev det. :-D

Anmeld

16. september 2011

Angelica

Zafir skriver:

Og Thyra er fanmer en dejlig unge... <3
Så godt hun ikke blev det. :-D

Der ville aldrig have været fare for at Thyra blev en abort  Uanset hvordan hun var blevet skabt, så skulle hun i hvert fald fødes. Og uanset om jeg havde beholdt hende eller ej, så skulle hun i den grad have lov til at leve

Men øj, hun hyggede sig altså også bare super meget i dag hos jer Tror hun synes at I er en super-familie

Anmeld

16. september 2011

OoLøjsoO

Angelica skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.