Hvis jordmor skønner baby til 4 kg til termin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

Majbriteriksen

Jeg blev scannet da jeg var 38+4, der skønnede de ham til 4000g, derfor blev jeg tilbudt igangsættelse 38+6. Overlægen på Randers sagde at de var begyndt sætte i gang ved stor baby, da de havde fundet ud af at der var for store gener for kvinderne bagefter fødslen hvis børnene blev 4,5 og op efter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

MaybeBaby

Blyb skriver:

Jeg venter mig også en 4 kilo's baby, måske lidt mere nu hvor jeg er gået over termin. Og så længe man ikke kommer op på de 5 kilo, tror jeg der skal ret meget til, før de sætter i gang.

Jeg skal selv føde på Riget og indtil videre vil de ikke sætte mig i gang.

Det var ikke for at skuffe dig, men kun for at være realistisk

Og om baby vejer 3800 eller 4000 g, gør nok ikke den store forskel i sidste ende. Faktisk siger man at de store babyer, kan være lidt nemmere at føde, fordi de på en eller anden måde selv kan hjælpe lidt til.

Held og lykke med din kommende fødsel

Kh. Gry

Jeg har hørt SÅ meget forskelligt om dette nemlig. Og det virker til, at det hele kommer an på JM, hvad der gøres i de forskellige situationer. men mange tak for dit svar, og jeg bliver bestemt ikke skuffet jeg havde bare behov for et konkret enten/eller svar, men det er vist svært

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

Maja! skriver:

Jeg er imorgen 39+4 og skal til scanning og samtale på fødegangen med henblik på igangsættelse da hun er skønnet til 4+ og da jeg blev scannet i 36+1 var ca 3400 g! Så tror meget det kommer an på ens jmd! For hun har anbefalet at jeg skal igangsættes mandag (på termin) som hun sagde igår (min mand er bagermester) man skal ikke slå større brød op end man kan bage.. Og hun syntes også man skulle tænke på at jeg er førstegangsfødende og at det helst skulle blive en positiv oplevelse.. Så ja snak da med din jmd om en evt vægtscanning, for så har i noget reelt

Efter hvad jeg har læst, så kommer det godt nok MEGET an på JM, og hvor man skal føde. Men ja, må hellere lige få snakket med min JM for at de hvordan de plejer at håndtere det

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

Majbriteriksen skriver:

Jeg blev scannet da jeg var 38+4, der skønnede de ham til 4000g, derfor blev jeg tilbudt igangsættelse 38+6. Overlægen på Randers sagde at de var begyndt sætte i gang ved stor baby, da de havde fundet ud af at der var for store gener for kvinderne bagefter fødslen hvis børnene blev 4,5 og op efter!

Tror vist at svaret på mit spørgsmål er: spørg din JM! for det er godt nok forskelligt synes jeg, hvad man hører - og hvor henne man skal føde! Men mange tak for dit svar. Det beviser i hvert fald, at jeg ikke kun har drømt, at store babyer kan blive sat i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.