Hvis jordmor skønner baby til 4 kg til termin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

MaybeBaby

Felix's Mor <3 skriver:

Har det sådan at jeg synes ikke jordemødre skal "gætte" på nogen vægt på baby'en for synes tit de rammer HELT forkert.. Min jordemødre mente at Felix ville veje 4700 gram og da han kom 39+0 vejede han 2900 gram.. Men synes osse jeg har hørt at det først er når de "gættes" til over 5 kg. at der gøres nogt

Ja, det var noget af en forskel! Tager også det hele med et gran salt, men sidst jeg var der, sagde hun, at han på ingen måde vejede det gennemsnitlige. Det kunne han slet ikke med den størrelse han havde. Men igen, hvad ved jeg om sådan noget bare han er sund og rask og kommer ud inden oktober starter, så er jeg glad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

6800

MaybeBaby skriver:

Ja, nu har min jordmor skønnet baby til at være en stor basse og at han højst sandsynligt ender på de 4 kg til termin. MEN er det så noget med, at de ikke vil lade en gå særlig lang tid over terminen, hvis han bliver skønnet så stor? Nogle der selv er blevet skønnet til at gå med en basse af en baby, og blev I sat i gang før der var gået de 14 dage over?

Vores datter blev skønnet til 4100 ved termin, og jeg blev først sat igang 18 dage over termin...hun vejde 4350 g

Anmeld

18. august 2011

lukasmor

MaybeBaby skriver:

Ja, nu har min jordmor skønnet baby til at være en stor basse og at han højst sandsynligt ender på de 4 kg til termin. MEN er det så noget med, at de ikke vil lade en gå særlig lang tid over terminen, hvis han bliver skønnet så stor? Nogle der selv er blevet skønnet til at gå med en basse af en baby, og blev I sat i gang før der var gået de 14 dage over?

Ja det var hvad min søn også blev skudt til og han vejede 3350g ved fødslen så man skal ikke altid regne med det de siger
Kan desværre ikke svare på dit andet spørgsmål

Anmeld

18. august 2011

Bryndis

MaybeBaby skriver:

Min dreng blev skønnet til 4 kg to uger inden termin og der fik jeg bare en tid til at blive sat i gang 14 dage over termin men gik så selv i gang 10 dage over termin og der vejede han 4480

Anmeld

18. august 2011

Polkaprik

Jeg fik at vide jeg ventede mig et stort barn og min jordemoder ville sende mig til vægtscanning hvis ikke jeg havde født til termin. Det havde jeg ikke og kom afsted og blev scannet af en overlæge på Slagelse sygehus som og var mit fødested. Han scannede hende til 5800 g men nægtede at tro på det og bad mig om at komme igen hvis jeg ikke havde født inden 10 dage ! Han mente ikke der var noget problem i det selv hvis hun skulle veje op til de 5 kg.

Efter en masse ballade endte det med at jeg kontaktede Holbæk sygehus som kaldte mig ind til undersøgelse. Hun blev taget dagen efter ved KS da de på det kraftigste frarådede mig at føde hende vaginalt. 1 uge over termin. Hun vejede 5600 g, målte 58 cm og havde et hovedomfang på 40 cm. Da hun kom ud fortalte de mig at det var det HELT rigtige valg at tage hende ved KS

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

Polkaprik skriver:

Jeg fik at vide jeg ventede mig et stort barn og min jordemoder ville sende mig til vægtscanning hvis ikke jeg havde født til termin. Det havde jeg ikke og kom afsted og blev scannet af en overlæge på Slagelse sygehus som og var mit fødested. Han scannede hende til 5800 g men nægtede at tro på det og bad mig om at komme igen hvis jeg ikke havde født inden 10 dage ! Han mente ikke der var noget problem i det selv hvis hun skulle veje op til de 5 kg.

Efter en masse ballade endte det med at jeg kontaktede Holbæk sygehus som kaldte mig ind til undersøgelse. Hun blev taget dagen efter ved KS da de på det kraftigste frarådede mig at føde hende vaginalt. 1 uge over termin. Hun vejede 5600 g, målte 58 cm og havde et hovedomfang på 40 cm. Da hun kom ud fortalte de mig at det var det HELT rigtige valg at tage hende ved KS

Jøsses! :-O ja, puha du ville jo aldrig blive den samme forneden! Godt det blev ks!

Anmeld

18. august 2011

Sof

Jeg skal vækstscannes i uge 28 for at se om han slægter sin søster på og hvis han gør det, så skal jeg følges med scanninger og jeg får ikke lov til at får et barn over 4 kg igen, men tror mere det er pga. min fødsel med Silje og ikke pga. størrelsen som sådan 

Anmeld

18. august 2011

Blyb

MaybeBaby skriver:

Jeg venter mig også en 4 kilo's baby, måske lidt mere nu hvor jeg er gået over termin. Og så længe man ikke kommer op på de 5 kilo, tror jeg der skal ret meget til, før de sætter i gang.

Jeg skal selv føde på Riget og indtil videre vil de ikke sætte mig i gang.

Det var ikke for at skuffe dig, men kun for at være realistisk

Og om baby vejer 3800 eller 4000 g, gør nok ikke den store forskel i sidste ende. Faktisk siger man at de store babyer, kan være lidt nemmere at føde, fordi de på en eller anden måde selv kan hjælpe lidt til.

Held og lykke med din kommende fødsel

Kh. Gry

Anmeld

18. august 2011

D-Micka

Jamie blev skønnet til over 5 KG ..
Og de ville ikke sætte mig igang grundet det
Blev sat igang grundet svangerskabsforgifting 9 dage før termin og han vejede 4400 Men det er jo forskelligt..

Anmeld

18. august 2011

Maja!

Jeg er imorgen 39+4 og skal til scanning og samtale på fødegangen med henblik på igangsættelse da hun er skønnet til 4+ og da jeg blev scannet i 36+1 var ca 3400 g! Så tror meget det kommer an på ens jmd! For hun har anbefalet at jeg skal igangsættes mandag (på termin) som hun sagde igår (min mand er bagermester) man skal ikke slå større brød op end man kan bage.. Og hun syntes også man skulle tænke på at jeg er førstegangsfødende og at det helst skulle blive en positiv oplevelse.. Så ja snak da med din jmd om en evt vægtscanning, for så har i noget reelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.