Hvis jordmor skønner baby til 4 kg til termin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

MaybeBaby

Mira0911 skriver:

Mon ikke du kan prikke lidt til din jm og høre om det kan være muligt at du bliver sat i gang før eller? 

Jo jeg skal hen til hende på onsdag, så vil lige spørge ind til det jeg vil gerne gå til termin, men bare ikke 2 uger over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Alban

Da jeg ventede min mindste datter som er mit 3 barn gik jeg en uge over tid, dagen før hun blev født skønnede jm hende til 4100, jeg spurgte til at blive sat igang ,men nope den gik ikke... jeg fødte af mig selv dagen efter og hun vejede 5110...!!!!

Nu venter jeg mit 4 barn, blev scannet i mandags for at komme vægten mere præcis og han ligger nu på 3900, det er forventet at han ved termin om en uge ligger på ca 4200.. men ikke noget med at blive sat igang af den grund...skal til nyt skøn og vurdering hvis ikke jeg har født inden af mig selv...håber og krydser alt andet end ben for det

Anmeld

18. august 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Jo jeg skal hen til hende på onsdag, så vil lige spørge ind til det jeg vil gerne gå til termin, men bare ikke 2 uger over

Det kan jeg godt forstå... Tag lige en snak med din jm... 

Anmeld

18. august 2011

1012lmp

Ved mig var de fuldstændig ligeglade.. 3 uger før termin vejede min mindste 3920 og de ville stadig ikke sætte mig igang... Heldigvis kom han af sig selv.. men de ville lade mig gå tiden ud også havde de skønnet ham til af veje 5200.

Den store vejede 4539g. derfor de hold ekstra øje med mig 2 gang..

Anmeld

18. august 2011

ledermus

tror først det er hvis de bedømmer baby til at være over 5 kg...Synes jeg at jeg har hørt fra andre

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

Babymor2010 skriver:

Min datter lå også i den tunge ende hele vejen igennem graviditeten, men der blev ikke snakket om igangsættelse på noget tidspunkt  før jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge. Først derefter fik jeg tid til en igangsættelse 4 dage før termin, da jeg ikke måtte gå terminen ud 

Jeg fik en baby på 4005 g 

Ja, det kan jeg godt se, at så var der et behov men som sagt, så er det ikke for at blive sat igang før termin... Bare så jeg ikke går 2 uger over, hvis skønnet nu passer

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

Alban skriver:

Da jeg ventede min mindste datter som er mit 3 barn gik jeg en uge over tid, dagen før hun blev født skønnede jm hende til 4100, jeg spurgte til at blive sat igang ,men nope den gik ikke... jeg fødte af mig selv dagen efter og hun vejede 5110...!!!!

Nu venter jeg mit 4 barn, blev scannet i mandags for at komme vægten mere præcis og han ligger nu på 3900, det er forventet at han ved termin om en uge ligger på ca 4200.. men ikke noget med at blive sat igang af den grund...skal til nyt skøn og vurdering hvis ikke jeg har født inden af mig selv...håber og krydser alt andet end ben for det

Puha, sender en masse vestøv så. Og håber de er til at tale med, hvis baby stadig skønnes til 4+

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

ledermus skriver:

tror først det er hvis de bedømmer baby til at være over 5 kg...Synes jeg at jeg har hørt fra andre

Puha, ja det håber jeg bestemt også, at de gør... For 5+ er da godt nok noget af en mundfuld

Anmeld

18. august 2011

Fru.Mäes <3

Har det sådan at jeg synes ikke jordemødre skal "gætte" på nogen vægt på baby'en for synes tit de rammer HELT forkert.. Min jordemødre mente at Felix ville veje 4700 gram og da han kom 39+0 vejede han 2900 gram.. Men synes osse jeg har hørt at det først er når de "gættes" til over 5 kg. at der gøres nogt

Anmeld

18. august 2011

Rikke, Liam & Linus

Lad være med at stole på det

Liam blev skønnet til at være tæt på 4 kilo på terminen og ca. 50 cm.

Da han kom ud vejede han 2937 og var 45 cm lang.

Noget af en forskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.