Hvis jordmor skønner baby til 4 kg til termin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.352 visninger
33 svar
0 synes godt om
18. august 2011

MaybeBaby

Ja, nu har min jordmor skønnet baby til at være en stor basse og at han højst sandsynligt ender på de 4 kg til termin. MEN er det så noget med, at de ikke vil lade en gå særlig lang tid over terminen, hvis han bliver skønnet så stor? Nogle der selv er blevet skønnet til at gå med en basse af en baby, og blev I sat i gang før der var gået de 14 dage over?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Ja, nu har min jordmor skønnet baby til at være en stor basse og at han højst sandsynligt ender på de 4 kg til termin. MEN er det så noget med, at de ikke vil lade en gå særlig lang tid over terminen, hvis han bliver skønnet så stor? Nogle der selv er blevet skønnet til at gå med en basse af en baby, og blev I sat i gang før der var gået de 14 dage over?

Mener faktisk at de ikke vil lade dig gå ret mange dage over termin når det er... Hæng mig ikke op på det... 

Anmeld

18. august 2011

musse1

min ene søn, bliv vurderet til over 4 kg, kort før termin, havde sagt til jordmoderen jeg fødte dagen efter, men troede hun ikke på og jeg fik en tid 1 uge efter i forhold til min termin, hvor jeg skulle til samtale. så her havde de ikke planer om at sætte mig i gang hurtigt. fordi han havde det godt der inde.

men så langt noget jeg ikke for jeg fødte dagen efter, som jeg havde sagt 

men tror det går an på hvornår barnet har det, og hvilken jordmoder man har 

Anmeld

18. august 2011

132319

Min datter er født 36+6 og vejede 3200 gram og er hele vejen igennem blevet skønnet til at være i den tunge ende (3800-4000 gram ved termin)

Jeg fik aldrig noget at vide om at jeg ikke måtte gå over tid, men det blev selvfølgelig heller aldrig aktuelt

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

Mira0911 skriver:

Mener faktisk at de ikke vil lade dig gå ret mange dage over termin når det er... Hæng mig ikke op på det... 

Nej, det er nemlig også det jeg har hørt, så tænkte at der da måtte være nogle herinde, der har viden om det men det kan jo også komme an på JM, da det jo nok er hende, der bestemmer

Anmeld

18. august 2011

Mira0911

MaybeBaby skriver:

Nej, det er nemlig også det jeg har hørt, så tænkte at der da måtte være nogle herinde, der har viden om det men det kan jo også komme an på JM, da det jo nok er hende, der bestemmer

Mon ikke du kan prikke lidt til din jm og høre om det kan være muligt at du bliver sat i gang før eller? 

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

musse1 skriver:

min ene søn, bliv vurderet til over 4 kg, kort før termin, havde sagt til jordmoderen jeg fødte dagen efter, men troede hun ikke på og jeg fik en tid 1 uge efter i forhold til min termin, hvor jeg skulle til samtale. så her havde de ikke planer om at sætte mig i gang hurtigt. fordi han havde det godt der inde.

men så langt noget jeg ikke for jeg fødte dagen efter, som jeg havde sagt 

men tror det går an på hvornår barnet har det, og hvilken jordmoder man har 

Det kan du have fuldstændig ret i (det med hvordan han har det derinde og min JM ) må hellere spørge hvad hun plejer at gøre

Anmeld

18. august 2011

Caracatita

Min anden søn vejede 4800 g ved fødslen, men var blevet SCANNET til 3500 g.
Da jeg så ventede nummer 3, blev han vurderet til at ligge omkring de 4300 g - men der var ikke tale om igangsættelse (fik dog lov til at blive sat i gang 10 dage over tid). Han vejede i øvrigt 4490 g.
Ingen af de 2 gange gik jeg det mindste i stykker ved fødslen

Anmeld

18. august 2011

Clisolka

Min datter lå også i den tunge ende hele vejen igennem graviditeten, men der blev ikke snakket om igangsættelse på noget tidspunkt  før jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge. Først derefter fik jeg tid til en igangsættelse 4 dage før termin, da jeg ikke måtte gå terminen ud 

Jeg fik en baby på 4005 g 

Anmeld

18. august 2011

MaybeBaby

132319 skriver:

Min datter er født 36+6 og vejede 3200 gram og er hele vejen igennem blevet skønnet til at være i den tunge ende (3800-4000 gram ved termin)

Jeg fik aldrig noget at vide om at jeg ikke måtte gå over tid, men det blev selvfølgelig heller aldrig aktuelt

Nej, nu må vi se hvad hun siger på onsdag, hvor jeg er 36+3. Håber hun kan kaste lidt lys over hvad hun plejer at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.