Dagpleje moderen på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

Tino's Mor

Fru Hansen skriver:

Jeg ved heller ikke om man kan slette det selv. Men det kan i hvertfald staff.

Jeg er selv dagplejer og selv om der slet ikke er skrevet noget negativt om dagplejerne så syntes jeg alligevel at deres navn ikke burde nævnes. Jeg ville nødigt se mit eget navn på en debatside, Med mindre de skriver hvor fantastisk jeg er

Ja det har du ret i men hun er sgu også fantastisk det er slet ikke det Men det er min fejl og den tager jeg på mine skuldre Sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Fru Hansen

Jeg kan godt forstå jeres skuffelse. Men jeg er selv dagplejer og kender til at en kollega fik besked fra vores leder om ikke at fortælle forældrene a hun var gravid.
Problemet fra dagplejens side er at hvis dagplejeren ikke har børn på sine pladser så koster det jo kommunen penge og i sidste ende er det jo også mine skattepenge det handler om.

Der er jo også risikoen for at miste graviditeten og så er det ikke sjovt at forældrene ved besked og skal involveres i noget så privat.

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Fru Hansen skriver:

Jeg kan godt forstå jeres skuffelse. Men jeg er selv dagplejer og kender til at en kollega fik besked fra vores leder om ikke at fortælle forældrene a hun var gravid.
Problemet fra dagplejens side er at hvis dagplejeren ikke har børn på sine pladser så koster det jo kommunen penge og i sidste ende er det jo også mine skattepenge det handler om.

Der er jo også risikoen for at miste graviditeten og så er det ikke sjovt at forældrene ved besked og skal involveres i noget så privat.

Ja det kan jeg fuldt ud forstå men jeg er nok også bare mest ked af at det skulle "gå ud over" lige præcis os men det er lidt et svært emne at diskutere desværre for det er jo ikke kun os der bliver ramt af det men også hende.. Desværre og jeg er da sikker på at hun må have haft dårlig samvittighed over ikke at have sagt det det kunne man næsten se på hende da hun sagde det Synes at det er lige så synd for hende som det er for os..

Anmeld

15. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mumto3 skriver:

Pyha, jeg synes I har hårde! Selvfølgelig er det super synd for de børn det går ud over, men hvad forventer I??? At en dagplejermor der enten skal på barsel, på pension, eller skifter arbejde, bare skal udfase sine DP-børn, sådan at de kan stoppe når det passer forældrene ikke at bruge hende som dagplejer mere. Hvilket rettigheder synes I en dagplejemor bør have?

Helt konkret, hvis det var jer der kunne lave regler omkring barsel og DP-mødre hvordan ville I så lave dem?

Jeg venter i spænding

Jeg er helt enig med dig. Vil vi som skatteborgere betale mere for, at dagplejere går på halvt blus ved ikke at tage børn ind, når de er gravide? Jeg vil ikke, og jeg kan ikke se, kommunen kan gribe det anderledes an.

Hvis man på forhånd blev informeret om DP´s graviditet, ville man jo vælge vedkommende fra - sådan lyder det i hvert fald på reaktionerne herinde. Så skulle der betales fuld løn både til den gravide dagplejer og til den, der tog "hendes" nye børn under hendes graviditet. Det hænger altså bare ikke økonomisk sammen.

Jeg synes, at den vrede, der bliver luftet af mange, er dybt urimelig. Vi har slunkne kommunekasser, der fyres pædagoger og lærere, serviceniveauet er mærkbart dalende - hvordan skulle den pågældende kommune lave en gratis løsning i situationer som denne?

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Mor og meget mere skriver:

Jeg er helt enig med dig. Vil vi som skatteborgere betale mere for, at dagplejere går på halvt blus ved ikke at tage børn ind, når de er gravide? Jeg vil ikke, og jeg kan ikke se, kommunen kan gribe det anderledes an.

Hvis man på forhånd blev informeret om DP´s graviditet, ville man jo vælge vedkommende fra - sådan lyder det i hvert fald på reaktionerne herinde. Så skulle der betales fuld løn både til den gravide dagplejer og til den, der tog "hendes" nye børn under hendes graviditet. Det hænger altså bare ikke økonomisk sammen.

Jeg synes, at den vrede, der bliver luftet af mange, er dybt urimelig. Vi har slunkne kommunekasser, der fyres pædagoger og lærere, serviceniveauet er mærkbart dalende - hvordan skulle den pågældende kommune lave en gratis løsning i situationer som denne?

Det har du ret i men jeg havde bare brug for at komme ud med det for jeg synes godt nok at det er træls at han kun kan være der i så kort tid men ja der er jo ikke andre måder at gribe det an på og hun skal jo også have den løn hun skal have helt sikkert.. Men jeg er ked af hvis du har taget det som om at jeg var meget sur for det er jeg ikke jeg er nok nærmere træt af det men havde bare brug for at komme af med det hele..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.