Mumto3 skriver:
Pyha, jeg synes I har hårde! Selvfølgelig er det super synd for de børn det går ud over, men hvad forventer I??? At en dagplejermor der enten skal på barsel, på pension, eller skifter arbejde, bare skal udfase sine DP-børn, sådan at de kan stoppe når det passer forældrene ikke at bruge hende som dagplejer mere. Hvilket rettigheder synes I en dagplejemor bør have?
Helt konkret, hvis det var jer der kunne lave regler omkring barsel og DP-mødre hvordan ville I så lave dem?
Jeg venter i spænding
Jeg er helt enig med dig. Vil vi som skatteborgere betale mere for, at dagplejere går på halvt blus ved ikke at tage børn ind, når de er gravide? Jeg vil ikke, og jeg kan ikke se, kommunen kan gribe det anderledes an.
Hvis man på forhånd blev informeret om DP´s graviditet, ville man jo vælge vedkommende fra - sådan lyder det i hvert fald på reaktionerne herinde. Så skulle der betales fuld løn både til den gravide dagplejer og til den, der tog "hendes" nye børn under hendes graviditet. Det hænger altså bare ikke økonomisk sammen.
Jeg synes, at den vrede, der bliver luftet af mange, er dybt urimelig. Vi har slunkne kommunekasser, der fyres pædagoger og lærere, serviceniveauet er mærkbart dalende - hvordan skulle den pågældende kommune lave en gratis løsning i situationer som denne?
Anmeld