Dagpleje moderen på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

Topp

Tino's Mor skriver:

Det har jeg også tænkt på men jeg ved ikke om jeg kan komme til at tilvænne ham for jeg skal jo passe min skole

om det er nu eller til december er vel samme problemstilling... jeg ville rykke med det samme hvis det var mit barn  så ikk de når at knytte sig for meget til hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Tino's Mor

Mumto3 skriver:

Pyha, jeg synes I har hårde! Selvfølgelig er det super synd for de børn det går ud over, men hvad forventer I??? At en dagplejermor der enten skal på barsel, på pension, eller skifter arbejde, bare skal udfase sine DP-børn, sådan at de kan stoppe når det passer forældrene ikke at bruge hende som dagplejer mere. Hvilket rettigheder synes I en dagplejemor bør have?

Helt konkret, hvis det var jer der kunne lave regler omkring barsel og DP-mødre hvordan ville I så lave dem?

Jeg venter i spænding

Jeg ved ikke om det kan gøres på andre måder og jeg kan også godt se det fra hendes side for hun skal jo have nogle penge men jeg synes bare at det er dumt at starte to børn der kun kan nå at være der ca 3 måneder så synes jeg  hellere at de måtte have fundet en anden løsning på det.

Det skal lige siges at det er slet ikke noget jeg har imod dagplejeren men den måde kommunen har gjort det på.

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Topp skriver:

om det er nu eller til december er vel samme problemstilling... jeg ville rykke med det samme hvis det var mit barn  så ikk de når at knytte sig for meget til hende

Ja det er rigtigt men nu har jeg en kæreste som jeg ved at der har mange plus timer som han kan afspadsere* Ved ikke hvordan det staves men han kan bare ikke gøre det lige nu for de har meget travlt så derfor kunne det være at man kunne finde ud af det til december. Men ja det er lidt træls at han så skal knyttes til hende inden og det er han vel på en eller anden måde allerede for han kan se hvor vi skal hen når vi går der om og bliver super glad når han ser hende så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

15. august 2011

Fru Hansen

Hej alle

Jeg mener ikke at det er i orden at skrive navnene på dagplejerne i et offentligt forum. Jeg har anmeldt jeres indlæg. Ikke for at være efter nogen herinde men for at værne om dagplejerenes ret til et privatliv

Anmeld

15. august 2011

Mi

Dagplejemødre bliver jo også gravide, og de skal jo heller ikke fortælle deres arbejdsgivere det lige med det samme de har testet positive. Og de er ikke nødvendigvis i en situation, hvor de lige nu og her kan placere nye børn ved andre dp, for der kan være fyldt op.

Jeg tænker at kommunen ikke nødvendigvis har vidst noget da de har givet jer pladsen, og at de ikke nødvendigvis har en anden plads til jer.

Men det er helt ok at være fustreret, for selvom mange børn tager sådan et skifte uden problemer, så er der jo nogle som ikke syntes så godt om det.

Mon ikke den nuværende dp vil tage på mange besøg hos den nye dp, så han vænner sig til det inden han skal skifte?

Anmeld

15. august 2011

bullerbassen

Pu ha en svær situation I står i. Kan godt forstå du er sur / skuffet.

I burde være blevet informeret ( ved ikke om de gør dette ) Så I selv kunne vælge. Er dog sikker på din dreng nok skal klare det .

Min dreng blev flyttet efter knap 6 mdr og det gik så fint. ( eget valg )

Og en fra min mødregruppe ( drengen ) startede også op et sted og skulle flyttes efter kort tid pga pension. Som nogle skriver det er jo en arbejdes plads så det hele skal gå op - både med pension barsel sygdom osv. Ikke sikkert kommune gør det hensigtsmæssigt altid.

Men tror bestemt ikke det er nemt. Men det gør jo ikke dine skuffelse mindre

Anmeld

15. august 2011

BellaT

Tino's Mor skriver:

Det er heller ikke for at hugge på hende overhovedet men jeg synes bare at det er synd for ham at han nu skal flyttes allerede jeg er bare sur over måden det er gjort på for han har kun været der i en uge før vi får af vide at hun er gravid og endda næsten 4 måneder henne.. Hun er super sød og klarer det hele rigtig flot så det er bestemt ikke hende jeg er sur på..

Kan godt forstå at du synes at det er frustrerende. Det ville jeg ihvertfald også syntes.

Men hvordan skulle det gøres anderledes? Jo, I skulle have at vide at hun er gravid. Enig. Men hun har jo så kun lige været 3 måneder henne?...

Anmeld

15. august 2011

Vial

Det synes jeg bestemt ikke at man kan tillade sig at blive vred over.

3 mdr er længe at gå uden dagplejebørn. Måske hun har planer om at besøge hendes barselsvikar i løbet af de 3 mdr, så børnene kan vænne sig til hende?

Dagpleje er en sårbar løsning. Det fandt jeg ud af, da min meddelte, at hun ville gå en måned på ferie! (mine børn nåede at være der i 2 mdr). Det gjorde mig også vred - eller magtesløs.

De skulle så i gæstepleje, men der var ikke "plads" til mine børns behov. De er TO, lige et år gamle og sensitive. Så jeg må have dem hjemme i 4 uger.

I mit liv er det en alt for sårbar løsning med dagpleje - selvom jeg godt kan lide tanken om den nære relation og de hjemmelige omgivelser.

Mine starter i vuggestue i midten af september.. Det bliver rart at vide, at det bliver en holdbar løsning.

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Fru Hansen skriver:

Hej alle

Jeg mener ikke at det er i orden at skrive navnene på dagplejerne i et offentligt forum. Jeg har anmeldt jeres indlæg. Ikke for at være efter nogen herinde men for at værne om dagplejerenes ret til et privatliv

Det er helt iorden det er min fejl.. Tænte ikke lige over det før efter jeg havde skrevet det.. Men jeg ved ikke hvordan man sletter det igen

Anmeld

15. august 2011

BellaT

Fru Hansen skriver:

Hej alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.