Dagpleje moderen på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

Tino's Mor

Mi skriver:

Dagplejemødre bliver jo også gravide, og de skal jo heller ikke fortælle deres arbejdsgivere det lige med det samme de har testet positive. Og de er ikke nødvendigvis i en situation, hvor de lige nu og her kan placere nye børn ved andre dp, for der kan være fyldt op.

Jeg tænker at kommunen ikke nødvendigvis har vidst noget da de har givet jer pladsen, og at de ikke nødvendigvis har en anden plads til jer.

Men det er helt ok at være fustreret, for selvom mange børn tager sådan et skifte uden problemer, så er der jo nogle som ikke syntes så godt om det.

Mon ikke den nuværende dp vil tage på mange besøg hos den nye dp, så han vænner sig til det inden han skal skifte?

Vi fik afvide at hvis det ikke gik så var der andre men ja jeg kan kun give dig ret i at hun jo selvfølgelig oggså kan blive gravid og at hun ikke behøver at fortælle det lige med det samme men hun var jo altså 3 måneder henne da vi var til samtale og jeg er slet ikke sur på hende overhovedet men jeg mener bare at vi burde have fået besked for bare en uge siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Leonora25

Mumto3 skriver:

Pyha, jeg synes I har hårde! Selvfølgelig er det super synd for de børn det går ud over, men hvad forventer I??? At en dagplejermor der enten skal på barsel, på pension, eller skifter arbejde, bare skal udfase sine DP-børn, sådan at de kan stoppe når det passer forældrene ikke at bruge hende som dagplejer mere. Hvilket rettigheder synes I en dagplejemor bør have?

Helt konkret, hvis det var jer der kunne lave regler omkring barsel og DP-mødre hvordan ville I så lave dem?

Jeg venter i spænding

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

BellaT skriver:

Kan godt forstå at du synes at det er frustrerende. Det ville jeg ihvertfald også syntes.

Men hvordan skulle det gøres anderledes? Jo, I skulle have at vide at hun er gravid. Enig. Men hun har jo så kun lige været 3 måneder henne?...

Jeg ved ikke hvordan det skulle gøres anderledes desværre ellers ville jeg have sagt det

Men 3 måneder er jo også længe det er jo nok 2 måneder man selv har vidst det.. Jeg ville bare gerne have vidst det for en uge siden jo

Anmeld

15. august 2011

steph0804

Tino's Mor skriver:

Okay.. Nej hun hedder liselotte og bor i midtbyen.. Men ihh hvor er det da træls.. Heldigvis er det "kun" jeres gæste dagplejer..

Ja, og det er heldigvis sjældent vi har behov for gæstepleje. Jeg håber i finder en god løsning for jeres barn. Min dejlige dagpleje har plads fra nov. Hun bor i resen hvis det var noget

Anmeld

15. august 2011

Fru Hansen

Tino's Mor skriver:

Det er helt iorden det er min fejl.. Tænte ikke lige over det før efter jeg havde skrevet det.. Men jeg ved ikke hvordan man sletter det igen

Jeg ved heller ikke om man kan slette det selv. Men det kan i hvertfald staff.

Jeg er selv dagplejer og selv om der slet ikke er skrevet noget negativt om dagplejerne så syntes jeg alligevel at deres navn ikke burde nævnes. Jeg ville nødigt se mit eget navn på en debatside, Med mindre de skriver hvor fantastisk jeg er

Anmeld

15. august 2011

Mi

Tino's Mor skriver:

Vi fik afvide at hvis det ikke gik så var der andre men ja jeg kan kun give dig ret i at hun jo selvfølgelig oggså kan blive gravid og at hun ikke behøver at fortælle det lige med det samme men hun var jo altså 3 måneder henne da vi var til samtale og jeg er slet ikke sur på hende overhovedet men jeg mener bare at vi burde have fået besked for bare en uge siden

Ja, men i må jo tale med pladsanvisningen og høre om han kan blive flyttet nu, hvis det er bedre for jer. Hun kan jo have sine grunde til først at sige det nu. Der kan også være sket en fejl ved kommunen, og så kan i måske få en anden plads.

Men jeg vil mene, at de fleste børn sagtens kan klarer et skifte, især hvis han langsomt kommer til at kende den nye dp. Med lidt held, vil han jo kunne komme over til en af de dp som han vil møde i sin egen gruppe flere gange om ugen.

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

KaMa skriver:

Det synes jeg bestemt ikke at man kan tillade sig at blive vred over.

3 mdr er længe at gå uden dagplejebørn. Måske hun har planer om at besøge hendes barselsvikar i løbet af de 3 mdr, så børnene kan vænne sig til hende?

Dagpleje er en sårbar løsning. Det fandt jeg ud af, da min meddelte, at hun ville gå en måned på ferie! (mine børn nåede at være der i 2 mdr). Det gjorde mig også vred - eller magtesløs.

De skulle så i gæstepleje, men der var ikke "plads" til mine børns behov. De er TO, lige et år gamle og sensitive. Så jeg må have dem hjemme i 4 uger.

I mit liv er det en alt for sårbar løsning med dagpleje - selvom jeg godt kan lide tanken om den nære relation og de hjemmelige omgivelser.

Mine starter i vuggestue i midten af september.. Det bliver rart at vide, at det bliver en holdbar løsning.

Som du selv skrev blev du også selv vred og det er jeg egentlig også men bestemt ikke på hende men på kommunen og den måde det er gjort på.. Som jeg tidligere har nævnt ved jeg godt at det er lang tid at gå uden børn som dagplejer og at hun selvfølgelig skal have sin løn osv men jeg er bare så ked af at det skal gå ud over os

Anmeld

15. august 2011

Vial

Tino's Mor skriver:

Som du selv skrev blev du også selv vred og det er jeg egentlig også men bestemt ikke på hende men på kommunen og den måde det er gjort på.. Som jeg tidligere har nævnt ved jeg godt at det er lang tid at gå uden børn som dagplejer og at hun selvfølgelig skal have sin løn osv men jeg er bare så ked af at det skal gå ud over os

Det er også skide ærgeligt. Jeg kender følelsen..Ens børn er ikke legetøj eller noget man bare kan flytte rundt med - det rammer ens moderhjerte!

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Mi skriver:

Ja, men i må jo tale med pladsanvisningen og høre om han kan blive flyttet nu, hvis det er bedre for jer. Hun kan jo have sine grunde til først at sige det nu. Der kan også være sket en fejl ved kommunen, og så kan i måske få en anden plads.

Men jeg vil mene, at de fleste børn sagtens kan klarer et skifte, især hvis han langsomt kommer til at kende den nye dp. Med lidt held, vil han jo kunne komme over til en af de dp som han vil møde i sin egen gruppe flere gange om ugen.

Ja jeg håber bare at det kommer til at gå godt

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

KaMa skriver:

Det er også skide ærgeligt. Jeg kender følelsen..Ens børn er ikke legetøj eller noget man bare kan flytte rundt med - det rammer ens moderhjerte!

ja det gør det i hvert fald ØV

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.