Dagpleje moderen på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

BellaT

Uh, please ikke hug dagplejeren!

Det er kommunens fejl ikke at fortælle jer om hendes graviditet. Det burde de! Så I selv kunne vælge til eller fra. Det er ikke optimalt at sætte nye børn ind hos en gravid dagplejer. Men hvad skal de gøre? En dagplejer ville aldrig gå på barsel, hvis der skulle tages hensyn til dagplejebørn...

Har selv stået i situationen som den gravide dagplejer der skal modtage nye børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Tino's Mor

steph0804 skriver:

Min søns gæstepleje hedder Gitte, og hun går nemlig på barsel til dec. Vi bor også i Skive...

Okay.. Nej hun hedder liselotte og bor i midtbyen.. Men ihh hvor er det da træls.. Heldigvis er det "kun" jeres gæste dagplejer..

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Topp skriver:

ja det kan jeg sku godtforstå... det er da totalt latterligt - at de overhoved STARTER nye børn op når hun går på barsel om nogle måneder.... penge betyder ÅBENBART meget i deres verden.. så pyt med børnene

Ja det må det jo gøre.. men det burde det jo ikke

Anmeld

15. august 2011

Topp

Tino's Mor skriver:

Ja det må det jo gøre.. men det burde det jo ikke

nej!!!! OP og brokke dig - og KRÆV at allerede nu evt kunne blive flyttet  - det ville jeg gøre

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

maria_wt skriver:

Det er SLET ikke okay... Kommer ikke bag på mig at det er kommunen.

De er røv ligeglade. 

Nej vel Kommunen er bare noget ja BIIIIIIB en gang i mellem

Anmeld

15. august 2011

Mor-til-asta-09

Tino's Mor skriver:

Hej alle.. Nu har jeg bare brug for at komme ud med min vrede!

Vores søn startede i dagpleje for en uge siden, det hele er bare gået så fint og vi har det godt sammen med dagpleje moderen.

MEN vi har lige fået af vide i dag at hun allerede går på barsel til december og er nu 15+2 ! Det skal lige siges at vi var til samtale hjemme ved hende for en måned siden men blev ikke informeret om at hun var gravid. Men jeg kan bare ikke lige overskue at min nu skal vænne sig til at være et nyt sted allerede i december med ny tilvænnings periode. Og jeg har på sin vis heller ikke tid til det for jeg starter i skole nu her i næste uge og havde jo egentligt troet at det hele bare ville køre fra nu af.. ARRRGH hvad skal jeg gøre nu ?

Jeg ved jo godt at hun også skal tjene penge indtil hun skal på barsel men jeg synes bare at det er forkert at hun tager min søn ind nu og en dreng mere her den 1. sep

Fra en meget forvirret mor

Hold op jeg var blevet stik tosset, hvis det havde været vores dp mor... Det er bare ikke ok.. Men som andre skriver, så er det kommunen der bestemmer at hun skal have børn, og når hun først går på barsel til december, så skal hun jo have nogle børn at passe...

Anmeld

15. august 2011

Mumto3

Pyha, jeg synes I har hårde! Selvfølgelig er det super synd for de børn det går ud over, men hvad forventer I??? At en dagplejermor der enten skal på barsel, på pension, eller skifter arbejde, bare skal udfase sine DP-børn, sådan at de kan stoppe når det passer forældrene ikke at bruge hende som dagplejer mere. Hvilket rettigheder synes I en dagplejemor bør have?

Helt konkret, hvis det var jer der kunne lave regler omkring barsel og DP-mødre hvordan ville I så lave dem?

Jeg venter i spænding

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

BellaT skriver:

Uh, please ikke hug dagplejeren!

Det er kommunens fejl ikke at fortælle jer om hendes graviditet. Det burde de! Så I selv kunne vælge til eller fra. Det er ikke optimalt at sætte nye børn ind hos en gravid dagplejer. Men hvad skal de gøre? En dagplejer ville aldrig gå på barsel, hvis der skulle tages hensyn til dagplejebørn...

Har selv stået i situationen som den gravide dagplejer der skal modtage nye børn..

Det er heller ikke for at hugge på hende overhovedet men jeg synes bare at det er synd for ham at han nu skal flyttes allerede jeg er bare sur over måden det er gjort på for han har kun været der i en uge før vi får af vide at hun er gravid og endda næsten 4 måneder henne.. Hun er super sød og klarer det hele rigtig flot så det er bestemt ikke hende jeg er sur på..

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Topp skriver:

nej!!!! OP og brokke dig - og KRÆV at allerede nu evt kunne blive flyttet  - det ville jeg gøre

Det har jeg også tænkt på men jeg ved ikke om jeg kan komme til at tilvænne ham for jeg skal jo passe min skole

Anmeld

15. august 2011

BellaT

Mumto3 skriver:

Pyha, jeg synes I har hårde! Selvfølgelig er det super synd for de børn det går ud over, men hvad forventer I??? At en dagplejermor der enten skal på barsel, på pension, eller skifter arbejde, bare skal udfase sine DP-børn, sådan at de kan stoppe når det passer forældrene ikke at bruge hende som dagplejer mere. Hvilket rettigheder synes I en dagplejemor bør have?

Helt konkret, hvis det var jer der kunne lave regler omkring barsel og DP-mødre hvordan ville I så lave dem?

Jeg venter i spænding

Sgu! 

Har som førnævnt selv stået i situationen som gravid dagplejer. At få dagplejebørn til at gå op med sin egen familieforøgelse er fuldstændigt umuligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.