At vende babyen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2009

Helle30

Ryste mig i et tørklæde??? Der findes næppe et tørklæde, der kan holde til min vægt lige pt. - hvis der da overhovedet er nogen, der kan løfte et tørklæde med mig på. Jeg kan dog godt se fidusen med at ryste babyen ud af stilling og så håbe på, den vil indtage den rigtige i stedet.
Nå, men hér til morgen har jeg talt med en jdm. på fødegangen (ringede jo for at bestille tid) og hun fandt det aldeles besynderligt, at jeg var blevet rådet til et vendingsforsøg. Jeg understregede mange gange, at det ikke var noget, jeg selv havde fundet på, og at jeg også selv synes, det var lidt mærkeligt. I stedet for at give mig en tid, synes hun, jeg skal ringe og tale med min egen jdm. hér 12.30, hvor hun har tlf.tid. og det vil jeg gøre.

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2009

Loggidut

ja se det er sgu fornuftig snak...sådan...og heldigvis!

Anmeld

12. januar 2009

Helle30

Nå, så fik jeg endelig min egen jdm. i tale hér til middag. Hun sagde, at det ikke er unormalt, at man forsøger at vende babyen nu, før den bliver for stor til det. Well, hendes ord tager jeg for gode varer, og der er nu bestilt en tid til mig til undersøgelse i morgen kl. 10.30 på fg. Så må vi se, hvordan den lille ligger (skal scannes) og så tages der stilling derfra.

- Helle, som vil tage skridt til at gå i seng nu

Anmeld

13. januar 2009

ivfmarie

og hvorn er det så gået?

Anmeld

13. januar 2009

Helle30

ivfmarie skriver:

og hvorn er det så gået?

Det gik... ja, det ved jeg s'gi ikke rigtig.
Jeg mødte ind på FG, som jeg havde aftalt med min jdm. men til min irritation var der ingen, der vidste noget om, at jeg kom eller hvad jeg kom for. Det måtte jeg så lige forklare, og så kom jeg da også ind og blev scannet. Numsen lå jo så nedad.... og jeg talte lidt med en jdm. om hvordan og hvorledes, når man forsøger at vende. Så blev jeg lagt i "køre strimmel-mode", og om det er fordi de vil være grundige, om de havde travlt med andre ting, eller de bare havde glemt mig, det ved jeg ikke: Jeg fik ihvertfald kørt strimmel en hel time.... Havde jeg vidst det, så havde jeg ikke smilet og svaret, at joda, jeg ligger skam fint - for det gør man ikke i uge 37 efter en time på ryggen.
Endelig kom en læge for at kigge på strimmelen og mærke mig på maven. Han kunne konstatere, at lillepigen lå med numsen nedad og at hun havde det rigtig fint. Jeps.... Men han var flink - på sådan en lidt hektisk, Duracel-agtig måde, hvor han drønede rundt på stuen, mens han snakkede og snakkede og lyttede lidt til mine forklaringer om, at hun cykler rundt hele tiden, - og til sidst blev han enig med sig selv - og lidt med mig - om, at jeg jo kan komme igen på torsdag, for så har hun måske vendt sig af sig selv. Så kom jeg på benene igen, og det lykkedes mig at følge med ham op til kontoret, hvor han susede rundt og fik iværksat, at jeg fik en ny tid på torsdag.

Jeg var glad, da jeg gik, men jeg ved måske nok, det bare er en stakket frist til torsdag. Tænk, hvis hun ikke gider vende sig. Jeg vil jo allerhelst føde, og Duracelfyren sagde da også, at han havde været med til at føde mange UK, men at der jo kunne være læger, der simpelthen ikke følte, de havde godt nok styr på det og sagde fra. I situationen må man jo så respektere det og tage imod kejsersnitsløsningen. Det vil jeg helst ikke, og derfor har jeg besluttet, at hvis hun ikke har vendt sig torsdag, så lader jeg ham forsøge. Det mislykkes ca. halvdelen af gangene, men skulle være lidt nemmere med 2. gangs-fødende. Pyhh, det blev langt, men det var altså sådan, det gik...

- Helle

Anmeld

14. januar 2009

ivfmarie

Helle.. der er forskellige tips og tricks du selv kan udføre i håb om at lokke lilleprutten rundt. Ka ikk liiige huske dem, men man kan læse om det flere steder, og jeg er helt sikker på din jordemoder kan fortælle om det også.
Det er noget med at ligge knæ og albuer ved en hver given lejlighed, og så kan man også tage et hvil på et skråt underlag (med fødderne op) et par gange om dagen..

Pøj pøj på torsdag

Marie

Anmeld

14. januar 2009

Helle30

Tak Ivfer. Jeg har i dag ligget på knæ og alb. flere gange, og jeg har også prøvet den med puderne under numsen og ligge lidt skråt mv. To gange, hvor hun var særligt aktiv, har jeg sågar ligget på knæ på en spisestuestol med hænderne på gulvet. Jeg har ikke turdet stå på hænder, og jeg har heller ikke været i nærheden af nogen, jeg ville bede om at ryste mig i et tørklæde.
Jeg er desværre sikker på, at ingen af delene har hjulpet, da jeg lige har set en fin lille fod afsøge området omkring min lyske.
Jeg kan jo være heldig, at hun har fattet alvoren inden i morgen, og ellers lader jeg altså duracellægen gøre et forsøg. Nu har jeg fået afkræftet ved flere jdm. og også føromtalte læge, at man kan sætte fødselen i gang ved vending. Det har de aldrig været med til. Det var det eneste, jeg kunne være lidt nervøs for + om der var andre ricisi. Men ham energibundtet forklarede mig, at hvis der er den mindste ændring i hjertelyden, så standses vendingen - og evt. afbrydes den helt af hensyn til barnets sikkerhed.
Nu tager jeg ihvertfald afsted i morgen lidt i 10 med den mest optimistiske grimasse, jeg kan finde frem.
- Håber I vil stemme på mig

- Helle

Anmeld

14. januar 2009

ka li ja

stemme på dig??

krydser lige fingre for dig søde! håber virkelig for dig det vil lykkes.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anmeld

15. januar 2009

ivfmarie

Jeg stemmer aaalt hva jeg kan

Anmeld

15. januar 2009

Helle30

Nå, det kunne så godt tage 4 timer....
Jeg er lige kommet hjem fra fg, og desværre lykkedes det ikke at få vendt den lille karateprinsesse. Duracelfyren gjorde ellers et ihærdigt forsøg, og han havde da også troet, det ville være nemt, men sådan gik det ikke.
Det korte af det lange er, at jeg nu har en lille lap i min vandrejournal, hvor der står, at jeg skal have foretaget kejsersnit torsdag d. 22.1. kl. 07.30.
Sådan må det være, og det skal jeg så lige fordøje inde i mit hovede.
Jeg ville jo allerhelst føde lillepigen selv, men hvis de ikke er trygge ved uk-fødsel på fg. så vil jeg ikke modarbejde dem på det punkt.
Nu går jeg så og samler fordele sammen, og dem er der da også flere af: Jeg skal ikke gå med ble, jeg går kun så meget i stykker, som det er planlagt, jeg kommer ikke til at snerre sarkastiske bemærkninger efter alle andre på stuen, mens jeg hænger hen over briksen med fostervand løbende ned ad benene og øjnene på vej til at poppe ud af ansigtet - og jeg skal ikke hele tiden tage stilling til én eller anden ny og spændende stilling, nogen mener jeg burde prøve at indtage.

- Nå, men sådan bliver det altså.

- Helle, der så småt vil gå i gang med at købe bleer, pakke en taske, gøre en lift klar og sætte sig ind i (læs google) hvordan det egentlig foregår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.