Jeg er lige kommet hjem fra Næstved sygehus, hvor jeg har været til kontrolscanning pga. det dér med at lillesøsters lange rørknogler var lidt korte ift. modelmålene. Det er de stadig, men de vokser efter deres egen kurve og hoved og mave ligger lige midt i normalområdet, så vi får så en baby, der ligner et barn, der er datter af sin mor og far (De som har set str. på mig og min mand ved, at vi ikke går og skraber mod loftet).
Hos jdm. i mandags, befamlede både jdm og hendes studerende min mave og vurderede, at lillesøster vejer ca. 2700g og i dag mente scanneren 2550g så det er jo også ok.
Men.... Så havde den lille badutspringer jo valgt at præsentere sig for dagens undersøger med numsen nedad, hvor hun lå med hovedet nedad (dog uden at stå fast) i mandags.
Damen der scannede mig i dag synes så, at jeg skal få en tid på Nyk. svangreamb. for at få vendt den lille, så hun ligger klar, hvis nu jeg pludselig går i fødsel.
Jeg kan jo mærke, at hun vælter rundt derinde - og lige nu er det helt sikkert, at hun ligger på tværs. Om et par timer kan det være hun ligger med hovedet nedad, og måske har hun igen vendt sig til aften.
Er der nogen, der ved hvad det er værd - det dér med at vende babyen?
Hun stiller sig vel ikke fast, bare fordi man tvinger hende til at have hovedet nedad? Har nogen prøvet at få vendt babyen?.
Det kan vel ikke skade? men chancen er jo, at pigen har slået en halv kolbøtte, før jeg overhovedet kommer hjem igen efter vendingen - og hvad så?
I Sofies v.journal er der noteret, at hovedet stod fast ved 38+5, og der er altså to uger til endnu. Hvad ved I?
Undskyld det blev lidt rodet. - Synes skisme, alt bliver så rodet, hver gang jeg har været på besøg hos hende Næstveddamen...
- Helle
Anmeld