Min mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Dansker i England

ønskebarn74 skriver:

Er enig i at manden ikke skal betale når han fraskriver sig barnet og moren gør det uden samtykke efter en svupser og har beskyttet sig... Kvinden skal aldrig kunne tvinges til abort, men manden skal heller ikke tvinges ind i hendes valg økonomisk... Han skal have ret til at sige at det ikke er hans og ikke ønsket... Og at han trækker sig..

Min datters biologiske far gjorde netop dette - og jeg har intet hørt fra ham, siden han bad om ikke at blive involveret (hvilket jeg accepterede), og der står heller ingen far på lillepigens fødselsattest, dvs han heller ikke betaler tiæ hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Muhmi

Georgia skriver:

Men der kan jo desværre også være tilfælde, hvor en pige enten snyder sig til graviditet eller at hun bliver gravid på p-piller etc.

Først vil jeg sige, at jeg syntes man er to om det. Dernæst må jeg sige, at bruges der IKKE gummi eller prævention. Så må man tage den derfra.

Præcis

Anmeld

14. august 2011

ønskebørn74

Dansker i England skriver:

Min datters biologiske far gjorde netop dette - og jeg har intet hørt fra ham, siden han bad om ikke at blive involveret (hvilket jeg accepterede), og der står heller ingen far på lillepigens fødselsattest, dvs han heller ikke betaler tiæ hende.

Flot af dig at du giver ham denne plads til at vælge!!!!

Anmeld

14. august 2011

Georgia

Tager hatten af for dig

Anmeld

14. august 2011

Fru-Jensen

Rigtig flot af dig  

Anmeld

14. august 2011

Dansker i England

ønskebarn74 skriver:

Flot af dig at du giver ham denne plads til at vælge!!!!

Jeg ville ikke have en abort, men jeg ville heller ikke tvinge nogen til at gøre noget/blive noget mod sin vilje.

Anmeld

14. august 2011

Magsen

Frøken J. skriver:

Jeg er nu til DELS enig med trådstarter. Forstået på den måde, at så skal man i hvert fald ikke tvinge faderen ud i alt muligt, hvis hans valg er et nej. Det er så nemt at sige, at han da bare kan lade være at have sex, men det synes jeg bare er utopisk at sige. Hvis manden har beskyttet sig tilstrækkeligt og den svupser alligevel, så synes jeg faktisk at det i mange tilfælde er ret synd, at han tvinges ud i at være far med det fulde ansvar det bærer. Vi kvinder kan nemt bare vælge til eller fra, hvis vi ikke er klar, men for fyren er det bare ærgerligt. Og for mig at se kan det ikke passe, at enten holder de rent op med at have sex, ellers skal de bare finde sig i at skulle blive far, før de er klar til det.

Hvis man vælger at beholde barnet, uden mandens accept, og barnet er skabt på trods af beskyttelse, så synes jeg man må være forberedt på at skulle stå på egen hånd, og ikke kræve en hel masse af manden. Han har jo INTET at have sagt i et valg der bliver truffet for ham, som handler om det største og mest livsændrende i hans liv.

du skrev det jeg tænkte søde! 

Egentlig synes jeg faktisk også at det er synd (JA synd) for 'faren' at han skal betale (selvom, det måske ikke er meget) for et barn han fra starten af har sagt han ikke ønsker, og at der bliver sendt billeder og tigget og bedt om at have kontakt til barnet.... DET synes jeg er  !!

Hvorimod dem der selv har valgt at blive far og så bakker ud efter, betaler alt for lidt og slipper alt for let

Anmeld

14. august 2011

Dansker i England

Georgia skriver:

Tager hatten af for dig

Tak, jeg kunne bare ikke få mig selv til at tvinge et barn ned over hovedet på en mand, der ikke ville have det, men ville heller ikke have en abort.

Anmeld

14. august 2011

Dansker i England

Malene87 skriver:

Rigtig flot af dig  

Tak, jeg syntes det var det eneste rigtige at gøre i den situation.

Anmeld

14. august 2011

Magsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.