Min mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.154 visninger
34 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Anonym trådstarter

Undskyld hvis nogen bliver sure over mit indlæg.

Nu har jeg læst at der er mange herinde, som mener at det er pigen, som der bestemmer om hun vil have barnet eller ej.

Efter min mening - så er man to til et forhold. Man er er to til at lave et barn. Derfor mener jeg også, at man er to der skal blive enig om det skal blive, eller ej  

OG UNDSKYLD TIL DEM, SOM BLIV SURE!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

twinboys

Anonym skriver:

Nu har jeg læst at der er mange herinde, som mener at det er pigen, som der bestemmer om hun vil have barnet eller ej.

Efter min mening - så er man to til et forhold. Man er er to til at lave et barn. Derfor mener jeg også, at man er to der skal blive enig om det skal blive, eller ej  

og hvad så hvis man ikke kan blive enige???

Jeg er mor til 2 drenge og jeg lever sammen med deres far...så føler mig ikke stødt... men der er jo desværre folk der ikke kan blive enige...

Majbritt

Anmeld

14. august 2011

Muhmi

Selvfølgelig er man to om at SNAKKE om hvorvidt barnet skal blive eller ej... Men ligemeget hvad, så kan en mand altså ikke tvinge en kvinde til at få en abort... Det er hendes krop, hendes psyke... Han kunne have brugt et kondom eller have holdt tisseren for sig selv hvis han ikke var parat til at få børn... Ærlig talt... Ja selvfølgelig skal man da helst være enige, men vi kan ikke alle sammen leve i en eventyr verden hvor alle er glade og frejdige hele tiden....

Bare min mening......

Anmeld

14. august 2011

Frøken J.

Muhmi skriver:

Selvfølgelig er man to om at SNAKKE om hvorvidt barnet skal blive eller ej... Men ligemeget hvad, så kan en mand altså ikke tvinge en kvinde til at få en abort... Det er hendes krop, hendes psyke... Han kunne have brugt et kondom eller have holdt tisseren for sig selv hvis han ikke var parat til at få børn... Ærlig talt... Ja selvfølgelig skal man da helst være enig, men vi kan ikke alle sammen leve i en eventyr verden hvor alle er glade og frejdige hele tiden....

Bare min mening......

Jeg er nu til DELS enig med trådstarter. Forstået på den måde, at så skal man i hvert fald ikke tvinge faderen ud i alt muligt, hvis hans valg er et nej. Det er så nemt at sige, at han da bare kan lade være at have sex, men det synes jeg bare er utopisk at sige. Hvis manden har beskyttet sig tilstrækkeligt og den svupser alligevel, så synes jeg faktisk at det i mange tilfælde er ret synd, at han tvinges ud i at være far med det fulde ansvar det bærer. Vi kvinder kan nemt bare vælge til eller fra, hvis vi ikke er klar, men for fyren er det bare ærgerligt. Og for mig at se kan det ikke passe, at enten holder de rent op med at have sex, ellers skal de bare finde sig i at skulle blive far, før de er klar til det.

Hvis man vælger at beholde barnet, uden mandens accept, og barnet er skabt på trods af beskyttelse, så synes jeg man må være forberedt på at skulle stå på egen hånd, og ikke kræve en hel masse af manden. Han har jo INTET at have sagt i et valg der bliver truffet for ham, som handler om det største og mest livsændrende i hans liv.

Anmeld

14. august 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Yessss!!! Jeg er på din side

Anmeld

14. august 2011

Tvebakken

Tja - det kan vel lige så godt være modsat?

Synes altid folk går ud fra kvinden vil have barnet - og manden ikke vil. - Og så skal/kan han ikke tvinge hente til abort.

Men hvad så, når MANDEN gerne vil være far, beholde barnet og få det bedste ud af det - hvis kvinden ikke vil - så kan man pludselig ikke tvinge HENDE til at få et barn, hun ikke ønsker...

Det er en smule dobbeltmoralsk - er det ikke?

Anmeld

14. august 2011

SjeBets

Jeg er med på noget af det, jeg mener også at manden har noget at sige, jeg synes at det er en stor magt vi kvinder kan få over andre mennesker, vi kan bestemme om de skal være fædre, vi kan sørge for de skal betale til et barn i 18 år om de vil det her barn eller ej.

Men det er stadig hårdt at få en abort, og nogle kan simpelhen ikke klare det psykisk.  Selvfølgelig skal manden da også tage ansvar for et barn, men nogle gange så er ansvaret på en måde påtvunget og så bliver jeg lidt harm på mandens vejne. 

Min egen bror har en datter, han fik hende da han var 19, og kæresten blev gravid med vilje, hun havde sagt hun var på p-piller og det stolede han da på. Men ja ... sørme så .. han betaler det han skal, og alt det . der er intet ...  men han var da træt af det dengang . fordi han var i gang med en uddannelse og ja 18 år da hun fandt ud af det

Men ærligt jeg gjorde det næsten også selv, jeg blev gravid, han ville have jeg fik en abort, jeg sagde nej, efter lange overvejelser men at han kunne smutte nu, og jeg ville ikke hade ham for det. Og han behøvede ikke være mere far and han ville, han ville så gerne ( til hun var 4 mdr gammel that is)  men jeg gav ham et fripas, 

men kort sagt er jeg for at manden har noget at sige, men igen det er svært fordi det er vores krop det sker i 

Anmeld

14. august 2011

Frøken J.

Tvebakken skriver:

Tja - det kan vel lige så godt være modsat?

Synes altid folk går ud fra kvinden vil have barnet - og manden ikke vil. - Og så skal/kan han ikke tvinge hente til abort.

Men hvad så, når MANDEN gerne vil være far, beholde barnet og få det bedste ud af det - hvis kvinden ikke vil - så kan man pludselig ikke tvinge HENDE til at få et barn, hun ikke ønsker...

Det er en smule dobbeltmoralsk - er det ikke?

Og dog. Synes klart at manden er det svage led i de her valg, meeeeeeen. Det er trods alt noget andet for en kvinde at få barnet! Dels skal hun bære det i 9 måneder med de konsekvenser det måtte indebærer, og så er barnet dybt afhængigt af hende den første tid, for ikke at nævne den smertefulde fødsel hun skal igennem. Så det har trods alt lidt nogle andre konsekvenser for moderen at beholde barnet end det har for faderen

Anmeld

14. august 2011

Muhmi

Frøken J. skriver:

Jeg er nu til DELS enig med trådstarter. Forstået på den måde, at så skal man i hvert fald ikke tvinge faderen ud i alt muligt, hvis hans valg er et nej. Det er så nemt at sige, at han da bare kan lade være at have sex, men det synes jeg bare er utopisk at sige. Hvis manden har beskyttet sig tilstrækkeligt og den svupser alligevel, så synes jeg faktisk at det i mange tilfælde er ret synd, at han tvinges ud i at være far med det fulde ansvar det bærer. Vi kvinder kan nemt bare vælge til eller fra, hvis vi ikke er klar, men for fyren er det bare ærgerligt. Og for mig at se kan det ikke passe, at enten holder de rent op med at have sex, ellers skal de bare finde sig i at skulle blive far, før de er klar til det.

Hvis man vælger at beholde barnet, uden mandens accept, og barnet er skabt på trods af beskyttelse, så synes jeg man må være forberedt på at skulle stå på egen hånd, og ikke kræve en hel masse af manden. Han har jo INTET at have sagt i et valg der bliver truffet for ham, som handler om det største og mest livsændrende i hans liv.

Jeg er til dels enig med dig... Der blev intet sagt om beskyttelse fra TS side, så derfor går jeg ud fra at hun hentyder til den tråd hvor pigen har fortalt hendes kæreste at hun ikke er på p-piller mere... Der kan han altså godt lige holde tisseren for sig selv i det tilfælde

Det er selvfølgelig virkelig ledt af kvinden hvis hun vælger at få et barn manden overhovedet ikke ønsker at have noget at gøre med og han har brugt nok så meget beskyttelse... Men det ændrer ikke på at det er fuldstændig umoralsk at man så vil tvangsindlægge kvinden til en abort... Det er jo overgreb og dybt ulovligt... Det kan godt være at hun er en skinke, men det er altså 100% stadig hendes krop...

Anmeld

14. august 2011

svanen73

Jeg syns den er ved at være lam...den med at sige det er hendes krop = hun bestemmer. 

I vil da vel heller ik tvinges til noget i ik har lyst til...vel! Og et barn er squ immervæk et livslangt bånd.

Min far blev tvunget til faderskab (mig), det havde han ik lige lyst til og tog benene på nakken. Jeg forstår ham godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.