Min mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Frøken J.

Muhmi skriver:

Jeg er til dels enig med dig... Der blev intet sagt om beskyttelse fra TS side, så derfor går jeg ud fra at hun hentyder til den tråd hvor pigen har fortalt hendes kæreste at hun ikke er på p-piller mere... Der kan han altså godt lige holde tisseren for sig selv i det tilfælde

Det er selvfølgelig virkelig ledt af kvinden hvis hun vælger at få et barn manden overhovedet ikke ønsker at have noget at gøre med og han har brugt nok så meget beskyttelse... Men det ændrer ikke på at det er fuldstændig umoralsk at man så vil tvangsindlægge kvinden til en abort... Det er jo overgreb og dybt ulovligt... Det kan godt være at hun er en skinke, men det er altså 100% stadig hendes krop...

Jeg debatterer på det grundlag som trådstarter skriver Og trådstarter skriver jo generelt. Jeg ved ikke om debatten er startet på baggrund af en anden debat, men jeg tager nu bare mit udgangspunkt i det generelle vedkommende skriver

Self. skal man ikke fysisk TVINGE kvinden til abort, men ærlig talt kan jeg godt forstå, at nogle mænd går helt i panik og prøver med død og pine at overtale manden. Shit mand, hvis nogen havde bestemt på mine vejne, at jeg skulle være mor, da jeg var 18.. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor frygteligt dét må være, når man på ingen måde er klar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Muhmi

Frøken J. skriver:

Jeg debatterer på det grundlag som trådstarter skriver Og trådstarter skriver jo generelt. Jeg ved ikke om debatten er startet på baggrund af en anden debat, men jeg tager nu bare mit udgangspunkt i det generelle vedkommende skriver

Self. skal man ikke fysisk TVINGE kvinden til abort, men ærlig talt kan jeg godt forstå, at nogle mænd går helt i panik og prøver med død og pine at overtale manden. Shit mand, hvis nogen havde bestemt på mine vejne, at jeg skulle være mor, da jeg var 18.. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor frygteligt dét må være, når man på ingen måde er klar

Jeg kan heldigvis se sagen fra begge sider, jeg kan sagtens forstå det er surt at sidde som mand og blive tvunget til at være far... Well altså, hvis han ikke vil have noget med barnet at gøre, jamen så behøver han overhovedet ikke, han skal bare betale en "bøde" for at have fået et barn han ikke vil se... (Tvang)

Jeg kan også godt se det fra mandens side, at hvis han brændende ønsker det barn hans kæreste/veninde/whatever er blevet gravid med og hun overhovedet ikke vil have noget med et barn at gøre... Hvorfor skulle han så ikke have lov til at få det barn? (Tvang)

Og kan også se det fra den side at der ER blevet brugt kondom/ sæddræber/spiral/p-piller/whatever Og så der alligevel sker en svupser og kvinden så vælger at få barnet UDEN mandens accept og at han så er bundet til at være far selvom han har gjort alt hvad han kunne for at beskytte sig... Men igen... Det hele er tvang når nu det kommer til at der er nogen der ikke vil ditten og datten når der er børn involdveret... Det er ikke et emne man overhovedet kan blive enige om, fordi det netop vil være tvang fra alle leder og kanter, ligemeget hvormeget man prøver at finde de rigtige farver i rubiksen.....

Anmeld

14. august 2011

Tvebakken

Frøken J. skriver:

Og dog. Synes klart at manden er det svage led i de her valg, meeeeeeen. Det er trods alt noget andet for en kvinde at få barnet! Dels skal hun bære det i 9 måneder med de konsekvenser det måtte indebærer, og så er barnet dybt afhængigt af hende den første tid, for ikke at nævne den smertefulde fødsel hun skal igennem. Så det har trods alt lidt nogle andre konsekvenser for moderen at beholde barnet end det har for faderen

Jeg er med på, at kvinden selvfølgelig har nogle fysiske konsekvenser af at blive gravid (herunder mener jeg faktisk selve fødsel er den mindste del) - men jeg synes tit og ofte mænd undervurderes i forhod til, hvor følelesesmæssigt involverede de kan være.

Jeg er faktisk ikke helt afklaret i forhold til spørgmålet - og ved ikke, om jeg nogensinde bliver det, men jeg påpeger bare, at det er utroligt manden altid skal gøres ringere end han er - derunder ringere stillet. Og så mener jeg faktisk, at den dybe afhængighed efter fødslen godt kan varetages af faderen - selvfølgelig bortset fra amningen - men den er der jo alligevel nogen de vælger fra.

Anmeld

14. august 2011

Loa

Frøken J. skriver:

Jeg er nu til DELS enig med trådstarter. Forstået på den måde, at så skal man i hvert fald ikke tvinge faderen ud i alt muligt, hvis hans valg er et nej. Det er så nemt at sige, at han da bare kan lade være at have sex, men det synes jeg bare er utopisk at sige. Hvis manden har beskyttet sig tilstrækkeligt og den svupser alligevel, så synes jeg faktisk at det i mange tilfælde er ret synd, at han tvinges ud i at være far med det fulde ansvar det bærer. Vi kvinder kan nemt bare vælge til eller fra, hvis vi ikke er klar, men for fyren er det bare ærgerligt. Og for mig at se kan det ikke passe, at enten holder de rent op med at have sex, ellers skal de bare finde sig i at skulle blive far, før de er klar til det.

Hvis man vælger at beholde barnet, uden mandens accept, og barnet er skabt på trods af beskyttelse, så synes jeg man må være forberedt på at skulle stå på egen hånd, og ikke kræve en hel masse af manden. Han har jo INTET at have sagt i et valg der bliver truffet for ham, som handler om det største og mest livsændrende i hans liv.

Anmeld

14. august 2011

Frøken J.

Tvebakken skriver:

Jeg er med på, at kvinden selvfølgelig har nogle fysiske konsekvenser af at blive gravid (herunder mener jeg faktisk selve fødsel er den mindste del) - men jeg synes tit og ofte mænd undervurderes i forhod til, hvor følelesesmæssigt involverede de kan være.

Jeg er faktisk ikke helt afklaret i forhold til spørgmålet - og ved ikke, om jeg nogensinde bliver det, men jeg påpeger bare, at det er utroligt manden altid skal gøres ringere end han er - derunder ringere stillet. Og så mener jeg faktisk, at den dybe afhængighed efter fødslen godt kan varetages af faderen - selvfølgelig bortset fra amningen - men den er der jo alligevel nogen de vælger fra.

Jeg er helt enig i det du siger med, at manden gøres ringere end han er Dog er jeg uenig i, at han - uden konsekvenser for barnet - kan overtage mor-rollen. Der er simpelthen noget rent naturbestemt ved kvinden som primær omsorgsgiver, men det er straks en anden debat

Anmeld

14. august 2011

Anonym trådstarter

Undskyld at jeg ikke svare til jer som skriver  Det jeg ville have ud af mit indlæg var - At i alle sammen kunne komme med jeres mening  Og jeg synes det er spændende at læse jeres svar

Anmeld

14. august 2011

Anonym trådstarter

svanen73 skriver:

Jeg syns den er ved at være lam...den med at sige det er hendes krop = hun bestemmer. 

I vil da vel heller ik tvinges til noget i ik har lyst til...vel! Og et barn er squ immervæk et livslangt bånd.

Min far blev tvunget til faderskab (mig), det havde han ik lige lyst til og tog benene på nakken. Jeg forstår ham godt.

Jeg er ked af, at læse det med dig din far . Du får lige et kram

Anmeld

14. august 2011

ønskebørn74

Frøken J. skriver:

Jeg er nu til DELS enig med trådstarter. Forstået på den måde, at så skal man i hvert fald ikke tvinge faderen ud i alt muligt, hvis hans valg er et nej. Det er så nemt at sige, at han da bare kan lade være at have sex, men det synes jeg bare er utopisk at sige. Hvis manden har beskyttet sig tilstrækkeligt og den svupser alligevel, så synes jeg faktisk at det i mange tilfælde er ret synd, at han tvinges ud i at være far med det fulde ansvar det bærer. Vi kvinder kan nemt bare vælge til eller fra, hvis vi ikke er klar, men for fyren er det bare ærgerligt. Og for mig at se kan det ikke passe, at enten holder de rent op med at have sex, ellers skal de bare finde sig i at skulle blive far, før de er klar til det.

Hvis man vælger at beholde barnet, uden mandens accept, og barnet er skabt på trods af beskyttelse, så synes jeg man må være forberedt på at skulle stå på egen hånd, og ikke kræve en hel masse af manden. Han har jo INTET at have sagt i et valg der bliver truffet for ham, som handler om det største og mest livsændrende i hans liv.

Er enig i at manden ikke skal betale når han fraskriver sig barnet og moren gør det uden samtykke efter en svupser og har beskyttet sig... Kvinden skal aldrig kunne tvinges til abort, men manden skal heller ikke tvinges ind i hendes valg økonomisk... Han skal have ret til at sige at det ikke er hans og ikke ønsket... Og at han trækker sig..

Anmeld

14. august 2011

Georgia

Muhmi skriver:

Selvfølgelig er man to om at SNAKKE om hvorvidt barnet skal blive eller ej... Men ligemeget hvad, så kan en mand altså ikke tvinge en kvinde til at få en abort... Det er hendes krop, hendes psyke... Han kunne have brugt et kondom eller have holdt tisseren for sig selv hvis han ikke var parat til at få børn... Ærlig talt... Ja selvfølgelig skal man da helst være enige, men vi kan ikke alle sammen leve i en eventyr verden hvor alle er glade og frejdige hele tiden....

Bare min mening......

Men der kan jo desværre også være tilfælde, hvor en pige enten snyder sig til graviditet eller at hun bliver gravid på p-piller etc.

Først vil jeg sige, at jeg syntes man er to om det. Dernæst må jeg sige, at bruges der IKKE gummi eller prævention. Så må man tage den derfra.

Anmeld

14. august 2011

SHERO

Tjohh, tjahh, nu er jeg jo en af de kvinder der har fået et barn med en mand der ikke er eller har været deltagende. Jeg synes det er rigtig svært, for før mente jeg selv det var en fælles beslutning. Men da jeg selv stod med testen i hånden og en mand der brændte mig af ved de 4 aftaler vi havde lavet hvor vi skulle finde ud af hvad vi skulle stille op, så var det bare ikke så let mere. Til sidst fik jeg den besked (over sms) at det måtte være min beslutning, så jeg valgte at beholde. Da manden så 3-4 uger senere fandt ud af at det også betød at han skulle betale børnepenge, jamen så ville han intet have med det at gøre. Men der var det sgu for sent, der havde jeg vænnet mig til tanken, og ikke længere til diskussion.

Det var en egoistisk beslutning jeg træf, det erkender jeg, men vil aldrig fortryde det. Jeg kunne ikke se andre muligheder end at følge mit hjerte, er ulykkelig over det gik ud over et andet menneske, men jeg ville ikke kunne leve med mig selv havde jeg truffet en anden beslutning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.