Er det OK at farve en stribe i en 7 årigs hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

SussieThyssen

Mor og meget mere skriver:

Ja - og når man som 10-årig HAR prøvet at have fire hårfarver, fået huller i ørerne osv. osv., hvad skal man så eksperimentere med de følgende år? Jeg synes, det er så vigtigt at "gemme" noget til teenagealderen, så de ikke skal ud i vilde piercinger m.v. for at prøve noget nyt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Aagaard

debbie19 skriver:

du kan jo evt købe. Det der spray farve første gang for at se hvad de syndes.Da det jo kan vaskes ud ??

Er spray farve ikke mindst lige så "giftigt"/usundt som permanent farve? Måske endda værre?

Anmeld

13. august 2011

Zafir

Wimmie skriver:

Åh ja, det så jeg godt på ét af dine billeder - hun er da så sød med dét hår

Men må jeg spørge dig hvad I har fået af reaktioner på det? Kunne godt forestille mig at mange ville blive chokerede over at se det.

Generelt: Jeg synes ikke der er noget umiddelbart forkert i at farve sine børns hår; jeg ville dog nok lige teste om hun kunne tåle hårfarven først - ville nok finde noget Henna eller en form for mildere hårfarve.

Der var mange folk der var super forargede... :-( de sagde at vi kørte vores Trip af på hende osv... Men sagen var At hun havde inderligt ønsket sig det i næsten et år, så jeg rig gjorde alt hvad jeg kunne, for at finde så skånsom hårfarve sin muligt og opfyldte hendes ønske. Og hun var faktisk super smuk med Pink hår. :-)

Henna ville jeg aldrig bruge på et barn, da det jo skal vokse ud og børn ikke forstår konsekvenserne af deres hår farvning. De skal være 13-14 år for at farve henna... Synes jeg. :-)

Anmeld

13. august 2011

wamse

Jeg synes det er helt okay, og har også set en pige i børnehaven, med en fin stribe i håret, og hun var så stolt  Det vaskes/vokser ud med tiden, så ser ingen problemer i det. Om andre synes det ser strengt ud, synes jeg må være deres byrde at bære.

Anmeld

13. august 2011

millesofie

Mi skriver:

Ja, jeg er så igang med at farve mit hår. Jeg har mørkt hår, og det får (forhåbentlig ) en nuance af rød.

Jeg har så noget hårfarve til overst, og tænkte at mine piger på 7 år, nok ville syntes at det var sjovt at få farvet en stribe i deres hår. De har helt lyst hår, så ved jo ikke helt hvad farven bliver, da den er beregnet til mørkt hår.

Men er det det ok i dine øjne, eller er det lidt dullet og er de alt for små

jeg synes det er helt okay

men måske du skulle vente til de selv spørger

Anmeld

13. august 2011

millesofie

Zafir skriver:

Vi farvede Iduns hår Pink, da hun var 3 år Så jeg har stemt ja.

Så længe jeg kan kontrollere det og hun ikke bare selv kommer hjem med blåt hår, så må jeg nyde det.
Og når hun så kommer hjem med blåt hår... Ja, så kan jeg vel ikke råbe af hende, når jeg selv har haft alle regnbuens farver

nemlig

og når bare det er deres eget ønske så er det i mine øjne ikke noget problem

man må så selv stå for hvilken farve man bruger

jeg ville også selv bruge skyllefarve de første mange gange på min pige

Anmeld

13. august 2011

Mette+Mathias

Mi skriver:

Ja, jeg er så igang med at farve mit hår. Jeg har mørkt hår, og det får (forhåbentlig ) en nuance af rød.

Jeg har så noget hårfarve til overst, og tænkte at mine piger på 7 år, nok ville syntes at det var sjovt at få farvet en stribe i deres hår. De har helt lyst hår, så ved jo ikke helt hvad farven bliver, da den er beregnet til mørkt hår.

Jeg har ikke læst debatten igennem, men kommer bare lige med mit svar.

Nej, jeg synes ikke det er ikke ok. De er jo for pokker børn, og stadset er jo heller ikke ligefrem sundt.

Anmeld

13. august 2011

debbie19

Aagaard skriver:

Er spray farve ikke mindst lige så "giftigt"/usundt som permanent farve? Måske endda værre?

Hmm det kan jeg ikke svare på. men vis det var så farligt ville man alså ikke sælge det til børn ?? og børn elsker jo at få farvet mønstre/figur når de bliver klipped

Anmeld

13. august 2011

Wimmie

Zafir skriver:

Der var mange folk der var super forargede... :-( de sagde at vi kørte vores Trip af på hende osv... Men sagen var At hun havde inderligt ønsket sig det i næsten et år, så jeg rig gjorde alt hvad jeg kunne, for at finde så skånsom hårfarve sin muligt og opfyldte hendes ønske. Og hun var faktisk super smuk med Pink hår. :-)

Henna ville jeg aldrig bruge på et barn, da det jo skal vokse ud og børn ikke forstår konsekvenserne af deres hår farvning. De skal være 13-14 år for at farve henna... Synes jeg. :-)

Nåja, havde ikke lige tænkt på at Henna var permanent (har kun brugt Henna én gang selv).

Anmeld

13. august 2011

FrkLarsen

Mi skriver:

Jeg har stemt ja, hvad skulle en enkelt stribe kunne gøre? 

Dog ville jeg aldrig gøre det ved min datters smukke lyse krøllede hår 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.