Er det OK at farve en stribe i en 7 årigs hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

malliebooh

Jeg kan ikke se forskellen på om børnene synes det kunne være sjovt at få en enkelt stribe eller at mor får farvet hele håret.. Hårfarve skader uanset..

Jeg fik farvet lyse striber i mit mørke hår da jeg var 8 år gammel - Jeg følte mig meget sej da jeg kom i skole og skulle vise det frem

Sidenhen har jeg farvet hår tit, altså, da jeg kom i teenage alderen.. Så om dit barn får en stribe i håret nu, eller farver håret konstant når hun er i teenagealderen, så kan jeg ikke se den helt store forskel. Min niece fik noget rødt hårfarve.. nærmere rødbrun, da hun var 7½ , sådan noget der blev vasket ud efter 20 gange eller sådan noget.. Hun er også lyshåret.. Hun var så glad og selvtilliden røg helt til tops

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Zafir

Vi farvede Iduns hår Pink, da hun var 3 år Så jeg har stemt ja.

Så længe jeg kan kontrollere det og hun ikke bare selv kommer hjem med blåt hår, så må jeg nyde det.
Og når hun så kommer hjem med blåt hår... Ja, så kan jeg vel ikke råbe af hende, når jeg selv har haft alle regnbuens farver

Anmeld

12. august 2011

Frk-Lotusblomst

Tjah ejg ynes det er helt okay. En lille stribe i siden og så c 1-1,5 cm fra hårbundend et kan ikke skade. Jeg var selv kun 10år da jeg fik fortaget en fuldfarvning, ikke med min mors gode vilje, men far skulle da lige farve en helt lyshåret pige, sorthåret me blå skær, jah i kan jo nok selv regne ud til blev gasnke sølv/gråt med blåskær. hihi

Anmeld

12. august 2011

DK

Det er op til dig!

Men jeg ville ikke gøre det. Min datter er en KÆMPE pyntedukke og jeg prøver at holde igen med de "voksne" ting og så kun lade hende dulle med børneting. Ex. diademer, børne-hello kitty smykker, børne tøj osv. Jeg prøver aaalt hvad jeg kan på at fastholde hende i barndommen og ikke ryge over i guld-tingel-tangel smykker, huller i ørene, højhælede børnesko, små toppe, nedringede trøjer, trøjer med "sexy" print osv osv. Jeg ved at hun kun er en lille pige i få år endnu. Og dem skal hun have lov til at nyde i fred. Den tid hvor hun skal have farvet hår osv osv skal nok komme. Men det er heldigvis ikke endnu!

Derudover er der jo en helt anden snak om at det ikke er så sundt osv osv. men det vil ikke være det der er hovedårsagen til at jeg ville sige nej

Anmeld

12. august 2011

aya-zia

Ja, jeg er så igang med at farve mit hår. Jeg har mørkt hår, og det får (forhåbentlig ) en nuance af rød.

Jeg har så noget hårfarve til overst, og tænkte at mine piger på 7 år, nok ville syntes at det var sjovt at få farvet en stribe i deres hår. De har helt lyst hår, så ved jo ikke helt hvad farven bliver, da den er beregnet til mørkt hår.

Men er det det ok i dine øjne, eller er det lidt dullet og er de alt for små

jeg har stemt ja...

min mor gjorte det i mit hår dagen før jeg startede i børnehaveklasse...

og det var bare sådan en tynd enkel stribe... jeg var HELT lyshårdet og fik en sort stribe i... og jeg ELSKEDE det... ingen sage noget til det og jeg kan godt finde på at gøre det i min datters hår om et års tid hvis altså hun selv vil ha det...

nu har begge mine piger også hul i ørene... dog går de ik med andre smykker... de får heller ik sådan store pynte kjoler på når vi skal ud og ALDRIG små sko med hæl på...

men en farvet tot hår ser jeg INTET galt i

Anmeld

12. august 2011

Pigent

Mi skriver:

Ja, jeg er så igang med at farve mit hår. Jeg har mørkt hår, og det får (forhåbentlig ) en nuance af rød.

Jeg har så noget hårfarve til overst, og tænkte at mine piger på 7 år, nok ville syntes at det var sjovt at få farvet en stribe i deres hår. De har helt lyst hår, så ved jo ikke helt hvad farven bliver, da den er beregnet til mørkt hår.

Men er det det ok i dine øjne, eller er det lidt dullet og er de alt for små

Jeg synes godt du kan prøve det  Hendes hår vokser jo ud igen. 

Hvis hun selv er med på det, så lad da hende prøve det, det jo ikke noget bliver syg af eller der sker noget ved. 

Anmeld

12. august 2011

tinasmor

Jeg ville aldrig farve mit barns hår.

Jeg skriver fordi jeg så en anden skrev noget om noget spray noget til børn. Jeg havde en veninde som brugte sådan noget til sin datters lyse hår (rødt) til en nytårsaften, det kom aldrig rigtig ud af håret igen. Det lignede jeg ved ikke hvad. Det skulle vokse ud og blev sådan mere og mere lyserødt (fordi lidt af farven gik ud lidt af gangen) Det er godt nok mange år siden, så det kan være det er noget helt andet der er i handlen nu, ville bare lige nævne det.

Anmeld

12. august 2011

debbie19

tinasmor skriver:

Jeg ville aldrig farve mit barns hår.

Jeg skriver fordi jeg så en anden skrev noget om noget spray noget til børn. Jeg havde en veninde som brugte sådan noget til sin datters lyse hår (rødt) til en nytårsaften, det kom aldrig rigtig ud af håret igen. Det lignede jeg ved ikke hvad. Det skulle vokse ud og blev sådan mere og mere lyserødt (fordi lidt af farven gik ud lidt af gangen) Det er godt nok mange år siden, så det kan være det er noget helt andet der er i handlen nu, ville bare lige nævne det.

det var mig der skrev det...

Det burde alså gå ud med max 2 hårvask med alm hårsæbe??

Anmeld

12. august 2011

Wimmie

Vi farvede Iduns hår Pink, da hun var 3 år Så jeg har stemt ja.

Så længe jeg kan kontrollere det og hun ikke bare selv kommer hjem med blåt hår, så må jeg nyde det.
Og når hun så kommer hjem med blåt hår... Ja, så kan jeg vel ikke råbe af hende, når jeg selv har haft alle regnbuens farver

Åh ja, det så jeg godt på ét af dine billeder - hun er da så sød med dét hår

Men må jeg spørge dig hvad I har fået af reaktioner på det? Kunne godt forestille mig at mange ville blive chokerede over at se det.

Generelt: Jeg synes ikke der er noget umiddelbart forkert i at farve sine børns hår; jeg ville dog nok lige teste om hun kunne tåle hårfarven først - ville nok finde noget Henna eller en form for mildere hårfarve.

Anmeld

12. august 2011

132319

Jeg ville aldrig farve en 7årigs hår men hvad andre gør er deres sag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.