Er det OK at farve en stribe i en 7 årigs hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

SussieThyssen

Mi skriver:

Ja, jeg er så igang med at farve mit hår. Jeg har mørkt hår, og det får (forhåbentlig ) en nuance af rød.

Jeg har så noget hårfarve til overst, og tænkte at mine piger på 7 år, nok ville syntes at det var sjovt at få farvet en stribe i deres hår. De har helt lyst hår, så ved jo ikke helt hvad farven bliver, da den er beregnet til mørkt hår.

Men er det det ok i dine øjne, eller er det lidt dullet og er de alt for små

Set med mine øjne har hårfarve, solarier og al den slags ikke noget med børn under 15 år at gøre.
Det er en dårlig vane at vende dem til..det er helt sikkert..og hvor går grænsen så, når de næste gang liiige vil.....?

No go fra mig.
Jeg har en hel del børn ødelagt for tid og evighed af allergi pga at forældre ikke har sagt nej.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Pipsle2012

Jeg har svaret KÆMPE nej!

Jeg er uddannet frisør, og har set "bagsiden af medaljen" ved hårfarvning, og kunne aldrig på at farve hår på et barn!

Jeg synes ikke der er grund til at fylde dem med en masse skadelige kemikalier, og risikere at de udvikler allergi af det. Og det er ikke sikkert allergi vil vise sig første gang man farver hår. Det kan sagtens komme senere. Og personligt ville jeg blive rigtig ked af det, hvis jeg farvede hår på mit barn, og det så senere udviklede den ene eller anden form for allergi, og så vide, at det måske var hårfarvningen der bar en del af skylden... Børn skal tids nok begynde på hårfarvning når de bliver teenagere... Og min mening er helt klart, at jo længere man kan afholde dem fra at bruge det, jo bedre...

Jeg ville ønske min mor havde "forbudt" mig hårfarvning osv. da jeg var barn i slut 80'erne/start 90'erne... Men dengang var man ikke klar over den skadelige virkning hårfarve/parfume/makeup osv. kan have... Og idag har jeg rigtig sart hovedbund, og får hovedpine og øm hovedbund hvis jeg bliver farvet... Så der er nogle ting jeg er nødt til at holde mig fra, desværre...

Håber ikke du opfatter mit índlæg som om jeg dømmer dig eller andre for den sags skyld... Men har som sagt bare set "bagsiden af medaljen" og kan ikke fraråde hårfarvning på børn NOK... Men det er jo bare min personlige mening, og du skal gøre, hvad du føler er rigtigt for dit barn

God weekend til dig

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Mi skriver:

Ja, jeg er så igang med at farve mit hår. Jeg har mørkt hår, og det får (forhåbentlig ) en nuance af rød.

Jeg har så noget hårfarve til overst, og tænkte at mine piger på 7 år, nok ville syntes at det var sjovt at få farvet en stribe i deres hår. De har helt lyst hår, så ved jo ikke helt hvad farven bliver, da den er beregnet til mørkt hår.

Men er det det ok i dine øjne, eller er det lidt dullet og er de alt for små

Har stemt Ja

Hvad skulle der kunne ske ved det? Det er jo bare EN stribe

Anmeld

12. august 2011

Mor til Ella

SussieThyssen skriver:

Set med mine øjne har hårfarve, solarier og al den slags ikke noget med børn under 15 år at gøre.
Det er en dårlig vane at vende dem til..det er helt sikkert..og hvor går grænsen så, når de næste gang liiige vil.....?

No go fra mig.
Jeg har en hel del børn ødelagt for tid og evighed af allergi pga at forældre ikke har sagt nej.

Kærligst
Sussie

Meget enig.

Sidder faktisk og synes det er små komisk med alt det man vil skåne sine børn for før og efter fødsel, fordi det er uh så skadeligt, med allergi og hvad begrundelserne nu er.

De kan da lige så godt udvikle allergi når de er 7 

Der hvor jeg arbejder farver vi ikke børn før de skal konfirmeres, kun striber og jeg gør hvad jeg kan for at få dem på andre tanker.

så afgjort nej

Anmeld

12. august 2011

.....

debbie19 skriver:

Ved en frisør,eller legetøjsbutik. måske også i matas

Du kan godt købe det i matas, nogen steder skal du bare spørge efter det, så har de det bagved

Anmeld

12. august 2011

Lone Jakobsen

nej jeg ville aldrig farve hår på en 7 årig.

Anmeld

12. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville ikke gøre det. Jeg synes, det er alt for tidligt at introducere børnene for mere varige ændringer af deres udseende på - og for mig er der ikke så langt fra en enkelt stribe i håret, til barnet plager om at få alt håret farvet.

Jeg synes, det er vigtigt at fastholde særligt pigebørnene i, at de er fine og præcis, som de skal være, så længe som muligt. De får tidligt nok øjnene op for det kolossale fokus, der er på udseendet. Hvorfor farve et lille barns hår blåt eller pink, hvis det er fint, som det er? - og det er det forhåbentlig...

Anmeld

12. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SussieThyssen skriver:

No go fra mig.

Kærligst
Sussie

Ja - og når man som 10-årig HAR prøvet at have fire hårfarver, fået huller i ørerne osv. osv., hvad skal man så eksperimentere med de følgende år? Jeg synes, det er så vigtigt at "gemme" noget til teenagealderen, så de ikke skal ud i vilde piercinger m.v. for at prøve noget nyt...

Anmeld

12. august 2011

Mi

Tak for alle jeres meninger. Jeg bestemte mig for at hun ikke skulle farves, for jeg har jo også altid ment og forsøgt på at pigerne ikke skulle gøre teenageagtige før tid, og hårfarvning hører jo egentlig ikke barndommen til (ikke i min verden i hvert fald). Men var nu fristet et øjeblik.

Anmeld

12. august 2011

Mi

Pipsle2012 skriver:

Jeg har svaret KÆMPE nej!

Jeg er uddannet frisør, og har set "bagsiden af medaljen" ved hårfarvning, og kunne aldrig på at farve hår på et barn!

Jeg synes ikke der er grund til at fylde dem med en masse skadelige kemikalier, og risikere at de udvikler allergi af det. Og det er ikke sikkert allergi vil vise sig første gang man farver hår. Det kan sagtens komme senere. Og personligt ville jeg blive rigtig ked af det, hvis jeg farvede hår på mit barn, og det så senere udviklede den ene eller anden form for allergi, og så vide, at det måske var hårfarvningen der bar en del af skylden... Børn skal tids nok begynde på hårfarvning når de bliver teenagere... Og min mening er helt klart, at jo længere man kan afholde dem fra at bruge det, jo bedre...

Jeg ville ønske min mor havde "forbudt" mig hårfarvning osv. da jeg var barn i slut 80'erne/start 90'erne... Men dengang var man ikke klar over den skadelige virkning hårfarve/parfume/makeup osv. kan have... Og idag har jeg rigtig sart hovedbund, og får hovedpine og øm hovedbund hvis jeg bliver farvet... Så der er nogle ting jeg er nødt til at holde mig fra, desværre...

Håber ikke du opfatter mit índlæg som om jeg dømmer dig eller andre for den sags skyld... Men har som sagt bare set "bagsiden af medaljen" og kan ikke fraråde hårfarvning på børn NOK... Men det er jo bare min personlige mening, og du skal gøre, hvad du føler er rigtigt for dit barn

God weekend til dig

Jeg bestemte mig også for ikke at farve en stribe i deres hår, og må sige at efter jeg læste dit indlæg, blev jeg da bare bekræftiget i, at det skal de heller ikke have de næste mange år. Tak for dit input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.