må de skubbe børnene i bh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Ni-ko-li-ne skriver:

altsååååå nu er vi alle forskellige, men jeg havde nok sagt noget til pædagogen med det samme... spurgt om det var sådan de gjorde der...

og hvor er det bare synd for jeres dreng at han skal have sådan en start.... hiv fat i dem eller skift BH... Hvis i vælger at skifte, så HUSK at nævne dette et sted!!! Så det bliver lavet om...

Er skam igang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Mor til Frederic og Freya

helle85 skriver:

har du ikke været til opstart samtale?

somregl er det den pædagog din dreng har som stue pædagog

du burde have ret til at flytte dit barn. men ja børnehaven skal jo have det afvide,  og der plejer at værer en månede i opsiglse men man kan i nogen tilfælde godt flytte dem noget hurtigere det fik jeg fordi jeg gik videre til deres team leder  men nu bor jeg også i en anden kommun

din dreng ligner vist meget min dreng på nogen punkter. hvis vi laver om på rutinen om morgen så kan vi bare ikke få ham ud ad døren. men vi kan godt bare tage ud og handle og sådan nogen ting, men vi har bare problemer med ham hver gang vi skal noget nyt som feks. da vi skulle i bonbon land der måtte vi bærer ham ind fordi han ikke viste hvad det var.

hvorfor min familie mener jeg er pyldret, det er fordi da han var lille der kunne vi ikke tage uden for døren så skreg han hele tiden, så der gik alt på hans primisser og hvis der var nogen der holdte ham så blev han også ked af det, og så tog jeg ham og der er nogen der mener at de bare skal vænne sig til det.

men det mente jeg ikke 

nope...

Har kun snakket med leder'n, da jeg var rundt og lure de 2 bh der ligger herude og så valgte jeg ugen inden han skulle starte at ringe og fortalte at vi kom forbi til en snak, da jeg havde en bunke spørgsmål...

Frederic har det ikke svært ved nye steder, han falder blot i med det samme og leger. Er vi på legepladser, indkøb, gå ture mm. er det os der skal have styr på hvor han er, for han styrter bare uforstyret rundt og fuldstændig ligeglad hvor mor/far er...

Det er mere menneske mængden, larm osv. hvor han løber hurtig tør for energi. Også derfor han ikke bliver ude til over sin sengetid, at vi tager hjem ved store sammenkomster - når vi kan se at nu begynder han at løbe tør for energi. Han er meget småt spisende og har derved heller ikke samme energi mængde som andre børn.  

Min mands familie har stadig svært ved at forholde sig til at deres barnebarn ikke er som de 2 andre drenge (fætre) , der er født samme år... Det er begyndt at sive inde, men det tager godt nok tid. De har hele tiden troet at det var os der ødelagde ham, da han siger nej til alm mad - slik - kager - is mm de tilbyder ham.

Anmeld

13. august 2011

2721

Mor til Frederic skriver:

hvis du læser mit svar til kirsti - kan du læse han ikke fik mulighed for selv at gå ned...

Har aldrig brudt mig om den pædagog, det var hende der var på legepladsen den første dag - hvor hun virked meget kold og ligeglad. Og hendes status er da så slet ikke steget i mellem tiden...

Tænker også bare at alle de affalds stoffer der kommer tilbage i krop, fordi han holder sig.

Han vejer jo ½-1½ kg mere og er helt udspilet fordi han 'samler' sammen, det hober sig op inden i ham og gør blot det aff endnu svære for ham at få ud.. Det er da fedt han vejer mere, men ikke måden han gør det på... Er peder bange for hans mave/tarm går endnu mere i hårdknude, kan ikke gøre andet end at sætte ham op i aff pulver.

Ved godt de blot er midlertidige pavilioner hvor der kun er voksen toileter, men det har jo kørt godt den første uge og herhjemme.

Puha, stakkels Frederic, håber virkelig at det ændre sig.
Hold da op det er meget han har taget på i afføring, det må være ekstremt ubehageligt

Anmeld

13. august 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

nope...

Har kun snakket med leder'n, da jeg var rundt og lure de 2 bh der ligger herude og så valgte jeg ugen inden han skulle starte at ringe og fortalte at vi kom forbi til en snak, da jeg havde en bunke spørgsmål...

Frederic har det ikke svært ved nye steder, han falder blot i med det samme og leger. Er vi på legepladser, indkøb, gå ture mm. er det os der skal have styr på hvor han er, for han styrter bare uforstyret rundt og fuldstændig ligeglad hvor mor/far er...

Det er mere menneske mængden, larm osv. hvor han løber hurtig tør for energi. Også derfor han ikke bliver ude til over sin sengetid, at vi tager hjem ved store sammenkomster - når vi kan se at nu begynder han at løbe tør for energi. Han er meget småt spisende og har derved heller ikke samme energi mængde som andre børn.  

Min mands familie har stadig svært ved at forholde sig til at deres barnebarn ikke er som de 2 andre drenge (fætre) , der er født samme år... Det er begyndt at sive inde, men det tager godt nok tid. De har hele tiden troet at det var os der ødelagde ham, da han siger nej til alm mad - slik - kager - is mm de tilbyder ham.

Puha, blir helt flov på mit fags vejne... Det er sku en trist historie, at læse... Tænk sig, at vælge at arbejde med børn, og det er den behandling, som de gir børnene... jeg er rystet...

Godt du er igang.. Det pædagogen gjorde tangere til vold og det ville jeg informere lederen om... kommer der ikke ændringer, ville jeg gå til borgmesteren... så sker der som regel ændringer.... men synes du skal kæmpe for at få ham flyttet... du er kommmet så skæv ind på pædagogerne, at de vil tage det personlig og det kommer der aldrig noget positiv samarbejde ud af.....

Håber det løsner sig for jer....

Iøvrigt de steder hvor jeg har arbejdet, kunne vi godt tilgodese, hvis det enkelte barn havde nogle problemstillinger, hvor det ville hjælpe med noget specielt... ligesom saftevand...

Anmeld

13. august 2011

1000Ben

Nu har frederic været igang i bh i snart 2 uger og sikke 2 uger...

Så har følehornene ude... Lige lidt for historie...

1. uge... Var stuerne sammenlagt pga ferie og ikke mange børn (15 ialt), der gik det rigtig godt. Han var der 8.15-11.45 de første 4 dage og til 14.30 om fredagen. Det gik bare super, han kom på toilet, sov til middag, leger kanon med de andre osv.

2. uge... De er tilbage på egne stuer igen og pædagogerne tilbage fra ferie, nu er de ialt 9 børn på stuen. Mandag henter jeg en dreng der fra 8.15-14.30 hverken har været på toilet, spist mad eller sovet. Tirsdag snakked jeg med leder'n da hun går rundt på stuerne hver morgen, hun finder det også dybt uaceptabel at de ikke har haft ham på toilet. Middagslur kan de nu ikke tilbyde ham mere, men hvis han falder i søvn under deres afslapning skal de nok lade ham ligge... Resten af ugen er meget svingene og igår brugte han 3 sæt tøj, fordi de stadig ikke får ham på toilet. Hvor han iøvrigt har været renlig siden han var 2,7 år... (bliver 3 år her den 3 sep)

De fandt ud af igår han har saft med i bh. Giver vi ham vand med drikker han end ikke 1 cm af det i hans drikkedunk på trods af sol og varme. Han er nød til at drikke og har ligget stabilt de sidste 2 år på samme dosis aff pulver, lige til han started i bh. Han får et andet mærke end movicol junior og hans dosis svarer til 2 breve movicol om dagen. Han viser tegn på han's mave er ved at gå i stå, da han holder på alt. Når det endelig kommer ud er det (sorry) hårde klumper mast sammen i en laaang pølse - i frederic's verden; en hulahop ring...

Så idag... Sidder der en af ballademagere på en pædagogs stol og han nægter at hoppe af den. Hun skubber ham så ned, så han lander hårdt i gulvet med numsen først og han udbryder; du må ikke skubbe.. Pædagog; det var dig selv der faldt....

Er det okay?

Min søn går i den mest fantastiske børnehave og derfor er ovenstående næsten skræmmende for mig at læse på alle punkter. Havde jeg været dig, havde jeg fundet en ny børnehave til ham. Så du dette skubbe-tilfælde med egne øjne? For så ville jeg klart anmelde det...... Desværre findes der rigtig rigtig mange dårlige institutioner i DK (har arbejdet i et par stykker) og tro mig, det bliver ikke bedre når forældrene er gået.... Det er så skræmmende... Håber I finder en løsning for NEJ det er ikke ok at han ikke får mad, ikke må sove og ikke kommer på wc.... Det gør helt ondt på mig. 

Kram til Jer begge 

Anmeld

13. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nu har frederic været igang i bh i snart 2 uger og sikke 2 uger...

Så har følehornene ude... Lige lidt for historie...

1. uge... Var stuerne sammenlagt pga ferie og ikke mange børn (15 ialt), der gik det rigtig godt. Han var der 8.15-11.45 de første 4 dage og til 14.30 om fredagen. Det gik bare super, han kom på toilet, sov til middag, leger kanon med de andre osv.

2. uge... De er tilbage på egne stuer igen og pædagogerne tilbage fra ferie, nu er de ialt 9 børn på stuen. Mandag henter jeg en dreng der fra 8.15-14.30 hverken har været på toilet, spist mad eller sovet. Tirsdag snakked jeg med leder'n da hun går rundt på stuerne hver morgen, hun finder det også dybt uaceptabel at de ikke har haft ham på toilet. Middagslur kan de nu ikke tilbyde ham mere, men hvis han falder i søvn under deres afslapning skal de nok lade ham ligge... Resten af ugen er meget svingene og igår brugte han 3 sæt tøj, fordi de stadig ikke får ham på toilet. Hvor han iøvrigt har været renlig siden han var 2,7 år... (bliver 3 år her den 3 sep)

De fandt ud af igår han har saft med i bh. Giver vi ham vand med drikker han end ikke 1 cm af det i hans drikkedunk på trods af sol og varme. Han er nød til at drikke og har ligget stabilt de sidste 2 år på samme dosis aff pulver, lige til han started i bh. Han får et andet mærke end movicol junior og hans dosis svarer til 2 breve movicol om dagen. Han viser tegn på han's mave er ved at gå i stå, da han holder på alt. Når det endelig kommer ud er det (sorry) hårde klumper mast sammen i en laaang pølse - i frederic's verden; en hulahop ring...

Så idag... Sidder der en af ballademagere på en pædagogs stol og han nægter at hoppe af den. Hun skubber ham så ned, så han lander hårdt i gulvet med numsen først og han udbryder; du må ikke skubbe.. Pædagog; det var dig selv der faldt....

Er det okay?

Jeg er fuldstændig i chok over den behandling din søn får, og ikke mindst over at en pædagog skubber et barn ned fra en stol på den måde!! Det er bare SLET ikke acceptabelt i min verden. Jeg er sådan set ligeglad med om drengens provokation var dråben - en professionel pædagog skal kunne klare sådan en situation uden at skubbe til et barn.

Og at de ikke sørger for, at din dreng kommer på toilet, samt får det han skal af væske så maven ikke går helt i stå! 

Nej jeg ville banke i bordet indtil der blev forbedret, og ellers ved jeg ikke om mit barn skulle fortsætte det sted. . Ville ikke føle mig tryg/tilpas ved det. 

Anmeld

13. august 2011

AndreasMor84

Puslingen skriver:

En pædagog, skal da kunne rumme et barn der er irriterende. Jeg ville da heller aldrig skubbe min søn ned fra en stol!

Anmeld

13. august 2011

AndreasMor84

Det er helt uacceptabelt, at man som BH ikke kan tilgodese enkelte børns særlige behov Jeg bliver sgu flov på mine kollegaers vegne - at de kan få sig selv til det. Det er vores job og vi uddanner os for at være der for børnene og give dem en god dag, på hver sin måde. De steder jeg har været (og det er en del efterhånden med praktikker osv) har vi altid kunnet tilgodese det enkelte barn uanset om det drejer sig om speciel kost, tøj, wc eller noget helt 4. - alt andet er sgu hul i hovedet

Anmeld

13. august 2011

Anonym

kirsti skriver:

selvfølgelig skal de det det er vi slet ikke uenige i om som jeg skrev er det ikke acceptabelt at de skubber ham ned. Min pointe er bare at jeg har set børn i Noahs børnehave der er fuldstændig umulige at styre og jeg mener at der er grænser for hvad pædagoger skal finde sig i -dog uden at blive fysiske overfor børnene

Man kan så vende den om og spørge hvad du havde gjort i den situation???

Anmeld

13. august 2011

Dansker I Holland

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er fuldstændig i chok over den behandling din søn får, og ikke mindst over at en pædagog skubber et barn ned fra en stol på den måde!! Det er bare SLET ikke acceptabelt i min verden. Jeg er sådan set ligeglad med om drengens provokation var dråben - en professionel pædagog skal kunne klare sådan en situation uden at skubbe til et barn.

Og at de ikke sørger for, at din dreng kommer på toilet, samt får det han skal af væske så maven ikke går helt i stå! 

Nej jeg ville banke i bordet indtil der blev forbedret, og ellers ved jeg ikke om mit barn skulle fortsætte det sted. . Ville ikke føle mig tryg/tilpas ved det. 

Der er vi helt enige Jeg havde skubbet til pædagogen hvis det var mig i raseri. For at skubbe et lille barn er satme ikke i orden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.