må de skubbe børnene i bh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Puslingen skriver:

Charlie går jo ikke i børnehave endnu. Men har lige vendt det du beskriver med en veninde der arbejder i bh og vi er begge enige om at de ting du beskriver er dybt uacceptabelt og kan mærke jeg får en stor knude i maven på Frederics og jeres vegne. Jeg syntes på ingen måde det du beskriver er i orden. Jeg bli i sær harm og toiletbesøg der bliver forsømt og et barn der bliver skubbet ned fra en stol. Pædagoer skal kunne rumme, et barn der ikke vil kravle ned fra stolen.

Håber virkelig det bliver bedre ellers ville jeg kontakte kommunen.

hvis du læser mit svar til kirsti - kan du læse han ikke fik mulighed for selv at gå ned...

Har aldrig brudt mig om den pædagog, det var hende der var på legepladsen den første dag - hvor hun virked meget kold og ligeglad. Og hendes status er da så slet ikke steget i mellem tiden...

Tænker også bare at alle de affalds stoffer der kommer tilbage i krop, fordi han holder sig.

Han vejer jo ½-1½ kg mere og er helt udspilet fordi han 'samler' sammen, det hober sig op inden i ham og gør blot det aff endnu svære for ham at få ud.. Det er da fedt han vejer mere, men ikke måden han gør det på... Er peder bange for hans mave/tarm går endnu mere i hårdknude, kan ikke gøre andet end at sætte ham op i aff pulver.

Ved godt de blot er midlertidige pavilioner hvor der kun er voksen toileter, men det har jo kørt godt den første uge og herhjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Anonym

Nej, nej, nej, jeg bliver helt ked når jeg læser dit indlæg

Hvad du oplever i den børnehave grænser til svigt, det er helt, helt uacceptabelt! Min datter startede i bh for 4 mdr siden, og på trods af at det er en ret stor institution (20 børn på hver stue) så oplever vi slet ikke noget af det du beskriver.

Du skal bestemt ikke finde dig i den behandling du har fået. Det er deres job at sørge for han kommer på toilettet og får noget at spise, det er da et minimum. Derudover er der en masse andet pædagogisk arbejde de skal tage vare på, ikke mindst at være tydelige voksne med en fornuftig pædagogisk indgangsvinkel. Fx i goddag/farvel situationer, ved irrettesættelse af børnene, lave udviklende aktiviteter for børnene og møde det enkelte barn på dets niveau. Men hvis de ikke engang magter at sørge for børnene kommer på toilettet osv, hvordan skulle de så være i stand til at udføre et fornuftigt pædagogisk arbejde?

Ud fra hvad du fortæller, synes jeg bestemt du skal klage til kommunen, og skynde dig at finde en anden institution til din søn. Jeres nuværende børnehave har intet med en moderne dansk institution at gøre!

Rigtig meget held og lykke til jer

Anmeld

12. august 2011

Zeus

Er der evt. nogen andre forældre, som også er utilfredse, som du kan gå sammen med? For tænker lidt, at det jo er "nemt" nok at få flyttet sit barn, men så lader man jo de andre børn, og kommende børn, lidt i stikken, hvis man ikke prøver at forbedre forholdene først?

Og nej, jeg synes bestemt ikke det er acceptabelt det de har gang i! Hvad pokker er det da for en opførsel?!

Anmeld

12. august 2011

kirsti skriver:

selvfølgelig skal de det det er vi slet ikke uenige i om som jeg skrev er det ikke acceptabelt at de skubber ham ned. Min pointe er bare at jeg har set børn i Noahs børnehave der er fuldstændig umulige at styre og jeg mener at der er grænser for hvad pædagoger skal finde sig i -dog uden at blive fysiske overfor børnene

er helt enig, men syntes bare han burde have fået muligheden for at selv hoppe ned... På trods af at han er bølle den dreng...

Anmeld

12. august 2011

altså jeg synes de griber det meget forkert an i forhold til hvad jeg selv har oplevet..

Den børnehave min ekssteddatter havde, der i en hel måned var der altid en pædagog der stod klar til at være der for hende... derefter blev det så at vi altid gik ind på stuen og fandt en pædagog og så vinkede hun som regel selv...

Synes bare.. det lyder helt forkert dernede.....

synes du skal bruge dagen idag på at ringe til børnehavekontoret eller hvad sådan noget hedder og fortælle om dine observationer og tanker.. for det skal du ikke sidde selv med..

Jeg er nok også den type, at jeg finder mig ikke i hvad som helst omkring min søn... Jeg råber op, for det kan han nemlig ikke....

Har snakket med pladsanvisningen her til formiddag. de vil ikke gøre mere med noget som før end jeg har snakket med leder'n og den pædagog der er tilknyttet ham... Ved jo bare ikke hvem hans kontakt pædagog er, ingen har været henne og sige noget, hilse, få en snak eller lign...

Men giver ikke op, langt fra... Er vant til at kæmpe og ikke opgive.

Frederic er en anelse følsom og en meget tænkende dreng.

Anmeld

12. august 2011

helle85 skriver:

efter det jeg ved idag så ville jeg flytte mit barn lige så snart jeg ikke var tryk ved børnehaven.

jeg så selv tiden an, da jeg var i tvivl om det bare var mig der var pylrede, (har tit fået det af vide da jeg har et sensitiv barn) hvor der skete nogen små episoder som bare blev for medet til sidst, så efter 1,5 år ca da han stadig ikke var faldet til, der flyttede jeg ham og jeg har fået et meget glader barn hjem fra børnehave og han spurgte også i ferien hvornå han skulle i børnehave for det ville han gerne.

så efter det du skriver så ville jeg flytte ham med det samme.

tak for din historie...

de fleste mener også at frederic er et sensitivt barn, er dog ikke som sådan pyldret og han er en dreng med stor D... Det kræver blot planlægning, altid. Her kigger vi på frederic og hvordan han har det inden vi beslutter om vi skal tage ud at handle ind - til familie tam tam osv. Viser han tegn på at nu er det nok, kører vi hjem.

Da han gik i dp, kunne hans dag vælte hvis vi afl 30-40 min senere end vi plejed. Hun fik en dreng der slet ikke kunne samle sig om noget som helst, han kørte på den lydløse høje remskive ( da han meget sjælendt er den der råber, skriger, slår mm) men hvor hun måtte tage ham op i højstol, sætte sig sammen med ham og læse en bog, for at han kunne koble af.

Har heldigvis ferie og skal kun arbejde mandag-tirsdag i næste uge, så er det weekend. Så vi har kørt indkøring de sidste 14 dage...

Anmeld

12. august 2011

Ni-ko-li-ne

altsååååå nu er vi alle forskellige, men jeg havde nok sagt noget til pædagogen med det samme... spurgt om det var sådan de gjorde der...

og hvor er det bare synd for jeres dreng at han skal have sådan en start.... hiv fat i dem eller skift BH... Hvis i vælger at skifte, så HUSK at nævne dette et sted!!! Så det bliver lavet om...

Anmeld

12. august 2011

helle85

Mor til Frederic skriver:

tak for din historie...

de fleste mener også at frederic er et sensitivt barn, er dog ikke som sådan pyldret og han er en dreng med stor D... Det kræver blot planlægning, altid. Her kigger vi på frederic og hvordan han har det inden vi beslutter om vi skal tage ud at handle ind - til familie tam tam osv. Viser han tegn på at nu er det nok, kører vi hjem.

Da han gik i dp, kunne hans dag vælte hvis vi afl 30-40 min senere end vi plejed. Hun fik en dreng der slet ikke kunne samle sig om noget som helst, han kørte på den lydløse høje remskive ( da han meget sjælendt er den der råber, skriger, slår mm) men hvor hun måtte tage ham op i højstol, sætte sig sammen med ham og læse en bog, for at han kunne koble af.

Har heldigvis ferie og skal kun arbejde mandag-tirsdag i næste uge, så er det weekend. Så vi har kørt indkøring de sidste 14 dage...

har du ikke været til opstart samtale?

somregl er det den pædagog din dreng har som stue pædagog

du burde have ret til at flytte dit barn. men ja børnehaven skal jo have det afvide,  og der plejer at værer en månede i opsiglse men man kan i nogen tilfælde godt flytte dem noget hurtigere det fik jeg fordi jeg gik videre til deres team leder  men nu bor jeg også i en anden kommun

din dreng ligner vist meget min dreng på nogen punkter. hvis vi laver om på rutinen om morgen så kan vi bare ikke få ham ud ad døren. men vi kan godt bare tage ud og handle og sådan nogen ting, men vi har bare problemer med ham hver gang vi skal noget nyt som feks. da vi skulle i bonbon land der måtte vi bærer ham ind fordi han ikke viste hvad det var.

hvorfor min familie mener jeg er pyldret, det er fordi da han var lille der kunne vi ikke tage uden for døren så skreg han hele tiden, så der gik alt på hans primisser og hvis der var nogen der holdte ham så blev han også ked af det, og så tog jeg ham og der er nogen der mener at de bare skal vænne sig til det.

men det mente jeg ikke 

Anmeld

12. august 2011

Anonym skriver:

Nej, nej, nej, jeg bliver helt ked når jeg læser dit indlæg

Hvad du oplever i den børnehave grænser til svigt, det er helt, helt uacceptabelt! Min datter startede i bh for 4 mdr siden, og på trods af at det er en ret stor institution (20 børn på hver stue) så oplever vi slet ikke noget af det du beskriver.

Du skal bestemt ikke finde dig i den behandling du har fået. Det er deres job at sørge for han kommer på toilettet og får noget at spise, det er da et minimum. Derudover er der en masse andet pædagogisk arbejde de skal tage vare på, ikke mindst at være tydelige voksne med en fornuftig pædagogisk indgangsvinkel. Fx i goddag/farvel situationer, ved irrettesættelse af børnene, lave udviklende aktiviteter for børnene og møde det enkelte barn på dets niveau. Men hvis de ikke engang magter at sørge for børnene kommer på toilettet osv, hvordan skulle de så være i stand til at udføre et fornuftigt pædagogisk arbejde?

Ud fra hvad du fortæller, synes jeg bestemt du skal klage til kommunen, og skynde dig at finde en anden institution til din søn. Jeres nuværende børnehave har intet med en moderne dansk institution at gøre!

Rigtig meget held og lykke til jer

Har snakked med pladsanvisningen her idag...

De gør intet før end jeg har snakket med leder'n og den pædagog der er tilknyttet frederic. Hvem det så end er...Hvis de stadig ikke reagere på det jeg siger, skal jeg vende tilbage til pladsanvisningen og de vil sætte en højere på strå ud til bh.

Frederic er efter denne uge blevet total ligeglad med at han tisser i bukserne, hvor det den første uge kunne ske han drypped en smule inden han nåed derud og fik hjælp.

Så det tyder på at der mangler nogle hænder.

Han sagde idag, da jeg spurgte om han havde tisset i bukserne; ja, det gør jeg mor, de skifter jo bare mit tøj... Suk...

Fik lige at vide fra en anden mor idag, at hende der egentlig står for hans stue har ferie - så hende har vi slet ikke mødt endnu, men det gør vi på mandag og der må hun finde tid til at lytte på mig.

Anmeld

12. august 2011

Zeus skriver:

Er der evt. nogen andre forældre, som også er utilfredse, som du kan gå sammen med? For tænker lidt, at det jo er "nemt" nok at få flyttet sit barn, men så lader man jo de andre børn, og kommende børn, lidt i stikken, hvis man ikke prøver at forbedre forholdene først?

Og nej, jeg synes bestemt ikke det er acceptabelt det de har gang i! Hvad pokker er det da for en opførsel?!

Ja frederic's bedste ven helt fra dp tid af er på samme stue og hans mor har flere gange overvejet at flytte hendes dreng. Men hendes dreng fungere og trives dernede, det er pædagogerne hun ikke kan sammen med og som hun siger; det vil være synd at flytte ham blot fordi jeg ikke kan med pædagogerne, når nu han elsker at være der...

Ville have snakket med en pædagog fra stuen og bl.a spørge om hvem der er frederic's kontakt pædagog, men der sad kun hende der skubbed drengen af stolen og hende skulle jeg ikke snakke med. Hun er virkelig ude pædagogisk række vide...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.