må de skubbe børnene i bh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.861 visninger
50 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Nu har frederic været igang i bh i snart 2 uger og sikke 2 uger...

Så har følehornene ude... Lige lidt for historie...

1. uge... Var stuerne sammenlagt pga ferie og ikke mange børn (15 ialt), der gik det rigtig godt. Han var der 8.15-11.45 de første 4 dage og til 14.30 om fredagen. Det gik bare super, han kom på toilet, sov til middag, leger kanon med de andre osv.

2. uge... De er tilbage på egne stuer igen og pædagogerne tilbage fra ferie, nu er de ialt 9 børn på stuen. Mandag henter jeg en dreng der fra 8.15-14.30 hverken har været på toilet, spist mad eller sovet. Tirsdag snakked jeg med leder'n da hun går rundt på stuerne hver morgen, hun finder det også dybt uaceptabel at de ikke har haft ham på toilet. Middagslur kan de nu ikke tilbyde ham mere, men hvis han falder i søvn under deres afslapning skal de nok lade ham ligge... Resten af ugen er meget svingene og igår brugte han 3 sæt tøj, fordi de stadig ikke får ham på toilet. Hvor han iøvrigt har været renlig siden han var 2,7 år... (bliver 3 år her den 3 sep)

De fandt ud af igår han har saft med i bh. Giver vi ham vand med drikker han end ikke 1 cm af det i hans drikkedunk på trods af sol og varme. Han er nød til at drikke og har ligget stabilt de sidste 2 år på samme dosis aff pulver, lige til han started i bh. Han får et andet mærke end movicol junior og hans dosis svarer til 2 breve movicol om dagen. Han viser tegn på han's mave er ved at gå i stå, da han holder på alt. Når det endelig kommer ud er det (sorry) hårde klumper mast sammen i en laaang pølse - i frederic's verden; en hulahop ring...

Så idag... Sidder der en af ballademagere på en pædagogs stol og han nægter at hoppe af den. Hun skubber ham så ned, så han lander hårdt i gulvet med numsen først og han udbryder; du må ikke skubbe.. Pædagog; det var dig selv der faldt....

Er det okay?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

kirsti

selvfølgelig er det ikke acceptabelt at de skubber ham ned MEN omvendt så er der altså også nogen børn der bliver ved og ved og ved med at provokere og det kan være det var dråben.

Er du sikker på de ikke har haft ham på toilettet? Måske har han svært ved at lave pølser derovre når der er fokus på ham mens han sidder på toilettet (:

Anmeld

12. august 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

Nu har frederic været igang i bh i snart 2 uger og sikke 2 uger...

Så har følehornene ude... Lige lidt for historie...

1. uge... Var stuerne sammenlagt pga ferie og ikke mange børn (15 ialt), der gik det rigtig godt. Han var der 8.15-11.45 de første 4 dage og til 14.30 om fredagen. Det gik bare super, han kom på toilet, sov til middag, leger kanon med de andre osv.

2. uge... De er tilbage på egne stuer igen og pædagogerne tilbage fra ferie, nu er de ialt 9 børn på stuen. Mandag henter jeg en dreng der fra 8.15-14.30 hverken har været på toilet, spist mad eller sovet. Tirsdag snakked jeg med leder'n da hun går rundt på stuerne hver morgen, hun finder det også dybt uaceptabel at de ikke har haft ham på toilet. Middagslur kan de nu ikke tilbyde ham mere, men hvis han falder i søvn under deres afslapning skal de nok lade ham ligge... Resten af ugen er meget svingene og igår brugte han 3 sæt tøj, fordi de stadig ikke får ham på toilet. Hvor han iøvrigt har været renlig siden han var 2,7 år... (bliver 3 år her den 3 sep)

De fandt ud af igår han har saft med i bh. Giver vi ham vand med drikker han end ikke 1 cm af det i hans drikkedunk på trods af sol og varme. Han er nød til at drikke og har ligget stabilt de sidste 2 år på samme dosis aff pulver, lige til han started i bh. Han får et andet mærke end movicol junior og hans dosis svarer til 2 breve movicol om dagen. Han viser tegn på han's mave er ved at gå i stå, da han holder på alt. Når det endelig kommer ud er det (sorry) hårde klumper mast sammen i en laaang pølse - i frederic's verden; en hulahop ring...

Så idag... Sidder der en af ballademagere på en pædagogs stol og han nægter at hoppe af den. Hun skubber ham så ned, så han lander hårdt i gulvet med numsen først og han udbryder; du må ikke skubbe.. Pædagog; det var dig selv der faldt....

Er det okay?

Hvad sker der lige for det !?

Med de ting du allerede har oplevet, var jeg nok gået videre... det er åbenbart ikke kun dit barn der bliver forsømt...

Hvis man vil fjerne et barn der ikke vil flytte sig, kan man da løfte barnet væk, da ikke skubbe og derefter sige du faldt... du godeste..

I den dunk med væske Frederic har med, kan man se tydeligt at det er saft der er deri? jeg har fuld forståelse for at man ikke må drikke saftevand i børnehaven, men Frederic skal have særbehandling på visse områder da han er som han er, og hvis det inkluderer saftevand.. så synes jeg da det burde være i orden, så længe man ikke flasher med det?

Jeg synes du skal gå videre med det.. var der ikke noget med at der var en anden BH inærheden?

Anmeld

12. august 2011

2721

Charlie går jo ikke i børnehave endnu. Men har lige vendt det du beskriver med en veninde der arbejder i bh og vi er begge enige om at de ting du beskriver er dybt uacceptabelt og kan mærke jeg får en stor knude i maven på Frederics og jeres vegne. Jeg syntes på ingen måde det du beskriver er i orden. Jeg bli i sær harm og toiletbesøg der bliver forsømt og et barn der bliver skubbet ned fra en stol. Pædagoer skal kunne rumme, et barn der ikke vil kravle ned fra stolen.

Håber virkelig det bliver bedre ellers ville jeg kontakte kommunen.

Anmeld

12. august 2011

2721

kirsti skriver:

selvfølgelig er det ikke acceptabelt at de skubber ham ned MEN omvendt så er der altså også nogen børn der bliver ved og ved og ved med at provokere og det kan være det var dråben.

Er du sikker på de ikke har haft ham på toilettet? Måske har han svært ved at lave pølser derovre når der er fokus på ham mens han sidder på toilettet (:

En pædagog, skal da kunne rumme et barn der er irriterende. Jeg ville da heller aldrig skubbe min søn ned fra en stol!

Anmeld

12. august 2011

kirsti skriver:

Han sad lige over for frederic og jeg, da jeg ville sige farvel til ham. Den anden  dreng havde vel siddet på den i 2 min max, uden den anden pædagog på stuen havde sagt noget og så kommer den anden pædagog ind på stuen og skubber ham ned.

Det var ikke noget med; zander gider du hoppe af den stol? du ved det er en voksen stol. Men samtidig med skubbet sagde hun; kan du komme ned, du ved det er en voksen stol. Så han fik ikke meget tid, andet end lige nåed at ryste på hovedet, inden han ramte gulvet.

ja det er jeg... For da jeg så ham om mandagen udbryd jeg glad; ej han har slet ikke haft dryp uheld idag? Pædagog; næh, vi har heller ikke haft ham på toiletet - hver gang vi spørger siger han nej... Fortæller kun hver morgen at de ikke skal pædagogisk spørge; skal du på toilet frederic? Men blot tage ham med derud.

Fik jo det størte kram og kunne se han skulle tisse, så sagde blot; jeg kan se du skal tisse - kom vi går på toilet'et, hvor han både laved stort og småt.

Det er mange timer for sådan en lille gut at holde sig og det er heller ikke særlig sundt for hans krop.

Så nu er det lettere at lade ham tisse i bukserne og så skifte hans tøj, end at 'bøvle' med at få ham på det skide toilet.

Anmeld

12. august 2011

KittyGirl skriver:

Hvad sker der lige for det !?

Med de ting du allerede har oplevet, var jeg nok gået videre... det er åbenbart ikke kun dit barn der bliver forsømt...

Hvis man vil fjerne et barn der ikke vil flytte sig, kan man da løfte barnet væk, da ikke skubbe og derefter sige du faldt... du godeste..

I den dunk med væske Frederic har med, kan man se tydeligt at det er saft der er deri? jeg har fuld forståelse for at man ikke må drikke saftevand i børnehaven, men Frederic skal have særbehandling på visse områder da han er som han er, og hvis det inkluderer saftevand.. så synes jeg da det burde være i orden, så længe man ikke flasher med det?

Jeg synes du skal gå videre med det.. var der ikke noget med at der var en anden BH inærheden?

er også en smule paf og havde mest lyst til at tage frederic med hjem igen, men philip og ham sad og læste bog.

Sådan et sted kan jeg bare ikke afl mit guld til... ved godt de for nogle bump og stød, meen... en ting er når det er barn/barn, men voksen/barn er langt være i mine øjne...

Føler helt klart at jeg som person ikke er velkommen, bliver mere og mere som luft. Ingen til at tage imod frederic, da den anden pædagog og en del andre mødre stod og snakked om en anden mor der vist havde født igår.

De siger at vi som forældre ikke må gå før end vi har hilst på en pædagog og barn evt har vinket farvel...

Igår da jeg hented ham ville han sige farvel - tak for idag - ses i morgen til dem, men de stod atter og snakked om hende moren der var indlagt med ve'er... Kan se hvor frustreret frederic bliver når han prøver at komme i kontakt med dem op til flere gange inden vi gik hjem. Så kan på en måde godt forstå han ikke er tryg ved dem.

Tænker også bare at man ikke kan lære børn ikke at slå - skubbe mm, når de så selv gør det. De burde være de voksne og rolle modeller....

Ang drikkedunk; nej han har ikke mange der er gennemsigtige, men det skulle ikke undre mig de begynder at tjekke hans dunk.

Anmeld

12. august 2011

kirsti

Puslingen skriver:

En pædagog, skal da kunne rumme et barn der er irriterende. Jeg ville da heller aldrig skubbe min søn ned fra en stol!

selvfølgelig skal de det det er vi slet ikke uenige i om som jeg skrev er det ikke acceptabelt at de skubber ham ned. Min pointe er bare at jeg har set børn i Noahs børnehave der er fuldstændig umulige at styre og jeg mener at der er grænser for hvad pædagoger skal finde sig i -dog uden at blive fysiske overfor børnene

Anmeld

12. august 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

er også en smule paf og havde mest lyst til at tage frederic med hjem igen, men philip og ham sad og læste bog.

Sådan et sted kan jeg bare ikke afl mit guld til... ved godt de for nogle bump og stød, meen... en ting er når det er barn/barn, men voksen/barn er langt være i mine øjne...

Føler helt klart at jeg som person ikke er velkommen, bliver mere og mere som luft. Ingen til at tage imod frederic, da den anden pædagog og en del andre mødre stod og snakked om en anden mor der vist havde født igår.

De siger at vi som forældre ikke må gå før end vi har hilst på en pædagog og barn evt har vinket farvel...

Igår da jeg hented ham ville han sige farvel - tak for idag - ses i morgen til dem, men de stod atter og snakked om hende moren der var indlagt med ve'er... Kan se hvor frustreret frederic bliver når han prøver at komme i kontakt med dem op til flere gange inden vi gik hjem. Så kan på en måde godt forstå han ikke er tryg ved dem.

Tænker også bare at man ikke kan lære børn ikke at slå - skubbe mm, når de så selv gør det. De burde være de voksne og rolle modeller....

Ang drikkedunk; nej han har ikke mange der er gennemsigtige, men det skulle ikke undre mig de begynder at tjekke hans dunk.

altså jeg synes de griber det meget forkert an i forhold til hvad jeg selv har oplevet..

Den børnehave min ekssteddatter havde, der i en hel måned var der altid en pædagog der stod klar til at være der for hende... derefter blev det så at vi altid gik ind på stuen og fandt en pædagog og så vinkede hun som regel selv...

Synes bare.. det lyder helt forkert dernede.....

synes du skal bruge dagen idag på at ringe til børnehavekontoret eller hvad sådan noget hedder og fortælle om dine observationer og tanker.. for det skal du ikke sidde selv med..

Jeg er nok også den type, at jeg finder mig ikke i hvad som helst omkring min søn... Jeg råber op, for det kan han nemlig ikke....

Anmeld

12. august 2011

helle85

efter det jeg ved idag så ville jeg flytte mit barn lige så snart jeg ikke var tryk ved børnehaven.

jeg så selv tiden an, da jeg var i tvivl om det bare var mig der var pylrede, (har tit fået det af vide da jeg har et sensitiv barn) hvor der skete nogen små episoder som bare blev for medet til sidst, så efter 1,5 år ca da han stadig ikke var faldet til, der flyttede jeg ham og jeg har fået et meget glader barn hjem fra børnehave og han spurgte også i ferien hvornå han skulle i børnehave for det ville han gerne.

så efter det du skriver så ville jeg flytte ham med det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.