Stadig ingen søvn om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Pinkrose

Argh ved snart ikke hvad jeg skal gøre, kæmper og kæmper med min datter som nu er 6 mdr, men hun vågner ca hvert 1½ time om natten, og så har hun bare super svært ved at falde i søvn igen, og bliver rigtig ked og hisig hvis jeg prøver med sutten, hun vågner at de mindste lyde, og vi bor altså i lejlighed så bygningen knirker osv.

Men ved ikke hvad jeg så skal prøve, nå hun vågner vågner hun bare rigtig op, sådan så hun egenlig gerne vil op og lege, og kan bare ikke passe på de tidspunkter, har i nogle forslag? eller nogle der også kæmper med at få deres små til at sove igennem om natten? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

AnneBJ

Jeg er så priviligeret at Felix har fattet hvad nat betyder, allerede da han var 2½ måned...

Det lyder som en dårlig vane - altså jeg mener, hun er stor nok til, at hun ikke behøver spise om natten - i hvert fald ikke SÅ ofte - og bleskift med mere, bør også kunne vente.

Jeg vil foreslå du læser "sov igennem uden gråd" eller "godnat og sov godt" - og så væbner dig med tålmodighed og overskud en uges tid eller to, hvor du skal lære hende at sove! Det bliver drøjt, uoverskueligt og træls, især når du er alene med hende, men jeg vil vove den påstand at det bliver det hele værd i den sidste ende!

Anmeld

11. august 2011

Pinkrose

AnneBJ skriver:

Jeg er så priviligeret at Felix har fattet hvad nat betyder, allerede da han var 2½ måned...

Det lyder som en dårlig vane - altså jeg mener, hun er stor nok til, at hun ikke behøver spise om natten - i hvert fald ikke SÅ ofte - og bleskift med mere, bør også kunne vente.

Jeg vil foreslå du læser "sov igennem uden gråd" eller "godnat og sov godt" - og så væbner dig med tålmodighed og overskud en uges tid eller to, hvor du skal lære hende at sove! Det bliver drøjt, uoverskueligt og træls, især når du er alene med hende, men jeg vil vove den påstand at det bliver det hele værd i den sidste ende!

Ja men det er ikke så meget at hun vil ha mad der om natten, hun vågner bare og græder og kan ikke finde ro, og ender så med at vågne rigtig op  men jo ku godt være jeg skulle prøve at læse den der at sove uden gråd syntes bare den er udsolgt alle steder

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Denisep skriver:

Ja men det er ikke så meget at hun vil ha mad der om natten, hun vågner bare og græder og kan ikke finde ro, og ender så med at vågne rigtig op  men jo ku godt være jeg skulle prøve at læse den der at sove uden gråd syntes bare den er udsolgt alle steder

Du må låne min? Hvis du selv betaler porto tur/retur, men ellers kan du måske finde den på biblioteket!

Jeg tror helt sikkert det er dårlig vane, og at I skal starte forfra, så hun lærer at man sover om natten. De små har også forskellige søvnfaser som vi ahr, og jeg tænker at problemet opstår når hun skal fra den ene til den anden. Hvis hun gang på gang oplever at hun ikke kan sove videre, tror hun - og du - at hun er frisk og klar til at lege... 

Anmeld

11. august 2011

Pinkrose

AnneBJ skriver:

Du må låne min? Hvis du selv betaler porto tur/retur, men ellers kan du måske finde den på biblioteket!

Jeg tror helt sikkert det er dårlig vane, og at I skal starte forfra, så hun lærer at man sover om natten. De små har også forskellige søvnfaser som vi ahr, og jeg tænker at problemet opstår når hun skal fra den ene til den anden. Hvis hun gang på gang oplever at hun ikke kan sove videre, tror hun - og du - at hun er frisk og klar til at lege... 

Ja det kan godt ske at det er det, uh har været inde og læse forskellige indlæg ang de to bøger, og nogle mener den der godnat og sov godt virker bedst, syntes bare den lyder så hård,

kender du til begge bøger?

Anmeld

11. august 2011

Rødhætte

Har desværre ingen gode råd, men synes lige du skal have en .. Jeg synes det er hårdt når William skal have sut flere gange, men det er jo ingenting i forhold til hvad du skal.. Håber snart din lille pige finder ind i et godt sovemønstre!

Anmeld

11. august 2011

Marco2

Hvor er det bare hårdt at det stadig står på så ofte hele natten...

Her har begge børn sovet om natten fra dag 1 så har desværre ikke nogle personlige erfaringer, men én fra min mødregruppe havde gode erfaringer med sovecoach.dk

Jeg synes bøgerne virker lidt "hårde" og kunne ikke selv tænke mig at bruge metoderne i den, men jeg har jo heller ikke stået og været desperat for at få min nattesøvn.

Håber du finder en løsning for Jer.

AG

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Denisep skriver:

Ja det kan godt ske at det er det, uh har været inde og læse forskellige indlæg ang de to bøger, og nogle mener den der godnat og sov godt virker bedst, syntes bare den lyder så hård,

Jeg har skimmet sov igennem uden gråd - den anden virker for hård synes jeg!

Jeg har læst en kort "sammenfatning" af hvad sovecoach.dk "gør" og det hælder jeg mere til!! Det har vi faktisk - helt ubevidst - også brugt herhjemme, prøv måske at kigge lidt på det!

Anmeld

11. august 2011

Pinkrose

Rødhætte skriver:

Har desværre ingen gode råd, men synes lige du skal have en .. Jeg synes det er hårdt når William skal have sut flere gange, men det er jo ingenting i forhold til hvad du skal.. Håber snart din lille pige finder ind i et godt sovemønstre!

Mange tak, ja det er sku hårdt, og det værste at det hele var, at hun lige var begyndt at sove igennem om natten varede dog kun 5 dage, så blev det sådan her igen har lyst til at sætte mig ned og tude engang imellem, men så vidst jeg ved falder barnet ikke i søven af det 

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Denisep skriver:

Prøv lige at sende mig din mailadresse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.