Til jer der fødte for tidligt første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

Majbriteriksen

Fik den store i uge 34. Ved 2. graviditet gik jeg i fødsel først i uge 19, derefter i uge 32 og begge gange fik de held med at stoppe den. Det sluttede med en baby på 4050g og 54 cm. 1 uge før termin ( de blev nød til at sætte fødslen igang)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Hvem?

signe. skriver:

årh tak søde, er jeg slet ikke i tvivl om at i gør skal til scanning og samtale på tirsdag, scanning for at se om han har taget på, og samtale omkring hvornår og hvordan han skal komme til verden.... skal nok give melding til dig

Uh, sådan noget må du ikke fortælle før du har været afsted, nu sidder jeg jo helt spændt og venter

Anmeld

11. august 2011

132319

WiitrioeN skriver:

Hvordan gik det 2 gang?

Nu er jeg gravid igen og er 12+6 idag og første gang fødte jeg i uge 26+1 må indrømme at det da gør at denne gang er lidt mere psykisk hård end jeg nok vil ha forstillet mig og jeg ved 2 graviditeter ikke er ens men alligevel...

Jeg fødte 34+1 (Igangsættelse efter spontan vandafgang 33+2)

Anden gang fødte jeg 36+5 (Igen efter spontan vandafgang 36+5)

Anmeld

11. august 2011

signe.

Bondefruen skriver:

Uh, sådan noget må du ikke fortælle før du har været afsted, nu sidder jeg jo helt spændt og venter

hihi, ups dumme mig....

Anmeld

11. august 2011

signe.

Majbriteriksen skriver:

Fik den store i uge 34. Ved 2. graviditet gik jeg i fødsel først i uge 19, derefter i uge 32 og begge gange fik de held med at stoppe den. Det sluttede med en baby på 4050g og 54 cm. 1 uge før termin ( de blev nød til at sætte fødslen igang)

undskyld jeg spørger, men hvor stor var din som kom i uge 34 og hvor længe var I indlagt? jeg er obs på hver eneste uge lige pt

Anmeld

11. august 2011

rimor

WiitrioeN skriver:

Hvordan gik det 2 gang?

Nu er jeg gravid igen og er 12+6 idag og første gang fødte jeg i uge 26+1 må indrømme at det da gør at denne gang er lidt mere psykisk hård end jeg nok vil ha forstillet mig og jeg ved 2 graviditeter ikke er ens men alligevel...

første er født i uge 35+6

og nr 2 gik jeg 10 dage over termin

Anmeld

11. august 2011

Majbriteriksen

signe. skriver:

undskyld jeg spørger, men hvor stor var din som kom i uge 34 og hvor længe var I indlagt? jeg er obs på hver eneste uge lige pt

Det er helt ok Han vejede 2600g og var 52 cm (ja, du læste rigtigt) 2 læger målte ham 3 gange for at være sikker. Vi var indlagt 10-14 dage. Fik lov t tage hjem på "orlov". Han fik sonde i de første dage(BLS faldt hele tiden) og fik gulsot. Lå i lys i 2 døgn. Ellers var han bare perfekt

Kan godt forstå at du er obs. Jeg var hunderæd hele min 2. graviditet. Var sengeliggende efter uge 19. Min livmoderhals var stort set udslettet og var begyndt så småt at åbne mig. Men lægerne er bare så dygtige og nu vidste de jo at jeg havde "tendens" il at ville føde før tid.

Anmeld

11. august 2011

Livsmor

Fødte første gang i uge 31+5 pga SSF/HELPP. Anden gang i uge 38+4 ved igangsættelse pga begyndende SSF.

Blev fra 20 uge tjekket hver 2 uge hos egen læge, hver 4 uge blev jeg scannet og var til samtale på Svangeramb. Plus de alm. tjek ved JM.

Det er vist helt normalt, at man tænker så det knager anden gang, når man har oplevet det du/vi har.

Hvordan går det dem Daniella? Og hvad siger hun til det?

Karina

Anmeld

13. august 2011

4xGreve

Livsmor skriver:

Fødte første gang i uge 31+5 pga SSF/HELPP. Anden gang i uge 38+4 ved igangsættelse pga begyndende SSF.

Blev fra 20 uge tjekket hver 2 uge hos egen læge, hver 4 uge blev jeg scannet og var til samtale på Svangeramb. Plus de alm. tjek ved JM.

Det er vist helt normalt, at man tænker så det knager anden gang, når man har oplevet det du/vi har.

Hvordan går det dem Daniella? Og hvad siger hun til det?

Karina

Jamen Daniella har det stadig svært psykisk og det er noget vi håber hun vokser fra men noget vi tvivler meget på, også er hun self. lidt mindre end andre på hendes alder, men hun er ellers godt med...

Og hun glæder sig og nyder allerede rollen som storsøster og syntes det er sjovt at maven bliver stor og hvis man f.eks kalder hende lille skat siger hun nej mor jeg er stor skat for jeg er storsøster osv.

Anmeld

17. august 2011

sandratobias

1. gang fik jeg aks i uge 31+2... Pga ssf.. 

2. gang blev jeg indlagt i uge 37+ pga ssf, og fødte i uge 38+0..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.