opning af andre end salgstråde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

Isabella_mor

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, jeg er ikke i tvivl om hvorvidt jeg må være uenig... men du skrev at jeg ikke forstod dig, det gør jeg.

det er bare ikke realistisk at lave en anmæld ugyldig opning på alle debattrådene...

det er det da... det syntes jeg det er... det er jo ofte ligegyldig opning... men jeg går ind for det forslag om at lave en fane for sig selv til køb og salg... det må vi få igennem så bliver det gjort til et primært debatforum og vil man købe noget eller sælge noget så kan man gå ind i et seperat "rum" og ordne det der... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Ni-ko-li-ne

isabellamor skriver:

det er det da... det syntes jeg det er... det er jo ofte ligegyldig opning... men jeg går ind for det forslag om at lave en fane for sig selv til køb og salg... det må vi få igennem så bliver det gjort til et primært debatforum og vil man købe noget eller sælge noget så kan man gå ind i et seperat "rum" og ordne det der... 

ej, det synes jeg virkelig ikke det er. Staff har rigeligt at se til og det ville blive en meget uoverskuelig opgave at vurdere hvorvidt det var ugyldig opning eller ej...

men problemet løses fuldstændigt med en selvstændig fane! Det er simpelthen den bedste ide

Anmeld

11. august 2011

kirsti

Ni-ko-li-ne skriver:

ja, det kan du have ret i. Jeg har endnu kun prøvet at oppe salgstråde...

Jeg har bestemt også det indtryk at de fleste debat tråde oppes af sig selv, fordi der debatteres i dem jo. Det er ikke ret ofte jeg ser at folk opper en debat tråd. Jeg har set det et par gange hvis der slet ikke er kommet et svar, og så forstår jeg det virkelig godt.

mht. at salgstråden forsvinder fra forsiden, så er det jo bare vilkåret for at købe og sælge på baby.dk.

der er en fane ude til venstre hvor man kan se de tråde der ingen svar har fået så man kan jo bare gå derover og kigge.

Når man logger på sitet kan man jo også se hvilke indlæg der er nye siden sidst og mon ikke mange lige lure om der er noget interessant de gider svarer på siden de var på sidst.

Personligt ville jeg synes det var små irriterende at sidde i en IRL snak med nogen hvor der måske nævnes et emne som ikke får videre opmærksomhed og personen bliver ved med at sidde og trække emnet frem. Det er vel ikke meget anderledes end her...

Anmeld

11. august 2011

Ni-ko-li-ne

kirsti skriver:

der er en fane ude til venstre hvor man kan se de tråde der ingen svar har fået så man kan jo bare gå derover og kigge.

Når man logger på sitet kan man jo også se hvilke indlæg der er nye siden sidst og mon ikke mange lige lure om der er noget interessant de gider svarer på siden de var på sidst.

Personligt ville jeg synes det var små irriterende at sidde i en IRL snak med nogen hvor der måske nævnes et emne som ikke får videre opmærksomhed og personen bliver ved med at sidde og trække emnet frem. Det er vel ikke meget anderledes end her...

jo jeg synes bestemt dette er meget anderledes end irl, her kommer der hele tiden nye mennesker til... Og så kunne nogen af dem jo have noget at byde ind med... personligt er det sjældent at jeg bladrer i siderne efter ting jeg "gider/kan" svare på...

Men okay, jeg har aldrig oplevet at folk sådan bliver ved med at oppe deres debat tråd. Det irriterer ikke mig fordi det evt. sker een eller to gange... Men hvis det fortsatte ville jeg da nok også finde det ganske irriterende

Anmeld

11. august 2011

VNB

isabellamor skriver:

det gør man jo på en måde fordi at man selv holder sig til reglen om en opning pr uge, men alle andre tråde er det tilladt at oppe hele tiden. og så forsvinder de tråde man lovligt har fået på forsiden hurtigt fordi at en ligegyldig tråd hvor trådstarter vil se hvordan jeres børneværelse ser ud gerne vil have at der skal komme svar i hendes tråd... det er det jeg mener.. 

og jeg har desuden ikke skrevet at det er de vigtige tråde som AKUT hjælp.. men de mere ligegyldige tråde som "vis mig din kæreste" "hvordan ser dit barn ud når det sover" osv altså tråde der ikke omhandler andet en hyggesnak og fotos.. 

jeg synes godt nok at der er lige lovlig hårdt at du kalder folks tråde ligegyldige...!  

Hvad med lige at huske på at der jo altså sidder et menneske bag hvert oplæg, og for DET menneske er tråden jo tilsyneladende IKKE ligegyldig... 

Jeg synes det et ret frækt at du gør dig til dommer over hvilke tråde der er ligegyldige og hvilke der ikke er! 

dermed IKKE sagt at der er okay HVIS folk opper dem hele tiden (ømh og er det bare mig som ikke synes at det blir gjort ret tit?!) for selvfølgelg skal siden ikke spames med én tråd hele dagen lang... MEN det ER en debat side om ALT hvad der vedrører børn... dermed også hvor meget de gylper, skider, sover, spiser, billeder osv osv... og det vil jeg nu altså overhovedt ikke kalde ligegyldigt, da det åbenbart er vigtigt for nogle at dele! 

Hvis man for det meste kun er interesseret i salgs trådene, kan jeg jo ALTID finde dem inde under salgs debatten... der ligger de alle sammen hele dagen lang.... 

jeg kan godt se hvad de mener, det er slet ikke det. Jeg er bare SLET ikke enig i din måde at få det skrevet på, som om at alle andre tråde som ikke lige har din interesse skal betegnes som ligegyldige... 

Anmeld

11. august 2011

moars

jeg har tit undret mig over når der bliver oprettet en tråd som f.eks ikke omhandler køb og salg. at de bliver oppet ofte.. f.eks med en lille bemærkning 10 min. efter hvorder f.eks. står "den forsvandt hurtigt fra forsiden" med det formål at få sin tråd på forsiden.. og det er rigtig trælst fordi at jeg er en af dem der holder mig til reglen med opning en gang om ugen...

Dvs at min og andres lovlige opninger bliver væk fra forsiden pga folk der opper deres alm tråde om bleskift og gylpebabyer, osv osv..

jeg mener at opning af alle tråde skal der gælde de samme regler om opning som der gælder i køb og salg.... men der er ikke noget opningsrelement for almindelige indlæg... er det mig der er blind.. eller er det en uskreven regel...??

(EDIT : almindelige indlæg er her ment som tråde der IKKE omhandler køb og salg)

Hilsen Isabellamor

hejsa.

jeg mener bestemt jeg har oppet en af mine tråde en enkelt gang...kan ikke lige huske hvilken. men pludselig var der en del flere der svarede, og det var rigtig rart...det var dog ikke noget akut jeg spurgte om overhovedet. Jeg kunne måske have ventet med at spørge til i et andet tidsrum. Men jeg må indrømme at jeg helt ærligt ikke tænker så meget over hvorfor og hvornår......

kan godt se din pointe. men jeg søger næsten altid efter svar på mine tråde inden jeg opretter dem (næsten og hvis det er relevant i den situation)), og her var f.eks. ikke noget svar.

og jeg kan bestemt sige det ikke er "for at se mig agtigt"

jeg ved ikke om man burde gøre noget ved det. Det generer ikke mig

Anmeld

11. august 2011

L.J.L

isabellamor skriver:

DET er da et godt forslag. hvad blev der gjort ved det?

ingenting Men kunne være jeg skulle prøve at foreslå det igen ved bare ikke hvem man skal skrive til nu hvor ledelsen er blevet lavet om.....

Anmeld

11. august 2011

L.J.L

Ni-ko-li-ne skriver:

DET er simpelthen et fantastisk forslag!!

dejligt det ikke kun er mig der syntes det

Anmeld

11. august 2011

Fenja09

Det genere ikke mig, at folk opper deres debat-tråde, hvis og når folk gør det må det jo betyde at de meget gerne vil have svar og så kan vi andre jo synes at emnet er ligegyldigt eller mindre ligegyldigt.

Desuden synes jeg slet ikke at det ses så ofte, at man er nødt til at lave regler på området.

/Fenja

Anmeld

11. august 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er nu engang forskel på salgstråde og almindelige debattråde, og det er OK at oppe en debattråd oftere end en salgstråd.
Jeg har endnu ikke oplevet at nogle sidder og trykker "op" på en tråd en million gange..og ja..folk HAR lov til at kommentere deres egne tråde med små-sætninger..selvfølgelig har de det...det gør de fleste af os..hvis man ellers har tiden og er af den type, der holder af at besvare folk, der gider skrive til en.

Jeg sidder på baby.dk de fleste dage lang tid ad gangen og holder øje med tingene herinde, og som moderator, kan jeg love, at hvis nogen sad og spammede en bestemt tråd i debatten, så ville de få en hilsen..ingen tvivl om det.

Og hvis ingen mod. er herinde, og en eller anden skulle gå amok med op'ning af en debattråd, så er der en anmeld-knap, man kan bruge, så kigger vi på det, når vi kommer online

Man kan lægge køb og salg ind under sine favoritter, og så kan man gå ind og kigge på de seneste indlæg der, det er ikke spor svært.
Som Nicoline skriver (jeg tror det var Nicoline) så er baby.dk primært en debatside og ikke salgsside, derfor har debatten større prioritet end køb og salg..det er udelukkende en service vi giver vore brugere, og det håber vi naturligvis folk sætter pris på, at man har den mulighed også.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.