3. Trimester: Hvor ofte tisser du om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

NinaNymannMadsen

skal slet ikk op om natten for at tisse.
går altid på toilet inden jeg ligger mig ind i seng. og vi går gerne i seng ved 21:00 tiden så vi kan være friske til næste morgen. og står op mellem 05:00 og 07:00 nogen dage senere. det er meget forskelligt for hvad min datter lige syntes vi skal ha lov at sove jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Frejsmor

Frøken J. skriver:

Nu har jeg været til sidste lægebesøg i dag. Og mit underliv fejler intet, ingen blærebetændelse Hun mener det skyldes, at jeg i det hele taget vågner mange gange om natten, fordi jeg sover let nu når maven er i vejen. Og når jeg så vågner som jeg gør, så bemærker jeg at jeg skal tisse lidt, og jeg har fået den indstilling at jeg ikke kan sove hvis jeg kan mærke der er noget i blæren Og DERFOR er jeg oppe så tit. Hehe  

Det tror jeg meget vel din læge kan have ret i.. Jeg har det i hvert fald på samme måde, at sover jeg let/halvdårligt, så er jeg oppe at tisse flere gange om natten(dog ikke heelt så slemt som det lader til med dig ).. Men ja jeg vågner ikke fordi jeg skal tisse, men skal tisse fordi jeg er vågen og derfor lægger mærke til jeg skal tisse og ikke kan sove videre uden at have tisset...

Meen de fleste nætter sover jeg nu udemærket, og er kun oppe en enkelt gang eller to..

Godt der kun er 8 uger igen hva?

Anmeld

9. august 2011

Frøken J.

BabyBambi skriver:

Det tror jeg meget vel din læge kan have ret i.. Jeg har det i hvert fald på samme måde, at sover jeg let/halvdårligt, så er jeg oppe at tisse flere gange om natten(dog ikke heelt så slemt som det lader til med dig ).. Men ja jeg vågner ikke fordi jeg skal tisse, men skal tisse fordi jeg er vågen og derfor lægger mærke til jeg skal tisse og ikke kan sove videre uden at have tisset...

Meen de fleste nætter sover jeg nu udemærket, og er kun oppe en enkelt gang eller to..

Godt der kun er 8 uger igen hva?

Jamen netop! Og jeg havde faktisk ikke tænkt på, at det kunne være den omvendte årsag før hun sagde det. For det første hun sagde var blærebetændelse, men så checkede hun resultatet fra urinprøven, og der var ingenting. Men for satan jeg er træt af det mand! Bare for at tale pænt Det er bare hver gang jeg vågner, så tænker jeg: "Åh nej, nu igen". Især da jeg vågnede kl. 2.30 i nat og tænkte: "You're kiddin me! Det er kun en halv time siden!!!"

Min læge mener så også, at jeg skal "træne" min blære og ikke tisse med det samme jeg får trangen med vente lidt, fordi den er blevet vant til kun at indeholde lidt af gangen. Åååh den graviditet. Haha! 

Du har da også termin lige straks. Er du ikke spændt?

Anmeld

9. august 2011

Frejsmor

Frøken J. skriver:

Jamen netop! Og jeg havde faktisk ikke tænkt på, at det kunne være den omvendte årsag før hun sagde det. For det første hun sagde var blærebetændelse, men så checkede hun resultatet fra urinprøven, og der var ingenting. Men for satan jeg er træt af det mand! Bare for at tale pænt Det er bare hver gang jeg vågner, så tænker jeg: "Åh nej, nu igen". Især da jeg vågnede kl. 2.30 i nat og tænkte: "You're kiddin me! Det er kun en halv time siden!!!"

Min læge mener så også, at jeg skal "træne" min blære og ikke tisse med det samme jeg får trangen med vente lidt, fordi den er blevet vant til kun at indeholde lidt af gangen. Åååh den graviditet. Haha! 

Du har da også termin lige straks. Er du ikke spændt?

Hehe jeg kan godt forstå du er træt af det, det ikke fedt at føle ens søvn bliver afbrudt konstant hver nat... Du må da også være i søvnunderskud så, hvis du sover så let og vågner så mange gange, for ja så får du jo reelt set ikke den gode tunge søvn i løbet af natten..

Hehe det er nok egentlig en meget godt idé.. Jeg har egentlig altid være god til at holde mig, men det er altså bare noget andet når man vågner om natten og det er det første man tænker på hehe..

Men måske du også skulle tænke over hvordan du måske kan få en bedre søvn i det hele taget, om det er noget du kan gøre så du ligger bedre, eller måske dyrke noget let motion og få masser af frisk luft så du naturligt er mere træt og så måske sover bedre på trods af at bettepigen gør det ubehageligt til tider..

Eller afspænding, det er en rigtig god ting, både for den generelle velvære og kropsfornemmelse/kontrol, men også som forberedelse til fødslen..

Jo jeg er mega spændt, men også en smule skræmt hehe.. Men mon ikke det er meget normalt, alt er jo så nyt og uvant..

Anmeld

9. august 2011

Frøken J.

BabyBambi skriver:

Hehe jeg kan godt forstå du er træt af det, det ikke fedt at føle ens søvn bliver afbrudt konstant hver nat... Du må da også være i søvnunderskud så, hvis du sover så let og vågner så mange gange, for ja så får du jo reelt set ikke den gode tunge søvn i løbet af natten..

Hehe det er nok egentlig en meget godt idé.. Jeg har egentlig altid være god til at holde mig, men det er altså bare noget andet når man vågner om natten og det er det første man tænker på hehe..

Men måske du også skulle tænke over hvordan du måske kan få en bedre søvn i det hele taget, om det er noget du kan gøre så du ligger bedre, eller måske dyrke noget let motion og få masser af frisk luft så du naturligt er mere træt og så måske sover bedre på trods af at bettepigen gør det ubehageligt til tider..

Eller afspænding, det er en rigtig god ting, både for den generelle velvære og kropsfornemmelse/kontrol, men også som forberedelse til fødslen..

Jo jeg er mega spændt, men også en smule skræmt hehe.. Men mon ikke det er meget normalt, alt er jo så nyt og uvant..

Tror måske også jeg generelt skal finde ud af at sove bedre. Jeg er bare ikke helt sikker på, hvad der fungerer bedst for mig. Fx har jeg problemer med, at vores seng er meget hård. Og jeg sover ellers ovenpå to dyner, som ligger ovenpå en topmadras, men er helt ødelagt i kroppen hver morgen alligevel Men om ikke andet er det da god øvelse til når man skal op med den bette om natten!

Jeg har det helt som dig. Det med det er skræmmende. Jo flere dage der går, jo mere virkeligt bliver det, at det er snart  Men bare vent, det hele kommer garanteret naturligt!

Anmeld

9. august 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Amen altså da! Seriøst jeg er oppe og tisse en gang i TIMEN, nogen gange 2 gange i timen. Hvor ofte er i oppe om natten og tisse, hvis nu vi siger i sover fra 22-07?

Ca. 4 gange.... 

Anmeld

15. august 2011

FrkAnnette

Åh nej. Jeg er kun i første trimester, og synes allerede at jeg tisser meget. Det er ikke en god udsigt!

Anmeld

15. august 2011

B&J

jeg va oppe og tisse mellem 4-9 gange om natten øv øv

Anmeld

15. august 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Gennemsnitligt 2 gange pr nat er jeg oppe efter vi går i seng...

tisser altid lige inden vi ligger os og igen så snart vi står op...

Nogen nætter hvis jeg har drukket meget i løbet af dagen er det oftere og andre nætter sover jeg hele vejen uden at vågne en eneste gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.