Hjælp til at sove igennem!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
23 svar
0 synes godt om
8. august 2011

MetteS81

Puha...håber I kan hjælpe med den her!

Vores datter er snart 7 mdr og hun spiser rigtig godt i løbet af dagen! Og det samme om natten... indtil videre er hun vågnet 2 gange hver nat (Hver 4. time) og vi have flaske. Også selvom hun har fået fx grød til aften og vi har tænkt at NU må hun da sove i maaange timer!

Jeg har hørt at efter de 6 mdr burde de små ikke have behov for mad om natten, og vi prøvede så i nat at tilbyde hende vand istedet for den sædvanlige mælk. Men hun blev bare så gal!! Vi prøvede over flere omgange og endte med til sidst at give hende en flaske mælk, hvorefter hun faldt i søvn igen...

Hvordan har I andre gjort når I skulle lære jeres babyer at sove igennem? Er det normalt at de bliver gale over kun at få tilbudt vand de første par gange, eller hvordan?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

MetteS81

Ik nogen der kan hjælpe?

Anmeld

8. august 2011

trunte24

Hejsa

Når der skrives, at baby ikke har brug for mad om natten fra 6 måneders alderen, er det "kun" fra 00-06 der menes, lige som definationen af, at sove igennem "kun" er 5 timer i streg uden mad, hvor jeg personligt mener, at barnet sover igennem når det sover fra det bliver lagt om aftenen til næste morgen uden at vågne!

Derfor kan du på igen måde regne med, at din datter kan sove fra fx.20.00-06.00 uden mad! Min søn er 9½ måned, og han får aftensmad ved 18.00 tiden, så får han en flaske når han kommer i seng ved 19.30 tiden (265ml) og igen en flaske ved 22.00 tiden(150-200ml.) Og så sover han uden mad til næste morgen hvor han får morgen mad. Det skal lige siges, at han stadig vågner mellem 1-4 gange på en nat og skal have hjælp til at sove igen.(gabe smiley)

Sådan her har aftenerne været ca. siden han var 6 måneder.

Jeg fjernede hans flaske om natten fordi han ikke ville sipse noget morgenmad og han var nede på under 100 ml i den flaske.

Så måsek kunne du prøve at give en flaske iden i selv går i seng(drømme måltid) og så bare give sut resten af natten?!

Mvh Line

Anmeld

8. august 2011

roenlund

Du kan sagtens regne med at der er et par nætter hun er meget gal over ikke at få flaske... herhjemme tog det dog kun 3 nætter, selvom han er en meget temperamentsfuld ung mand...

Liam vågnerdogstadig i løbet af natten og skalhave en tårvandfor  at falde til ro igen...

Anmeld

8. august 2011

emsaroto

Altså jeg brugte vælling i stedet for mælk?

Sådan lige inden putte tid, det ligger godt og tung i maven. Bare husk at bøvse hende af før hun bliver lagt ned.

HELD OG LYKKE med det i hvert fald! 

Anmeld

8. august 2011

MetteS81

trunte24 skriver:

Hejsa

Når der skrives, at baby ikke har brug for mad om natten fra 6 måneders alderen, er det "kun" fra 00-06 der menes, lige som definationen af, at sove igennem "kun" er 5 timer i streg uden mad, hvor jeg personligt mener, at barnet sover igennem når det sover fra det bliver lagt om aftenen til næste morgen uden at vågne!

Derfor kan du på igen måde regne med, at din datter kan sove fra fx.20.00-06.00 uden mad! Min søn er 9½ måned, og han får aftensmad ved 18.00 tiden, så får han en flaske når han kommer i seng ved 19.30 tiden (265ml) og igen en flaske ved 22.00 tiden(150-200ml.) Og så sover han uden mad til næste morgen hvor han får morgen mad. Det skal lige siges, at han stadig vågner mellem 1-4 gange på en nat og skal have hjælp til at sove igen.(gabe smiley)

Sådan her har aftenerne været ca. siden han var 6 måneder.

Jeg fjernede hans flaske om natten fordi han ikke ville sipse noget morgenmad og han var nede på under 100 ml i den flaske.

Så måsek kunne du prøve at give en flaske iden i selv går i seng(drømme måltid) og så bare give sut resten af natten?!

Mvh Line

Hmmm..vidste egentlig godt det med at det hedder 00-06...men synes bare jeg hører om så mange hvor børnene sover hele natten uden mad! Ved godt det ik altid er sådan, men det kunne nu være skønt!!  Drømmeflasken lyder som en god ide...så vågner hun nærmest ik op og tænker måske slet ik over at hun får den! En anden har skrevet om at give vand men hvor det så bare tog et par nætter indtil det fungerede...

Tror vi prøver drømmeflasken og derefter vand efter midnat...

1000 tak for svar!!! Og det er altså ret rart at vide at vores ik er den eneste der skal op om natten!  

Anmeld

8. august 2011

MetteS81

emsaroto skriver:

Altså jeg brugte vælling i stedet for mælk?

Sådan lige inden putte tid, det ligger godt og tung i maven. Bare husk at bøvse hende af før hun bliver lagt ned.

HELD OG LYKKE med det i hvert fald! 

Vi har prøvet vælling men det hjalp ik, hun blev sulten præcis samme tid som normalt, dvs efter 4 timer igen.. 

Men MME og vælling mætter også ligemeget har jeg læst et sted...prøvede kun fordi jeg også mente at det da MÅTTE mætte mere når det var tykkere i konsistensen...

Men tak for dit råd alligevel!

Anmeld

8. august 2011

raca

nogle børn har brug for mad om natten til de er mellem 8-12 mdr.. så jeg ville slet ikke blande mig i hendes spise rytme når hun er så lille..

4 timer i streg er da fint.. og flot...

Anmeld

8. august 2011

MetteS81

roenlund skriver:

Du kan sagtens regne med at der er et par nætter hun er meget gal over ikke at få flaske... herhjemme tog det dog kun 3 nætter, selvom han er en meget temperamentsfuld ung mand...

Liam vågnerdogstadig i løbet af natten og skalhave en tårvandfor  at falde til ro igen...

Ja, vores er også meget temperamentsfuld når hun vil have mad, så det går altså vildt for sig når hun vågner om natten! Især da vi så kun tilbød hende vand!

Vi prøver en drømmeflaske som en anden herinde har foreslået, og så vand efter midnat og til hun vågner....

Men puuuha, selv tanken om at skulle igennem 3 nætter (eller hvad hun nu skal bruge) med vand er hård...men hvis det nu virker så er det jo billigt sluppet!

1000 tak for svar!!!

Anmeld

8. august 2011

Maalene

DK lavede denne debat den anden dag, måske det er en overvejelse værd

https://www.baby.dk/debat/118165pi1/1--kvartal-2011 /1112-timers-uafbrudt-soevn-per-nat-jo-jo.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.