God erstatning for ris ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

JeNoVa

SjeBets skriver:

jeg prøver at undgå ris i min kost, men da vi er en familie så er ris nogle gange ønsket. og jeg gider ikke stå og lave noget helt tredige til mig selv,. hva kunne være en god erstatning for ris, læste om bulgur, men kan se at kcal indholder er stort set næsten det samme og kulhydrater ... 

Så nogle forslag ?? 

Brune ris mætter bedre end hvide ris, og du kan derfor spise en mindre portion, end du ellers ville. Desuden smager de bedre, og de har samtidig et større næringsindhold.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

linemus

Jeg vil også helt klart foreslå Quinoa. Du kan i hvert fald købe dem i Kvickly Extra og sikkert også andre steder. De er utroligt næringsrige og mætter rigtig godt, og så synes jeg endda, de smager bedre end ris. Hvordan det er med kulhydrater, ved jeg ikke, men det kan du vel se på pakken.

Der er tre forskellige slags - en rød, en sort og en lys, hvor den sidste er mest almindelig. Den sorte virker lidt grov i det.

Du kan bruge det som du bruger ris. Vi spiser det tit - også i salater.

- Line

Anmeld

6. august 2011

Stumpen

linemus skriver:

Jeg vil også helt klart foreslå Quinoa. Du kan i hvert fald købe dem i Kvickly Extra og sikkert også andre steder. De er utroligt næringsrige og mætter rigtig godt, og så synes jeg endda, de smager bedre end ris. Hvordan det er med kulhydrater, ved jeg ikke, men det kan du vel se på pakken.

Der er tre forskellige slags - en rød, en sort og en lys, hvor den sidste er mest almindelig. Den sorte virker lidt grov i det.

Du kan bruge det som du bruger ris. Vi spiser det tit - også i salater.

- Line

Nu har jeg været ude og købe sådan en pose, det skal prøves Men det er kun til mig, så mange gram skal jeg veje af for at få en portion der er tilladt for en som vil tabe sig??

Anmeld

6. august 2011

linemus

Stumpen skriver:

Nu har jeg været ude og købe sådan en pose, det skal prøves Men det er kun til mig, så mange gram skal jeg veje af for at få en portion der er tilladt for en som vil tabe sig??

Se det har jeg så ingen verdens begreber om. Jeg har ikke været på kur - bare tabt mig.

Jeg vil mene at 1 dl ukogte er mere end rigeligt til en person - altså en almindelig person (ikke at du ikke er almindelig... Eller jo... Altså... Jeg mener en, der ikke skal tabe sig...)

Anmeld

6. august 2011

Stumpen

linemus skriver:

Se det har jeg så ingen verdens begreber om. Jeg har ikke været på kur - bare tabt mig.

Jeg vil mene at 1 dl ukogte er mere end rigeligt til en person - altså en almindelig person (ikke at du ikke er almindelig... Eller jo... Altså... Jeg mener en, der ikke skal tabe sig...)

Du er ellers ikke så lidt næsvis i dag...

Men tak for svar 

Anmeld

6. august 2011

linemus

Stumpen skriver:

Du er ellers ikke så lidt næsvis i dag...

Men tak for svar 

Nej, jeg hygger mig

Men du kan ta' det (håber jeg...)

Anmeld

6. august 2011

Stumpen

linemus skriver:

Nej, jeg hygger mig

Men du kan ta' det (håber jeg...)

Det ved du at jeg kan 

Anmeld

7. august 2011

BABYPIGEnr4

SjeBets skriver:

det var lige fordi i går ville ungerne have boller i karry, og det kan jeg lave sådna ok fedtfattigt, så tænkte jeg jo at de fik ris, men hvad ville vlære et godt alternativt, da boller i karry uden ris eller lign er lidt ... bvadr . 

jeg går ikke så meget efter DVV principper, fulgte dem en gang for 100 år siden og tabte mig da også men blev så træt af alt det man skulle spise, ved dog ikke om det stadig er sådan ... 

Så prøver selv at lave madplaner og bruger så www.madital.dk til at holde styr på det hele ... 

og har da smidt lidt, men det er jo de sidste kilo der driller ... og derved kommer de sidste "usunde" ting jo væk som ris

OK, hvis du laver boller i karry, som jo er en rimelig fedende ret (med hakket kød + opbagt sovs), så er det jo ris man skal have til. Du kan gøre det lidt sundere med grove ris. Jeg synes ikke der er andet der passer til. Man bliver hverken tyndere eller tykkere af at spise boller i karry en sjælden gang i mellem. Så jeg ville satse på det sunde de andre dage og glæde ungerne med boller i karry og ris.

Baby'este hilnser fra Helle

Anmeld

7. august 2011

eElak

Jeg bruger råkost / revne gulerødder, men jeg har heller ikke det store kendskab til alternativerne ;-)

Anmeld

7. august 2011

MaybeBaby

SjeBets skriver:

jeg prøver at undgå ris i min kost, men da vi er en familie så er ris nogle gange ønsket. og jeg gider ikke stå og lave noget helt tredige til mig selv,. hva kunne være en god erstatning for ris, læste om bulgur, men kan se at kcal indholder er stort set næsten det samme og kulhydrater ... 

Så nogle forslag ?? 

Har ikke læst alle svar igennem, men vil da lige sige, at da jeg var på slankedoktoren, fik jeg det VILDT gode råd, at tage et blomkålshovede og rive eller nulre buketterne i ris-str. og så bare lynkog alle "risene" så der stadigvæk er bid i dem. Det ligner ris og har næsten samme konsistens, men uden kalorierne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.