God erstatning for ris ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

SjeBets

SjeBets skriver:

sorte ris, mener du de der vilde ris ... dem kan jeg bare ikke med , jeg synes de er så trælse at tygge i ...

men det andet der kunne være en mulighed .. 

Ej hvor er i bare gode .. vidste slet ikke der var så mange muligheder super 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

tazz

SjeBets skriver:

sorte ris, mener du de der vilde ris ... dem kan jeg bare ikke med , jeg synes de er så trælse at tygge i ...

Du skal huske at de skal koge i 40 minutter, mindre end det, ja så er det noget værre noget

Anmeld

5. august 2011

SjeBets

tazz skriver:

Du skal huske at de skal koge i 40 minutter, mindre end det, ja så er det noget værre noget

Måske det er der fejlen ligger  kan være jeg skal prøve igen .. 

Anmeld

5. august 2011

Mas

Ja, de supermarkeder der har øko-afdelinger har helt sikkert quiñoa. Du kan trygt give dig i kast med dem- det er nemt og lækkert!

Anmeld

5. august 2011

Mas

isabellamor skriver:

to sjæle en tanke.... 

;0)

Anmeld

5. august 2011

Mas

SjeBets skriver:

det har jeg faktisk faldt over flere steder men har ikke helt fundet ud af hva hulan det var ...  

Men siger du at et velassoteret supermarked burde have det ? så vil jeg da lige kigge efter det også 

Glemte lige at citere, men har svaret dig lige op over!

Anmeld

5. august 2011

BABYPIGEnr4

SjeBets skriver:

jeg prøver at undgå ris i min kost, men da vi er en familie så er ris nogle gange ønsket. og jeg gider ikke stå og lave noget helt tredige til mig selv,. hva kunne være en god erstatning for ris, læste om bulgur, men kan se at kcal indholder er stort set næsten det samme og kulhydrater ... 

Så nogle forslag ?? 

Vi laver tit bare kød og grøntsager/salat - masser af grove grøntsager, som fx kål, broccoli. Man behøver jo ikke erstatte risen med noget. Kulhydrater kan du jo bare spise morgen og frokost. Det er rigeligt. Anbefaler Lene Hanssons kostråd om ikke at spise protein og kulhydrater sammen = det forsinker fordøjelsen og feder.

Baby'este hilsner fra Helle (28+3)

Anmeld

5. august 2011

Ranarupta

Min diætist sagde at jeg ikke måtte spise perlespelt. 
Men istedet skulle jeg spise perlebyg.

Og så ved jeg, at De Danske Vægtkonsulenter foreslår, at man istedet for ris, river blomkål på det grove rivejern og så lige giver et lynkog.
Så skulle det ligne ris og måske have en psykologisk effekt... 

Anmeld

5. august 2011

SjeBets

BABYPIGEnr4 skriver:

Vi laver tit bare kød og grøntsager/salat - masser af grove grøntsager, som fx kål, broccoli. Man behøver jo ikke erstatte risen med noget. Kulhydrater kan du jo bare spise morgen og frokost. Det er rigeligt. Anbefaler Lene Hanssons kostråd om ikke at spise protein og kulhydrater sammen = det forsinker fordøjelsen og feder.

Baby'este hilsner fra Helle (28+3)

det var lige fordi i går ville ungerne have boller i karry, og det kan jeg lave sådna ok fedtfattigt, så tænkte jeg jo at de fik ris, men hvad ville vlære et godt alternativt, da boller i karry uden ris eller lign er lidt ... bvadr . 

jeg går ikke så meget efter DVV principper, fulgte dem en gang for 100 år siden og tabte mig da også men blev så træt af alt det man skulle spise, ved dog ikke om det stadig er sådan ... 

Så prøver selv at lave madplaner og bruger så www.madital.dk til at holde styr på det hele ... 

og har da smidt lidt, men det er jo de sidste kilo der driller ... og derved kommer de sidste "usunde" ting jo væk som ris

Anmeld

5. august 2011

Miss T

Bulgur (jeg har ikke læst de andre beskeder)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.