SpunkenJo skriver:
Personligt ALTID nej til børn i sengen.....
Arbejder i en branche hvor brandvæsen, politi og ambulance er min hverdag. En af mine kolleger er gift med en der sidder på 112, og det sker desværre ikke sjældent at forældre ringer ind med livløse børn/babyer de har kommet til at lægge sig på i søvne, og på den måde kvalt babyen 
Det er skrækkeligt! Og kan derfor slet ikke anbefale at man har babyer i sengen mens man selv sover.....
Så måske en vugge der hænger ned fra loftet kan være en løsning hos jer, indtil baby kan rykke ud af det lille soveværelse og i sin egen seng 
du kender en der kender en... altså for mig holder det ikke helt vand...
jeg kender også en der kender en.. der køre ud til brænde hvor børn i værste fald brænder inde forde forældrene ikke kan nå ind til dem, forde de ikke sover sammen...
samsovning.. hvis man er ædru og ikke ryger er sikker for både mor og barn.. hvis dvs sikkerheds regler bliver overholdt.. såsom.. ingen sløvende stoffer, egen dyne til baby, ingen sprækker i sengen eller mellem senge..
der er lavet mange undersøgelser både for og i mod, samsovning og samsovning forebygger vuggedød og død ved feber kramper ol.
men hvis forældrene snupper sig en lille en før sengetid eller tager høfeberpiller-sovepiller el piller der kan virke sløvende kan de ikke anbefales...
og tja det er jo nok de tilfælde de har haft brug for og ringe.. men man indrømmer sku nok ikke man var halvsnalret og ikke opdagede at man lage sig på baby,...
ej jeg bliver harm over skræk kampanger med samsovning.. når nu det er det mest naturlige for barnet, for amme etapleringen at gøre.
Anmeld