Så er det snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

Muttitil1+1

170811 skriver:

Haha ja jeg synes bestemt heller ikke min krop er særlig tiltrækkende længere :p Også har jeg bare fået den lækreste teenage fedtet bumse hud

Jeg ved heller ikke hvordan jeg har fået tiden til at gå. Og synes det er meget svært nu. Er virkelig træt af at gøre rent, plus det gør røv ondt.. Jeg føler bare jeg bør lave et eller andet.. Og nu er jeg begyndt at tænke at jeg SKAL gøre rent hver dag, for tænk hvis nu han skulle komme ud, så vil jeg gerne have der er pænt så man ikke skal ligge på sygehuset og tænke på det. (vi har to hunde, så her bliver hurtigt nusset)!!

Ja jeg tænker ikke så meget over tegn endnu, for sandsynligheden for jeg føder inden for de næste 7-14 dage er jo nok ikke så stor... men kan godt forstå at du er totalt på dupperne

Jeg slår også bare helt ud - ved ikke hvad jeg ligner! Har haft flere bumser i løbet af graviditeten end jeg har haft i hele mit liv! Super belastende Men igen - endnu en charme hehe

Jeg er også bare træt af rengøring, men har det lige som dig - tænk nu hvis lillemanden kom nu - ville man så synes der var rent nok når man kom hjem fra hospitalet?... Men ja med to hunde så kunne jeg godt forestille mig at det går stærkt. Vi har ingen husdyr, så det er ikke lige så slemt her

Jeg prøver virkelig at fortælle mig selv at jeg skal være tålmodig - netop fordi der kan gå 14 dage endnu, men lige så snart der bare er det mindste med kroppen, så er man bare opmærksom - det er jo lige før man stopper alt man har gang i... hehe...
Føler mig så også en del mere presset, da min mor skal nå med til fødslen - hun bor i Roskilde - jeg i Esbjerg - så jeg skal nå at reagere i tide ellers når hun ikke med... det gør lige at man er ekstra meget på dupperne

Men der skal du nok også komme til hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

MetteMe

170811 skriver:

Vores lille dreng skal bestemt ikke hedde max? Det ved jeg ikke hvor du har læst

Haha! Nej det kan jeg da godt se. Jeg har vist fået begyndende ammehjerne Det er NadiaSK der har det stående under hendes profilbillede. Og det fik jeg så åbenbart lige koblet sammen med din besked Beklager misforståelsen!

Anmeld

1. august 2011

Muttitil1+1

MetteMe skriver:

Haha! Nej det kan jeg da godt se. Jeg har vist fået begyndende ammehjerne Det er NadiaSK der har det stående under hendes profilbillede. Og det fik jeg så åbenbart lige koblet sammen med din besked Beklager misforståelsen!

Men ja, vi kan hurtigt blive enige om, at det er et super navn

Anmeld

1. august 2011

MetteMe

NadiaSK skriver:

Men ja, vi kan hurtigt blive enige om, at det er et super navn

Ja det er det nemlig Er helt forelsket i det og kan slet ikke forestille mig andet end at det er en lille Max der kommer ud. -På trods af at der er flere der siger man ikke kan vide sig sikker før man ser sit barn... Har I vidst det skulle være Max i lang tid? Og er I blevet inspireret af noget særligt?

Anmeld

1. august 2011

170811

MetteMe skriver:

Haha iorden Blev også lidt forvirret

Anmeld

1. august 2011

170811

Jeg slår også bare helt ud - ved ikke hvad jeg ligner! Har haft flere bumser i løbet af graviditeten end jeg har haft i hele mit liv! Super belastende Men igen - endnu en charme hehe

Jeg er også bare træt af rengøring, men har det lige som dig - tænk nu hvis lillemanden kom nu - ville man så synes der var rent nok når man kom hjem fra hospitalet?... Men ja med to hunde så kunne jeg godt forestille mig at det går stærkt. Vi har ingen husdyr, så det er ikke lige så slemt her

Jeg prøver virkelig at fortælle mig selv at jeg skal være tålmodig - netop fordi der kan gå 14 dage endnu, men lige så snart der bare er det mindste med kroppen, så er man bare opmærksom - det er jo lige før man stopper alt man har gang i... hehe...
Føler mig så også en del mere presset, da min mor skal nå med til fødslen - hun bor i Roskilde - jeg i Esbjerg - så jeg skal nå at reagere i tide ellers når hun ikke med... det gør lige at man er ekstra meget på dupperne

Men der skal du nok også komme til hehe...

Hahaha ja tror jeg sku også jeg har haft. Altså flere bumser end hele mit liv :p

Årh ja, men mon ikke hun nok skal nå det, din mor! De fleste førstegangsgravide er jo klar over det i god tid! IH håber snart der sker noget Det kan jo være lige om 2 minutter at dit vand går :p eller om 10 dage. Men satser på det første

Anmeld

1. august 2011

MetteMe

170811 skriver:

Haha iorden Blev også lidt forvirret

Det kan jeg da godt forstå Men tak for vestøvet alligevel Og skal nok sende en masse retur når du begynder at trænge til det

Anmeld

1. august 2011

Muttitil1+1

170811 skriver:

Hahaha ja tror jeg sku også jeg har haft. Altså flere bumser end hele mit liv :p

Årh ja, men mon ikke hun nok skal nå det, din mor! De fleste førstegangsgravide er jo klar over det i god tid! IH håber snart der sker noget Det kan jo være lige om 2 minutter at dit vand går :p eller om 10 dage. Men satser på det første

Satser også stærkt på det første!! haha... 10 dage er sgu for lang tid, men okay - ville vente på vildbassen i endnu længere tid hvis det kom dertil Utroligt man kan have så stærke følelser for noget man ikke har set rigtig endnu - kan slet ikke forestille mig hvordan det bliver at holde ham i mine arme! Nøj, hvor jeg glæder mig!

Anmeld

1. august 2011

Muttitil1+1

MetteMe skriver:

Ja det er det nemlig Er helt forelsket i det og kan slet ikke forestille mig andet end at det er en lille Max der kommer ud. -På trods af at der er flere der siger man ikke kan vide sig sikker før man ser sit barn... Har I vidst det skulle være Max i lang tid? Og er I blevet inspireret af noget særligt?

Vi er også faldet helt pladask for det, og vi kigger bare undrende på folk når de siger "hvad nu hvis han ikke ligner en Max?" - Det kan vi slet ikke forestille os, for selvfølgelig er han en Max!

Vi har faktisk snakket om Max siden 1. juledag, min mor fik nævnt at min morfar altid havde foreslået at drengebørn i familien skulle døbes Max (efter en meget trofast hest, han havde haft som barn, men der var endnu ikke nogen, der havde gjort det (Og han har altså 5 drengebørnebørn!). Lige da hun sagde det, tænkte jeg, at det var da et fantastisk navn og det levede op til de kriterier vi havde snakket om - nemlig at man skal kunne sige navnet hårdt og kontant, men også kærligt, kunne lave kælenavne ud af det, være svært at mobbe med, kunne udtales på engelsk og så ville min mand gerne have at det skulle være maskulint.

Så selvom vi endnu ikke vidste hverken køn eller om barnet var sundt og rask besluttede vi os lige så stille for at det var en Max. Vi kom begge til at sige Max flere gange, så der var ingen tvivl.

Så nu er min morfar ikke til at skyde igennem - han får godt nok ikke et barnebarn ved navn Max, men derimod et oldebarn - og så er det endda "morfars pige" der giver ham det

Hvad med jer? Hvordan kom I på det? Og har I også vidst det længe?

Anmeld

1. august 2011

MetteMe

NadiaSK skriver:

Vi er også faldet helt pladask for det, og vi kigger bare undrende på folk når de siger "hvad nu hvis han ikke ligner en Max?" - Det kan vi slet ikke forestille os, for selvfølgelig er han en Max!

Vi har faktisk snakket om Max siden 1. juledag, min mor fik nævnt at min morfar altid havde foreslået at drengebørn i familien skulle døbes Max (efter en meget trofast hest, han havde haft som barn, men der var endnu ikke nogen, der havde gjort det (Og han har altså 5 drengebørnebørn!). Lige da hun sagde det, tænkte jeg, at det var da et fantastisk navn og det levede op til de kriterier vi havde snakket om - nemlig at man skal kunne sige navnet hårdt og kontant, men også kærligt, kunne lave kælenavne ud af det, være svært at mobbe med, kunne udtales på engelsk og så ville min mand gerne have at det skulle være maskulint.

Så selvom vi endnu ikke vidste hverken køn eller om barnet var sundt og rask besluttede vi os lige så stille for at det var en Max. Vi kom begge til at sige Max flere gange, så der var ingen tvivl.

Så nu er min morfar ikke til at skyde igennem - han får godt nok ikke et barnebarn ved navn Max, men derimod et oldebarn - og så er det endda "morfars pige" der giver ham det

Hvad med jer? Hvordan kom I på det? Og har I også vidst det længe?

Hvor er det bare en helt igennem skøn historie Vi har faktisk også talt om navnet Max side engang i slut december (vil jeg tro). Men far blev med det samme helt begejstret for navnet og oprettede efter en skanning i uge 10 (hvor vi jo selvsagt ikke kendte kønnet endnu), billedalbummet "Max" på hans computer. Da han var barn havde hans far en bedste ven som var soldat og lidt af en helt i min fars øjne og han hed Max. Og de positive associationer har bare hængt ved... Jeg synes navnet er stærkt og af en eller anden skør årsag har jeg hele tiden følt at min dreng skulle hedde noget med X i...

Jeg synes det er unikt uden at være skørt og så har det bare været naturligt for os hele vejen igennem graviditeten at kalde ham for Max Har flere gange prøvet andre navne af, men det har virket forkert hver gang, så kan som sagt ikke forestille mig andet nu.

Men synes det er lidt sjovt at støde på en med næsten samme termin som mig og så skal I også have jer en Max... Det er da lidt spøjst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.