Vand scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.969 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Louise Diana Ovesen

Jeg bede min læge om at henvis min til sådan en. Men fik så at vide, at de skulle vide om jeg ikke bare sådan lige kunne blive gravid. Fordi eller kunne han ikke henvise mig til det. Og jeg så skulle betale selv.

Er det virkeligt rigtig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Nessie

Jeg ved ikke lige hvad en vandscanning er, men normalt skal man undersøges først, inden man kan blive sendt videre, og ellers skal man betale selv.

Anmeld

28. juli 2011

Babydream<3

Vand scanning også kaldet HSU

Anmeld

28. juli 2011

Masig

Det er vist meget forskelligt fra læge til læge.. Vi blev henvist uden problemer.. Dog er det en hsg og ikke en hsu men tror ikke det gør nogen forskel mht henvisningen... Men kommer jo an på hvor længe i har prøvet...

Anmeld

28. juli 2011

Masig

Hmm kan se på din profil der står du skal insemineres.. det gør de vel ikke bare uden at du er blevet undersøgt.. ???

Lyder godt nok lidt mærkeligt...

Anmeld

28. juli 2011

Mutti2B

Altså da jeg skulle i gang med behandling med IUI-D anbefalede klinikken at jeg fik lavet en HSG (minder om en vandscanning). Det fortalte jeg min gynækolog og hun kunne lave den med det samme (det passede med min cyklus), men hun tog 800kr for det. Men som hun sagde: Hvis jeg lige laver en henvisning til dig til sygehuset så laver de det gratis. Som sagt så gjort. Jeg har altså også haft klamydia i min tidlige ungdom og har fået foretaget 2 keglesnit, så risikoen for at mine æggeledere var lukkede var der jo.

Men synes du skal slå på at det er klinikken der anbefaler det. Og det er dælme sure penge at punge ud på klatter, hvis der er lukket i æggelederne. Du skal bare være forberedt på at sygehuset må afvise dig 2 eller var det 3 gange inden du kommer til undersøgelsen, og det er jo 2-3 måneders ventetid før du kan komme igang med insemination.

Anmeld

28. juli 2011

Masig

Mutti2B skriver:

Altså da jeg skulle i gang med behandling med IUI-D anbefalede klinikken at jeg fik lavet en HSG (minder om en vandscanning). Det fortalte jeg min gynækolog og hun kunne lave den med det samme (det passede med min cyklus), men hun tog 800kr for det. Men som hun sagde: Hvis jeg lige laver en henvisning til dig til sygehuset så laver de det gratis. Som sagt så gjort. Jeg har altså også haft klamydia i min tidlige ungdom og har fået foretaget 2 keglesnit, så risikoen for at mine æggeledere var lukkede var der jo.

Men synes du skal slå på at det er klinikken der anbefaler det. Og det er dælme sure penge at punge ud på klatter, hvis der er lukket i æggelederne. Du skal bare være forberedt på at sygehuset må afvise dig 2 eller var det 3 gange inden du kommer til undersøgelsen, og det er jo 2-3 måneders ventetid før du kan komme igang med insemination.

Kan keglesnit forårsage lukkede æggeledere???????? Har også haft både klamydia og fået keglesnit, men har da aldrig hørt at keglesnit skulle gøre noget i forbindelse med graviditet. Tværtimod så står der i brochuren man får at det ikke ahr nogen indflydelse?!?!

Anmeld

28. juli 2011

Mutti2B

Masig skriver:

Kan keglesnit forårsage lukkede æggeledere???????? Har også haft både klamydia og fået keglesnit, men har da aldrig hørt at keglesnit skulle gøre noget i forbindelse med graviditet. Tværtimod så står der i brochuren man får at det ikke ahr nogen indflydelse?!?!

Sikke mange ??????? du lige fik lavet der. Det var nu bare for at pointere at jeg havde bøvlet utrolig meget med mit underliv, så det var nok derfor de sendte mig videre.

Anmeld

28. juli 2011

Louise Diana Ovesen

Mutti2B skriver:

Ja, de syntes nede i århus at det var godt jeg fik lavet det, da det jo, som du siger er rigtig træls og give penge ud til det, og så finder ud af de er lukket.

Jamen, det lød ikke til på ham det bare sådan lige kunne blive gjort

Men håber da han vil gøre det. Ved ikke en gang hvad det koster, hvis jeg selv skal betale?

Anmeld

28. juli 2011

Louise Diana Ovesen

Masig skriver:

Hmm kan se på din profil der står du skal insemineres.. det gør de vel ikke bare uden at du er blevet undersøgt.. ???

Lyder godt nok lidt mærkeligt...

Nej, det gør de ikke. Men selve det og blive inseminere går ikke i gennem min læge. Betalerdet selv. Men det der sker inde og det er i sammenråd med egen læge.

Min cyklus skal der også kigges på. da den ikke er helt reltmissigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.