Advarsel: dette kan vælte din verden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

CamillaT89

Alt i alt kan det være svært at sammenigne med tiden for bare 500 år siden, eller 1000 for den sags skyld.For der var de fleste fattige, det eneste de havde var jo netop afgrøder og ikke andet. Det vi har nu er noget helt andet. For at kunne gå tilbage til det pengeløse samfund skal vi jo flere tusinde år tilbage, og alt hvad der findes af goder skal væk så vi igen kun har vores eget ve og vel at bekymre sig om, dyrke vores afgrøder og sy vores eget tøj ud af fårenes pels og køernes skind.Flække vores brænde til det skur vi selv har bygget på den grund vi var så heldige at finde inden andre gjorde det.

Med det forbruger samfund vi lever i nu, ville da efter min mening ikke kunne lade sig øre at leve i et pengeløst samfund.

Skal de rige så opgive deres rigdom så de kan leve på samme fod som fattige?? lyder dejligt, men desværre er mennesket ikke skabt til at leve side om side i et ens univers, på lige fod med alle andre. Vi er konkurrencemennesker, lige som de fleste andre dyr er.

Vi er allerede kommet for langt til at det her kan stoppes igen.

Vi kan ikke bare stoppe op og sige,NU skal vi alle have det ens, ingen skal være rige, ingen skal være fattige og vi skal alle arbejde lige meget til alles fordel og vi skal dele afgrøder lige over alle steder så alle lever og har det godt. Ikek sat jeg synes tanken er forkert, jeg tror bare ikke det er realtisk, og nej, jeg er ikke snævertsynet, og ja,nogle skal jo tænke den slags tanker før de bliver til noget, meeeeeen.

Og det med at de ikke altid har været fattige, jo, lige så fattige som de er nu, men det ses bare tydeligere fordi der er så mange flere rige. De folk i lande som Afrika har jo hverken mere eller mindre en dengang, de har bare mere sygdom der er kommet pga mangle på prævention og lign. De døde dengang og de dørnu, der er ingen forskel andet endf at vi ser dem dø nu.

Dør der ingen mennesker af andre grunde end alderdom, vil verden være så overbefolket inden for bare 200-300 år at vi for alvor får problemer.

Om jeg ikke ville synes det var aletider ingen skulle sulte?jo, da, men mange folk sultede evigt og altid i de gode gamle dage, nu er der flere der får mad på bordet og flere fattige netop fordi befolkningstalet er steget så voldsomt.

Men i forhold til  for mange år tilbage, lever mange jo super godt i dag, de fattige dele er stadig fattige, som de altid har været, mens de lidt rigere lande har langt bedre levevis end dengang.

Nå,men en lidt uendelig diskussion, for nogle ønsker at redde hele verden og andre vil redde de nærmeste fordi de tænker det er det vi vil have størst succes med.

Hvis det, de siger i dokumentaren passer, så vil op til 90% af erhvervene kunne blive erstattet af teknologi. Selvfølgelig ikke endnu, men når det er udviklet nok. Desuden ville folk stadig have lyst til at lave en masse frivilligt arbejde. Hvis der var fuldstændig frihed, og alle kunne gøre, hvad de havde lyst til, ville de ældre stadig blive passet, børnene kunne blive passet, teknologien vil kunne overtage mange af operationerne på sygehusene, folk ville stadig studere, og de ville blive drevet af nysgerrighed. Derfor ville udviklingen ikke gå i stå, men fortsætte. Dette er selvfølgelig bare en teori, men det er da interessant at tænke over. Hvis man forsker mere i de muligheder vi har i forhold til jordens ressourcer, ville der kunne ske enorme ændringer - men dette vil kun ske uden økonomi. Det er selvfølgelig ikke bare noget, man springer ud i, men noget der skal ske gradvist. Folks opfattelser af verden skulle først forbedres, men måske ville man også gøre klogt i det uanset hvad?

Jeg håber ikke, det er skrevet for indviklet og usammenhængende, men nu har jeg haft dette emne i tankerne hele dagen, så NU har jeg brug for en pause  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Skouboe

CamillaT89 skriver:

Når en af disse tidligere "økonomiske lejemordere" står frem i dokumentaren, hvordan vil du så gøre det til fakta? Det er jo højst sandsynligt ikke noget, der KAN dokumenteres - om det er sandt, eller ej. Problemet i dette er bare, at der ikke KAN forefindes dokumenter på dette, da det jo selvfølgelig vil blive være holdt hemmeligt af regeringen. No wonder! 

De har ikke påstået(så vidt jeg husker), at religion er roden til alt ondt, men at den skaber forskelligheder blandt mennesker, som derigennem føres til had og krig. Desuden siger de, at den selvsamme røde tråd forefindes i alle religioner. De siger altså derved ikke, at alle religioner i bund og grund er den samme, men at der er typiske ligheder.  

... Og det er netop roden til alle konspirations-teorier.. Det er hemmeligt og tys, tys og derfor forefindes der ikke nogen former for dokumentation, men kun påstande og mere eller mindre tilfældige sammenhænge.

Anmeld

28. juli 2011

Ansemusen

CamillaT89 skriver:

Hehe nej nej. Det er bestemt ikke kun dig, der ikke kan se det

Men jeg håber på, at budskabet kan spredes til hele verden, så vi en dag (der går nok flere hundrede år) kan få vendt den nedadgående spiral til noget konstruktivt. Så for nu ønsker jeg, at folk får bevidsthed og finder sig selv. Så er vi da skridtet nærmere en ændring i folkemængderne  

Bare husk at det findes MANGE konspirationsteorier omkring eksempelvis 9/11 og mange andre ting!!! Fordi teorierne lyder overbevisende, når mennesker som enten tror på disse teorrier, eller af ukendte grunde evt. vil have andre til at tro på disse teorier, er det ikke ensbetydende med at det er sandheden!

Ja verden er i høj grad styret af økonomi - ingen tvivl om det! Og der findes korruption alle steder. Men at gå fra at vide det til at tro på alt hvad disse teoretikere siger, specielt hvad angår 11. september, der er langt synes jeg! USA har næppe selv arrangeret et kæmpe terrorattentat imod sig selv. Al Quaida har taget det på sig og der er vidneforklaringer en masse osv.

Husk at være kildekritisk, selvom indslagene måske virker troværdige og overbevisende! Der er også en grund til at mange sekter har held til at overbevise folk om deres tro/levevis! Det betyder heller ikke at det er SANDHEDEN

Jeg negligerer ikke, at verden på flere punkter er rå og brutal og baseret på penge, men det lyder som om du bare er faldet i med begge ben her og tror blindt på alle påstande. Det tror jeg også er farligt!

Anmeld

28. juli 2011

Mi

Nu har jeg fulgt lidt med på sidelinien hele dagen. Helt ærligt så lyder det du, TS, taler om som fanatisme. Altså at tro blindt på noget, uden at være kritisk. Og fanatisme har sjældent bragt noget godt med sig.

Jeg bed mærke i at du skriver at

Folks opfattelser af verden skulle først forbedres

Det opfattede jeg altså noget påduttende og bedrevidende. Din måde at opfatte verden på er vel ikke bedre end andres, blot forskellig fra.

Anmeld

28. juli 2011

skønneunger

CamillaT89 skriver:

Hvis det, de siger i dokumentaren passer, så vil op til 90% af erhvervene kunne blive erstattet af teknologi. Selvfølgelig ikke endnu, men når det er udviklet nok. Desuden ville folk stadig have lyst til at lave en masse frivilligt arbejde. Hvis der var fuldstændig frihed, og alle kunne gøre, hvad de havde lyst til, ville de ældre stadig blive passet, børnene kunne blive passet, teknologien vil kunne overtage mange af operationerne på sygehusene, folk ville stadig studere, og de ville blive drevet af nysgerrighed. Derfor ville udviklingen ikke gå i stå, men fortsætte. Dette er selvfølgelig bare en teori, men det er da interessant at tænke over. Hvis man forsker mere i de muligheder vi har i forhold til jordens ressourcer, ville der kunne ske enorme ændringer - men dette vil kun ske uden økonomi. Det er selvfølgelig ikke bare noget, man springer ud i, men noget der skal ske gradvist. Folks opfattelser af verden skulle først forbedres, men måske ville man også gøre klogt i det uanset hvad?

Jeg håber ikke, det er skrevet for indviklet og usammenhængende, men nu har jeg haft dette emne i tankerne hele dagen, så NU har jeg brug for en pause  

det lyder som om du siger at det bliver bedre hvis næsten alt er teknologi? altså vi får et samfund med ingen personlighed og alt udføres af roboter? hvis folk ingen arbejde har og ikke skal lave noget for føden, så begynder folk at kede sig og så kommer der da først problemmer....

Anmeld

28. juli 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi har fået flere anmeldelser på at tråden virker sekt agtig og intemiderende.

Vi er enige og lukker hermed for dommedagsdebatter for i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.