Advarsel: dette kan vælte din verden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Loa

CamillaT89 skriver:

Det er fordi, vi mennesker altid har gjort på samme måde: Vi har hele tiden set sort/hvidt på verden. Vi har været/er adskilte fra hinanden, og det er det, der skaber så mange problemer for os. Uanset hvor pengene stammer fra - om det er Kina, USA, så er det, synes jeg, ganske logisk, at det ikke fungerer optimalt. Du skal også tænke på, at dengang, hvor vi stadig var fattige, havde vi heller ikke de samme ressourcer, som vi har nu. Verden har ikke været klar til ændringen før nu.

Det kan godt være jeg er blank

Men hvad er det lige præcis du vil have at vi (jeg) skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

CamillaT89

Det kan godt være jeg er blank

Men hvad er det lige præcis du vil have at vi (jeg) skal gøre?

Hehe nej nej. Det er bestemt ikke kun dig, der ikke kan se det

Men jeg håber på, at budskabet kan spredes til hele verden, så vi en dag (der går nok flere hundrede år) kan få vendt den nedadgående spiral til noget konstruktivt. Så for nu ønsker jeg, at folk får bevidsthed og finder sig selv. Så er vi da skridtet nærmere en ændring i folkemængderne  

Anmeld

28. juli 2011

kiwilouise

CamillaT89 skriver:

Hehe nej nej. Det er bestemt ikke kun dig, der ikke kan se det

Men jeg håber på, at budskabet kan spredes til hele verden, så vi en dag (der går nok flere hundrede år) kan få vendt den nedadgående spiral til noget konstruktivt. Så for nu ønsker jeg, at folk får bevidsthed og finder sig selv. Så er vi da skridtet nærmere en ændring i folkemængderne  

er lige blevet færdig med at se alle vidoerne... nøjs det tog sin tid men det var det hele værd

jeg anede ikke at det hele hang sådan sammen. hvor er det grotesk.

først var jeg lidt skeptisk over ideen med ingen penge i samfundet men de har jo ret. så længe de penge er der så vil der altid være forskel. og tanken om at gå på arbejde for at forbedre livet for os alle sammen vil jeg da hellere leve efter end at jeg skal knokle røven ud af bukserne for at overleve.

jeg krydser så meget fingre for at det her system går igennem på et tidspunkt ude i fremtiden

Anmeld

28. juli 2011

Pige2009

Husk at være kildekritisk siger jeg bare

Anmeld

28. juli 2011

CamillaT89

Baagøe skriver:

Husk at være kildekritisk siger jeg bare

Ja, men vi skal også huske at være samfundskritiske, og det er vi bare ikke. Det er der, det går galt. Det hele hænger sammen. Der er én rød tråd mellem alle handlinger, og den bliver logisk forklaret i dokumentaren. For mig at se, giver det enormt god mening! Hvorfor ikke bare springe ud i det? Det kan da næsten ikke blive værre, end det er nu - kun hvis vi fortsætter på samme vis

Anmeld

28. juli 2011

Muffinmus

om det er penge aller andre ting, der vil altid være betalingsmidler, om det så er konkylie eller køer, vi vil altid have noget at købe og sælge for, så derfor har vi skabt pengene der er knap så tunge eller besværlige at fise rndt med...eller mit elskede plastikkort for den sags skyld.

Jeg tror ikke på konsprationsteorier som sådan om pengesamfundet. De meste vidste vi jo alle i forvejen, og negrerne var fattige før pengene kom til, for der havde de sgu heller ingen mad aller evner tilat  få deres halve ørken samfund til at  fungere,

Og kineserne vil stadig producere for mange børn da de ER for mange, penge eller ej, og sådan er det med resten af verden også.Livet i verden er et svært spil og der vil altid være vindere og tabere, for det har der altid været og så længe der er mere end 2 mennesker på jorden vil der være nogen der bestemmer, det kan ikke undgås.

Anmeld

28. juli 2011

CamillaT89

kiwilouise skriver:

er lige blevet færdig med at se alle vidoerne... nøjs det tog sin tid men det var det hele værd

jeg anede ikke at det hele hang sådan sammen. hvor er det grotesk.

først var jeg lidt skeptisk over ideen med ingen penge i samfundet men de har jo ret. så længe de penge er der så vil der altid være forskel. og tanken om at gå på arbejde for at forbedre livet for os alle sammen vil jeg da hellere leve efter end at jeg skal knokle røven ud af bukserne for at overleve.

jeg krydser så meget fingre for at det her system går igennem på et tidspunkt ude i fremtiden

Ih, hvor er jeg glad for din positive respons! Tusind, tusind tak!! Det er bare svært at overbevise de mennesker, hvis "sandhed" allerede er etableret. Dette kaldes "status quo", og det er jo i grunden der, det endelige problem ligger! Hvis vi alle står sammen som en, SÅ vil der komme vækst, og SÅ vil verden blive et bedre sted!!

Anmeld

28. juli 2011

CamillaT89

MariaE skriver:

om det er penge aller andre ting, der vil altid være betalingsmidler, om det så er konkylie eller køer, vi vil altid have noget at købe og sælge for, så derfor har vi skabt pengene der er knap så tunge eller besværlige at fise rndt med...eller mit elskede plastikkort for den sags skyld.

Jeg tror ikke på konsprationsteorier som sådan om pengesamfundet. De meste vidste vi jo alle i forvejen, og negrerne var fattige før pengene kom til, for der havde de sgu heller ingen mad aller evner tilat  få deres halve ørken samfund til at  fungere,

Og kineserne vil stadig producere for mange børn da de ER for mange, penge eller ej, og sådan er det med resten af verden også.Livet i verden er et svært spil og der vil altid være vindere og tabere, for det har der altid været og så længe der er mere end 2 mennesker på jorden vil der være nogen der bestemmer, det kan ikke undgås.

Men det er bare en meget begrænset indstilling, efter min mening. Der kommer jo aldrig nogen løsning, hvis folk har denne tankegang! Det er netop dét, der skal ændres på. Folks bevidsthed skal udvides, så der ikke er behov for regler og "byttelege". Desuden, som jeg har skrevet tidligere, var de også fattige før, ja. Men dengang havde vi heller ikke de samme ressourcer, som vi har til rådighed i dag. Hvis du ikke har set den, så synes jeg, du skal vente med at bedømme, indtil du har studeret mulighederne i teorien i stedet for begrænsningerne - det fører ingen steder hen  

- Og dette er absolut kun konstruktiv kritik

Anmeld

28. juli 2011

kiwilouise

MariaE skriver:

problemet er jo at de ikke altid har været fattige. vores forfædre levede af det der var i naturen og alle levede på lige fod. efter penge kom ind i billedet er der blevetså stor forskel på rige og fattige at der faktisk er hele nationer der sulter ihjel.

den her dokumentar prøver at vise at vi alle kan leve fornuftigt hvis vi bare hjælpes ad - det må da betyde noget...

hvis ikke så er det da godt du har penge på kortet

Anmeld

28. juli 2011

Giraffen

CamillaT89 skriver:

Det er fordi, vi mennesker altid har gjort på samme måde: Vi har hele tiden set sort/hvidt på verden. Vi har været/er adskilte fra hinanden, og det er det, der skaber så mange problemer for os. Uanset hvor pengene stammer fra - om det er Kina, USA, så er det, synes jeg, ganske logisk, at det ikke fungerer optimalt. Du skal også tænke på, at dengang, hvor vi stadig var fattige, havde vi heller ikke de samme ressourcer, som vi har nu. Verden har ikke været klar til ændringen før nu.

Jeg synes også det er rigtig fint og nobelt at man vil ændre verden til det bedre.

Dog synes jeg ikke det er det de gør! det lugter langt væk af scientology - hvis de vil ændre verden bør de oprette et parti - gøre oprør mod staten, et eller andet.

Deres film er lommefilosofiske vendinger og udpensling af enkeltpersoner og frem for at se på systemerne og strukturerne har de meget fokus på enkeltdele og på jagt efter syndebukke.

Og frem for alt bruger de første del af filmen på at fremlægge en helt masse info som fakta - problemet er bare at det ikke er fakta og sådan noget kan jeg slet ikke acceptere

Men al respekt til din holdning og ender det med at Zeitgeist redder verden bøjer jeg mig gerne i støvet - men jeg mangler handling og en ordentlig retorik+videnskabelig metode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.