Kan man sove nøgen når der er børn der kommer ind om morgen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

Isabella_mor

det har jo virkelig meget at gøre med hvordan man selv opfatter det at være nøgen. der er nogle der har brug for at holde det for sig selv hvor andre er mere åbne omkring nøgenhed.. man skal gøre det man føler sig mest tryg ved, og er man ikke bleg for at vise sig nøgent for sit barn (hvis vi siger 5 års alderen) så er der ingenting galt i det.

Men måske kan det sætte barnet i forlegenhed at komme ind til en mor og en far der ligger nøgen i sengen hvis der f.eks ikke bliver fortalt. at mor og far sover nøgne for det har de det bedst med og der behøver nødvendigvis ikke være noget seksuelt i det, det kan også være med til at give børnene et afslappet og mere naturligt forhold til sin krop og andres kroppe. f.eks når de skal i svømmehallen eller have idræt.. 

jeg er personlig ikke den største fan af at sove nøgen men jeg har jo min dreng med i svømmehallen og i bad og farmand har ham da også med i bad osv..  så på den måde kommer han jo til at opleve os nøgne... det er helt okay... så længe han ikke kommer til at se os have sex... det har jeg det pænt akavet med.. selvom det også er naturligt... (her er det også fordi at jeg som barn kom til at gå ind til mine forældre mens de var igang med akten, og jeg fik skæld ud. så jeg har måske et meget akavet forhold til det... men hvis det skulle ske at mit barn når han bliver den alder at han kommer til at gå ind til os mens vi har sex, må finde en god måde at forklare ham det så han ikke står der og bliver skældt ud, for det kunne han jo ikke vide.. så er det bedre at man finder en måde at forklare at det er noget mor og far gør fordi vi elsker hinanden... på en måde så han ikke bliver gjort forlegen.. for det er jo mors og fars holdninger til nøgenhed og sex der smitter af på ens børn i sidste ende... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Ansemusen

Vi sover nøgne og har altid gjort det - kroppen har også godt af at blive luftet lidt - hehe!
Jeg synes man skal gøre hvad man har det bedst med, og hvis man altid sover nøgen, er børnene jo vant til det fra helt små, og så vil det slet ikke være noget de tænker over. Mine forældre sov også nøgne, og jeg tænkte aldrig over det og kom altid ind om natten og sov i deres seng til jeg var ret gammel.
På badeværelset stod vi også samtidig og vaskede os osv. Der kom en helt naturlig grænse, da jeg blev teenager, der blev jeg mere bluffærdig og det faldt helt naturligt for os alle tre ikke at gå ind på badeværelset når jeg eller de var nøgne!

Mener bestemt at det kun er sundt at give børn et helt naturligt forhold til nøgenhed og dermed kroppen uden at det er noget som der skal være fokus på bevidst - bare afslappethed omkring det og respekt for det enkelte barn!

Anmeld

27. juli 2011

Dansker i England

Min datter kan endnu ikke kravle ud af sin egen seng, så både manden og jeg sover nøgne og tager tøj på, når hun vågner, inden hun kommer ind til os. Men når hun selv kan komme ud af sengen er det slut med det, da jeg ikke synes, det er et passende syn for nogen at åbne en dør til.

Anmeld

27. juli 2011

morethanperfect

Sover tit nøgen så kan ikke se noget problem i det

Anmeld

27. juli 2011

132319

Ja da!

Hvad så med svømmehallen?

Mine unger ser mig ofte nøgen og min søn og jeg tager tit bad sammen (han i badekar og jeg under bruseren)

Jeg synes det ærgerligt at nøgenhed skal være sådan et tabu børn ìg forældre i mellem som det er i nogle familier

Anmeld

27. juli 2011

BrightStar

Det har vi intet problem med herhjemme!

Vi går også tit i bad sammen alle 4, ungerne i hvert deres badekar og manden og jeg under bruseren.. Det kan jeg såmænd ikke se noget galt i, det er jo så naturligt som det kan være.

Nu er vores børn selvfølgelig små, og der kommer da også en naturlig grænse når de bliver ældre, men jeg synes det må helt være op til den enkelte familie at vurdere hvordan de føler omkring det.

Vi er jo alle forskellige

Anmeld

27. juli 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her er det en naturlig ting siden de var små... Jeg sover ikke nøgen, men når jeg har været i bad, så er jeg tit nøgen indtil makeup og håret er sat... og det er børnene vant til, selv den store, som ikke er min.... og alle ungerne er slet ikke forlegen på nogen måder.... jeg er selv opvokset med det... her sov min mor nøgen... og jeg har nok derfor en naturlighed for det... har aldrig følt mig forlegen... gik da også ud og børstede tænder, når min egen far sad på toilettet... og døren til toilettet står også altid piv åben, hvad enten det er stort eller småt...

Anmeld

27. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

..

Kæresten og jeg har faktisk lige diskuteret det.. Han siger at det kan man bare ikke ! Og jeg siger man kan. Der hvor han er vokset op sover både mor og far i pyjamas.:! Og der hvor jeg kommer fra sov begge mine forældre i undertøj.. Jeg har altid kun sovet i underbukser og t-shirt, men da jeg blev omkring de 16 sov jeg altid kun i underbukser og gør det stadig Det generer ikke mig.. Men som mange andre sagde tror jeg at når jeg bliver ældre vil og mine børn bliver teenager så vil jeg da helt klart sove i en t-shirt elelr top .) 

Anmeld

27. juli 2011

Alba

Til en vis alder, der kommer en tid hvor jeg synes (især drenge) stirer lidt på visse steder, men eller bare med et par trusser, så virker det ikke for blufærdigt, men det er jo forskelligt hvilken grænse man har, det er heller ikke sikkert at ens børn synes det er så fedt, så hellere mærke lidt efter deres grænser også. Som barn brød jeg mig ikke selv om at se hverken min mor eller far nøgen men jeg blev aldrig spurgt..

Anmeld

27. juli 2011

klmf

Her er det lidt forskelligt fra nat til nat, om der er tøj på eller ej - men der kommer ikke tøj på bare fordi bassen kommer ind i midten Men når han bliver større og evt. har overnattende gæster, så skal de altså ikke mødes af sådan et syn rundt i huset. Når de får blufærdigheden, skal det respekteres i resten af huset, men i soveværelset må de så respektere at det er fars og mors rum og der må de godt være nøgne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.