det har jo virkelig meget at gøre med hvordan man selv opfatter det at være nøgen. der er nogle der har brug for at holde det for sig selv hvor andre er mere åbne omkring nøgenhed.. man skal gøre det man føler sig mest tryg ved, og er man ikke bleg for at vise sig nøgent for sit barn (hvis vi siger 5 års alderen) så er der ingenting galt i det.
Men måske kan det sætte barnet i forlegenhed at komme ind til en mor og en far der ligger nøgen i sengen hvis der f.eks ikke bliver fortalt. at mor og far sover nøgne for det har de det bedst med og der behøver nødvendigvis ikke være noget seksuelt i det, det kan også være med til at give børnene et afslappet og mere naturligt forhold til sin krop og andres kroppe. f.eks når de skal i svømmehallen eller have idræt..
jeg er personlig ikke den største fan af at sove nøgen men jeg har jo min dreng med i svømmehallen og i bad og farmand har ham da også med i bad osv.. så på den måde kommer han jo til at opleve os nøgne... det er helt okay... så længe han ikke kommer til at se os have sex... det har jeg det pænt akavet med.. selvom det også er naturligt... (her er det også fordi at jeg som barn kom til at gå ind til mine forældre mens de var igang med akten, og jeg fik skæld ud. så jeg har måske et meget akavet forhold til det... men hvis det skulle ske at mit barn når han bliver den alder at han kommer til at gå ind til os mens vi har sex, må finde en god måde at forklare ham det så han ikke står der og bliver skældt ud, for det kunne han jo ikke vide.. så er det bedre at man finder en måde at forklare at det er noget mor og far gør fordi vi elsker hinanden... på en måde så han ikke bliver gjort forlegen.. for det er jo mors og fars holdninger til nøgenhed og sex der smitter af på ens børn i sidste ende...
Anmeld