Gravide i 3. trimester - hvor mange plukveer har I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

merle2010

BigBabyWish skriver:

Hold da op, hvor vildt ...

Ja, godt I kom på sygehuset så.

Men vildt at du ikk ku mærke forskel fra dine plukveer til rigtige veer.

det kunne jeg ikke.. havde godt nok tænkt på at det var mærkeligt at jeg havde plukveer hver 3 minut.. så tænkte at vi hellere måtte køre på hospitalet, og var der 3 cm åben og ingen livmoderhals.. fødte en time efter vi kom på hospitalet..

så kan man snakke om hvor kraftige mine plukveer havde været når jeg ikke engang kunne mærke forskel..

og synes faktisk ikke de rigtige veer var så slemme.. måske har jeg bare en høj smertetærskel.. hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

modesty

Lige et spørgsmål til alle gravide Qvinder i 3. trimester ...

Hvor mange plukveer oplever I?

Jeg spørger, fordi jeg oplever utrolig mange af dem ...

Lidt for mange nogle dage, der kan de komme flere timer i træk med kun få minutters mellemrum.

De gør ikke ondt men spænder bare i hele livmoderen ...

Er blevet undersøgt og fået scannet livmoderhalsen flere gange og den er heldigvis stadig fin lang, så jeg håber selvfølgelig at jeg kan gå tiden ud, selvom min jordemoder har sagt jeg er i risikogruppen for at gå i for tidlig fødsel pga. alle de plukveer jeg oplever.

Men er der andre som også oplever mange plukveer?

Jeg har haft cirka 50 plukveer om dagen, hver dag, siden uge 19. Der går aldrig en time uden at jeg har mindst 2. Det er ligegyldigt om jeg er aktiv eller ligger på sofaen.

De gør ikke ondt, men maven bliver helt hård. Nogle gange kan jeg nærmest ikke mærke dem "inden i", men kun uden på maven. Andre gange kan jeg virkelig mærke at det strammer til og det føles ubehageligt - dog uden at gøre ondt.

Jeg fik scannet livmoderhals til MD scanning og igen her i uge 28 (er 29+0 i dag). Den havde ikke rykket sig en dyt (og jeg har en ret lang én af slagsen, 4 cm).

For nogle dage siden oplevede jeg pludselig at jeg havde mange flere plukveer, med 3-5 minutters mellemrum. Det varede en hel dag, hvor jeg bare lå på sofaen og lavede ingenting, men efter en god nats søvn og endnu en inaktiv dag, kom de ned på de "normale" 50 om dagen igen.

Jeg har været ret bekymret over det, men det har virkelig hjulpet at få den scanning her i uge 28, så hvis du også har fået en scanning og fået at vide at livmoderhalsen ser fin ud, så prøv at slappe af :-) Jeg tror godt at du/vi kan regne med at det bliver ved sådan her op til fødslen. Min gynækolog sagde at jeg endelig ikke måtte blive en sofakartoffel på grund af det, men skulle bevæge mig moderat indenfor mine egne grænser, med gåture og cykelture, da det er bedst at være i nogenlunde form til fødslen (men jeg kan selvfølgelig ikke sige om det også gælder dig, så det skal du nok snakke med din jordemoder om hvis du ikke allerede har gjort det).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.