Gravide i 3. trimester - hvor mange plukveer har I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.471 visninger
31 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

Filippa & Liva

Lige et spørgsmål til alle gravide Qvinder i 3. trimester ...

Hvor mange plukveer oplever I?

Jeg spørger, fordi jeg oplever utrolig mange af dem ...

Lidt for mange nogle dage, der kan de komme flere timer i træk med kun få minutters mellemrum.

De gør ikke ondt men spænder bare i hele livmoderen ...

Er blevet undersøgt og fået scannet livmoderhalsen flere gange og den er heldigvis stadig fin lang, så jeg håber selvfølgelig at jeg kan gå tiden ud, selvom min jordemoder har sagt jeg er i risikogruppen for at gå i for tidlig fødsel pga. alle de plukveer jeg oplever.

Men er der andre som også oplever mange plukveer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Ka+Ma=Be

BigBabyWish skriver:

Lige et spørgsmål til alle gravide Qvinder i 3. trimester ...

Hvor mange plukveer oplever I?

Jeg spørger, fordi jeg oplever utrolig mange af dem ...

Lidt for mange nogle dage, der kan de komme flere timer i træk med kun få minutters mellemrum.

De gør ikke ondt men spænder bare i hele livmoderen ...

Er blevet undersøgt og fået scannet livmoderhalsen flere gange og den er heldigvis stadig fin lang, så jeg håber selvfølgelig at jeg kan gå tiden ud, selvom min jordemoder har sagt jeg er i risikogruppen for at gå i for tidlig fødsel pga. alle de plukveer jeg oplever.

Men er der andre som også oplever mange plukveer?

Jeg havde sindssygt mange i starten af 3. trimester og skulle også en tur forbi AOMA og tjekkes. Men alt var fint og efter en uges tid på sofaen havde jeg det helt fint igen

Nu mærker jeg stort set ikke mine plukveer, kun meget få om dagen. Så jeg tror bare, at du skal kaste benene op på sofaen, og få slappet lidt af! Få hjælp til nogle af de daglige gøremål.

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Katte87 skriver:

Jeg havde sindssygt mange i starten af 3. trimester og skulle også en tur forbi AOMA og tjekkes. Men alt var fint og efter en uges tid på sofaen havde jeg det helt fint igen

Nu mærker jeg stort set ikke mine plukveer, kun meget få om dagen. Så jeg tror bare, at du skal kaste benene op på sofaen, og få slappet lidt af! Få hjælp til nogle af de daglige gøremål.

Jamen problemet er at jeg stadig får mange plukveer selvom jeg slapper af ... De kommer hvis jeg går, på nogen måde overanstrenger mig men OGSÅ når jeg bare ligger med benene oppe på sofaen ...

Har snakket meget med både læge og jordemoder om det og er også blevet sygemeldt pga. alle de plukveer.

Men ja, træls er det da ...

Anmeld

26. juli 2011

Ka+Ma=Be

BigBabyWish skriver:

Jamen problemet er at jeg stadig får mange plukveer selvom jeg slapper af ... De kommer hvis jeg går, på nogen måde overanstrenger mig men OGSÅ når jeg bare ligger med benene oppe på sofaen ...

Har snakket meget med både læge og jordemoder om det og er også blevet sygemeldt pga. alle de plukveer.

Men ja, træls er det da ...

Jah, sådan følte jeg det også i starten og jeg blev også sygemeldt  Men efter nogle dages tid hjalp det virkelig at få lov til at slappe af og manden tog mere over Prøv at giv det et forsøg nogle dage, men vær selvfølgelig stadig opmærksom på om det bliver ved eller bliver værre.

Håber du får det bedre!

Anmeld

26. juli 2011

Mettefpigen

Her den sidste uges tid er jeg også begyndt at få en del.... Også ligamentsmerter.... Puuhh det er ikk altid lige sjovt...

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Katte87 skriver:

Jah, sådan følte jeg det også i starten og jeg blev også sygemeldt  Men efter nogle dages tid hjalp det virkelig at få lov til at slappe af og manden tog mere over Prøv at giv det et forsøg nogle dage, men vær selvfølgelig stadig opmærksom på om det bliver ved eller bliver værre.

Håber du får det bedre!

Jeg må prøve virkelig bare at ligge på langs de næste par dage så, og se om det kan hjælpe ...

De sidste tre dage har jeg ingen planer haft og har bare været hjemme og slappe af, se film osv.

Og stadigvæk kommer der plukveer med kun få minutters mellemrum flere timer af gangen ...

Men tak for dit råd, jeg håber det bliver bedre !

Anmeld

26. juli 2011

Ka+Ma=Be

BigBabyWish skriver:

Jeg må prøve virkelig bare at ligge på langs de næste par dage så, og se om det kan hjælpe ...

De sidste tre dage har jeg ingen planer haft og har bare været hjemme og slappe af, se film osv.

Og stadigvæk kommer der plukveer med kun få minutters mellemrum flere timer af gangen ...

Men tak for dit råd, jeg håber det bliver bedre !

Øv hvor kedeligt Man ved jo godt, at det ikke nødvendigvis gør noget, men hold kæft hvor kan det være irriterende.

Du må lige holde os opdateret!

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Mettefpigen skriver:

Her den sidste uges tid er jeg også begyndt at få en del.... Også ligamentsmerter.... Puuhh det er ikk altid lige sjovt...

Nej, det er virkelig ikke spor sjovt ...

Kan se du er en måned længere henne end jeg, er dine først begyndt at komme nu?

Jeg har døjet med for mange plukveer siden omkring uge 20 ...

Anmeld

26. juli 2011

CamillaValby

Hvis jeg en dag virkelig har været aktiv, puha så ved at jeg dagen efter så har jeg en masse plukveer. Havde det forleden, vågnede også om natten. Det var godt nok ikke sjovt.

Hvis du er nervøs for at du har for mange så prøv at ringe til det der akut nr. Så kan de evt. se om alt er ok.

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Katte87 skriver:

Øv hvor kedeligt Man ved jo godt, at det ikke nødvendigvis gør noget, men hold kæft hvor kan det være irriterende.

Du må lige holde os opdateret!

Ja, du har helt ret ... Det kan nemlig være så irriterende.

Jeg skal nok holde jer opdateret.

Lad os håbe jeg snart kan få lidt hvile i maven så den ikk konstant er helt hård og spændt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.