Gravide i 3. trimester - hvor mange plukveer har I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

Filippa & Liva

Ditte_Marie skriver:

Jeg har sindssygt mange plukveer hele tiden.
Og diverse former for smerter og tyngende fornemmelse.. Og føler også nogle gange at jeg skal på toilettet, meget ubehageligt.

Plukveerne har været der siden 12. Uge og skal også til scanning og have undersøgt min livmoderhals.

Jeg er dog kun i (snart) 20. Uge, men har rigtig rigtig mange og er faktisk lidt nervøs for det da min mor ikke kunne holde på min bror og jeg.

Så jeg følger lige med i denne debat

Det lyder bestemt heller ikke spor rart ...

Hvornår skal du til scanning?

Jeg var første gang til scanning da jeg var omkring 21 uger henne, mener jeg ... For at få målt min livmoderhals.

Dengang blev den målt til 3,5 og det var rigtig fint ...

Døjede dog stadigvæk med utallige mange plukveer og blev igen sendt til en scanning, omkring uge 25 mener jeg det var.

Der målte min livmoderhals 2,9 så den havde forkortet sig men fik af vide at 2,9 stadigvæk var fin lang ...

Så ja, jeg spekulerer jo også meget på om jeg fortsat forkorter mig nu hvor jeg stadig har mange plukveer hver dag.

Er i uge 29 nu, men vil jo gerne gå tiden ud ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

MajseMaja

BigBabyWish skriver:

Nej nej, altså plukveerne varer ikke flere timer - men de kommer med få minutters mellemrum og varer vel i ca. 30 sekunder af gangen og sådan bliver de ved med at komme med få minutters mellemrum i flere timer af gangen ... Det er ikk selve plukveen som varer flere timer, nej puha da, heldigvis ikke.

Hvordan ubehageligt oplever du dem?

For de må jo helst ikk gøre direkte ondt, som sådan ...

Mine er møg ubehagelige men gør ikk direkte ondt, dog spænder det simpelthen så meget i hele livmoderen og jeg kan mærke det fra start til slut og min mave bliver stenhård.

Vil sige at hvis du oplever dem regelmæssigt og de evt. gør ondt, så tag en snak med din jordemoder omkring det ...

At du har dem hver dag nu hvor du er 29+1 skulle vist være helt normalt, men du skal selvfølgelig ikk føle smerte eller opleve at de kommer decideret regelmæssigt eller konstant.

Så ved jeg da ikke hvad det er. Min mave bliver også stenhård og jeg er helt oppustet. Det er ikke som sådan smerter, men vældig meget ubehag og uro i maven. Men det varer i flere timer ad gangen..

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

MajseMaja skriver:

Så ved jeg da ikke hvad det er. Min mave bliver også stenhård og jeg er helt oppustet. Det er ikke som sådan smerter, men vældig meget ubehag og uro i maven. Men det varer i flere timer ad gangen..

Hmm, ja det lyder da lidt underligt ...

Prøv at tage en snak med din læge eller jordemoder om det evt.

Jeg er også tit oppustet og der er maven også helt hård.

Men vil dog sige at jeg ikk er i tvivl om når det er en plukve, livmoderen strammer helt til og bliver stenhård for derefter at blive "normal" igen.

Anmeld

26. juli 2011

Mira0911

BigBabyWish skriver:

Lige et spørgsmål til alle gravide Qvinder i 3. trimester ...

Hvor mange plukveer oplever I?

Jeg spørger, fordi jeg oplever utrolig mange af dem ...

Lidt for mange nogle dage, der kan de komme flere timer i træk med kun få minutters mellemrum.

De gør ikke ondt men spænder bare i hele livmoderen ...

Er blevet undersøgt og fået scannet livmoderhalsen flere gange og den er heldigvis stadig fin lang, så jeg håber selvfølgelig at jeg kan gå tiden ud, selvom min jordemoder har sagt jeg er i risikogruppen for at gå i for tidlig fødsel pga. alle de plukveer jeg oplever.

Men er der andre som også oplever mange plukveer?

Jeg mærker dem slet ikke... Det lyder bestemt ikke rart... Hvis de bliver regelmæssige, så ring lige til FG... 

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Mira0911 skriver:

Jeg mærker dem slet ikke... Det lyder bestemt ikke rart... Hvis de bliver regelmæssige, så ring lige til FG... 

Jeg ringede for nogle dage siden og snakkede med en jordemoder fra fødegangen ... Hun sagde at eftersom alt så fint ud og min livmoderhals stadig var fin lang efter sidste scanning, skulle jeg bare tage den med ro.

Så det prøver jeg så at gøre og håbe det bliver bedre.

Anmeld

26. juli 2011

Mira0911

BigBabyWish skriver:

Jeg ringede for nogle dage siden og snakkede med en jordemoder fra fødegangen ... Hun sagde at eftersom alt så fint ud og min livmoderhals stadig var fin lang efter sidste scanning, skulle jeg bare tage den med ro.

Så det prøver jeg så at gøre og håbe det bliver bedre.

Okey... Så er der jo styr på det... 

Anmeld

26. juli 2011

lilledittemor

BigBabyWish skriver:

Det lyder bestemt heller ikke spor rart ...

Hvornår skal du til scanning?

Jeg var første gang til scanning da jeg var omkring 21 uger henne, mener jeg ... For at få målt min livmoderhals.

Dengang blev den målt til 3,5 og det var rigtig fint ...

Døjede dog stadigvæk med utallige mange plukveer og blev igen sendt til en scanning, omkring uge 25 mener jeg det var.

Der målte min livmoderhals 2,9 så den havde forkortet sig men fik af vide at 2,9 stadigvæk var fin lang ...

Så ja, jeg spekulerer jo også meget på om jeg fortsat forkorter mig nu hvor jeg stadig har mange plukveer hver dag.

Er i uge 29 nu, men vil jo gerne gå tiden ud ...

Jeg ved det ikke - venter i utålmodighed på at høre fra hospitalet..

Jeg ved faktisk ikke hvad normen er, men lægen undersøgte mig og sagde at den var kort, men at en scanning kunne give et mere præcist resultat.

I dag f.eks. har jeg haft plukveer hele dagen, og nu har jeg en brændende fornemmelse i underlivet - har du haft det?
(undskyld hvis jeg spørger for direkte, du bestemmer selvfølgelig selv om du vil svar )

Det var da også en del den var forkortet..
Kan bestemt godt forstå at du vil gå tiden ud - det er trods alt det bedste, selvom vi ikke selv bestemmer det.

Men man bekymrer sig jo alligevel..

Anmeld

26. juli 2011

merle2010

jeg havde rigtig mange plukveer i 3 trimester.. men fødte altså først 40 + 6.. blev osse scannet mange gange da de troede jeg var i fødsel hele tiden.. men havde osse ligement smerter og kvalme..

faktisk kunne jeg ikke mærke da jeg fik veer pågrund af alle de plukveer.. det gik først op for mig da jeg skulle føde.. hehe..

godt vi kørte på sygehuset..

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved det ikke - venter i utålmodighed på at høre fra hospitalet..

Jeg ved faktisk ikke hvad normen er, men lægen undersøgte mig og sagde at den var kort, men at en scanning kunne give et mere præcist resultat.

I dag f.eks. har jeg haft plukveer hele dagen, og nu har jeg en brændende fornemmelse i underlivet - har du haft det?
(undskyld hvis jeg spørger for direkte, du bestemmer selvfølgelig selv om du vil svar )

Det var da også en del den var forkortet..
Kan bestemt godt forstå at du vil gå tiden ud - det er trods alt det bedste, selvom vi ikke selv bestemmer det.

Men man bekymrer sig jo alligevel..

Aah okay, så lad os håbe du snart hører noget så du kan komme til en scanning og få målt din livmoderhals ...

Hmm, jeg mindes ikke at have fornemmet en brændende følelse i underlivet men det lyder da bestemt ikke rart.

Jeg har dog tidligere følt en stor tyngdefornemmelse i maven og underlivet ...

Ja, den havde forkortet sig en del sidst jeg blev scannet og aner ikk om den har forkortet sig yderligere - det er jo normalt den skal gøre det når man nærmer sig fødslen, meeen den må godt vente med at forkorte sig fuldkommen endnu ...

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

merle2010 skriver:

jeg havde rigtig mange plukveer i 3 trimester.. men fødte altså først 40 + 6.. blev osse scannet mange gange da de troede jeg var i fødsel hele tiden.. men havde osse ligement smerter og kvalme..

faktisk kunne jeg ikke mærke da jeg fik veer pågrund af alle de plukveer.. det gik først op for mig da jeg skulle føde.. hehe..

godt vi kørte på sygehuset..

Hold da op, hvor vildt ...

Ja, godt I kom på sygehuset så.

Men vildt at du ikk ku mærke forskel fra dine plukveer til rigtige veer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.