Gravide i 3. trimester - hvor mange plukveer har I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

Mettefpigen

BigBabyWish skriver:

Nej, det er virkelig ikke spor sjovt ...

Kan se du er en måned længere henne end jeg, er dine først begyndt at komme nu?

Jeg har døjet med for mange plukveer siden omkring uge 20 ...

Jaa jeg begyndte først at få mine plukveer her for 1-2 uger siden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Filippa & Liva

CamillaValby skriver:

Hvis jeg en dag virkelig har været aktiv, puha så ved at jeg dagen efter så har jeg en masse plukveer. Havde det forleden, vågnede også om natten. Det var godt nok ikke sjovt.

Hvis du er nervøs for at du har for mange så prøv at ringe til det der akut nr. Så kan de evt. se om alt er ok.

Det lyder heller ikk rart ... Jeg får plukveer selv når jeg bare ligger fuldkommen afslappet på sofaen.

Jeg var til kontrol tjek for en ca. 3 uger siden og der målte min livmoderhals 2,9 hvilket jeg fik af vide var helt fint ...

Bryder mig bare ikk om at de fortsætte og kommer så ofte som de gør. men ja, må blive tjekket igen hvis de fortsætter.

Anmeld

26. juli 2011

2babygirls

BigBabyWish skriver:

Lige et spørgsmål til alle gravide Qvinder i 3. trimester ...

Hvor mange plukveer oplever I?

Jeg spørger, fordi jeg oplever utrolig mange af dem ...

Lidt for mange nogle dage, der kan de komme flere timer i træk med kun få minutters mellemrum.

De gør ikke ondt men spænder bare i hele livmoderen ...

Er blevet undersøgt og fået scannet livmoderhalsen flere gange og den er heldigvis stadig fin lang, så jeg håber selvfølgelig at jeg kan gå tiden ud, selvom min jordemoder har sagt jeg er i risikogruppen for at gå i for tidlig fødsel pga. alle de plukveer jeg oplever.

Men er der andre som også oplever mange plukveer?

Mange, og der kom flere jo længere jeg kom hen. Til sidste kunne jeg INTET gøre, så kom der en, og en mere og så lige en igen. Bare det at komme op af sofaen udløste en haha.. Heldigvis gjorde de ikke ondt

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Mettefpigen skriver:

Jaa jeg begyndte først at få mine plukveer her for 1-2 uger siden....

Okay, det lyder jo ganske normalt for dit forløb ...

Men ja, de kan være trælse at have.

Anmeld

26. juli 2011

Mettefpigen

BigBabyWish skriver:

Okay, det lyder jo ganske normalt for dit forløb ...

Men ja, de kan være trælse at have.

Jaa... Men jeg får mest mine når jeg slapper af....

Anmeld

26. juli 2011

CamillaValby

BigBabyWish skriver:

Det lyder heller ikk rart ... Jeg får plukveer selv når jeg bare ligger fuldkommen afslappet på sofaen.

Jeg var til kontrol tjek for en ca. 3 uger siden og der målte min livmoderhals 2,9 hvilket jeg fik af vide var helt fint ...

Bryder mig bare ikk om at de fortsætte og kommer så ofte som de gør. men ja, må blive tjekket igen hvis de fortsætter.

Jeg kan godt forstå dig

Men husk hellere blive tjekket en gang for meget end engang for lidt.

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

Tina&Martin skriver:

Mange, og der kom flere jo længere jeg kom hen. Til sidste kunne jeg INTET gøre, så kom der en, og en mere og så lige en igen. Bare det at komme op af sofaen udløste en haha.. Heldigvis gjorde de ikke ondt

Puha, det lyder nøjagtig ligesom her ...

Anmeld

26. juli 2011

MajseMaja

BigBabyWish skriver:

Lige et spørgsmål til alle gravide Qvinder i 3. trimester ...

Hvor mange plukveer oplever I?

Jeg spørger, fordi jeg oplever utrolig mange af dem ...

Lidt for mange nogle dage, der kan de komme flere timer i træk med kun få minutters mellemrum.

De gør ikke ondt men spænder bare i hele livmoderen ...

Er blevet undersøgt og fået scannet livmoderhalsen flere gange og den er heldigvis stadig fin lang, så jeg håber selvfølgelig at jeg kan gå tiden ud, selvom min jordemoder har sagt jeg er i risikogruppen for at gå i for tidlig fødsel pga. alle de plukveer jeg oplever.

Men er der andre som også oplever mange plukveer?

Var ikke klar over de kunne vare i flere timer, troede kun de varede et par minutter af gangen, men så tror jeg at jeg har haft plukveer hele dagen idag og hele aftenen igår. Det er virkelig ubehageligt og vil bare sove mig fra det da det er så ubehageligt. Jeg har ikke haft kontaktet læge eller jordemoder pga. Det før, men burde jeg gøre det? Er idag 29+1

Ved ikke hvor mange jeg oplever, men er begyndt at have dem stortset hver dag.

Anmeld

26. juli 2011

lilledittemor

Jeg har sindssygt mange plukveer hele tiden.
Og diverse former for smerter og tyngende fornemmelse.. Og føler også nogle gange at jeg skal på toilettet, meget ubehageligt.

Plukveerne har været der siden 12. Uge og skal også til scanning og have undersøgt min livmoderhals.

Jeg er dog kun i (snart) 20. Uge, men har rigtig rigtig mange og er faktisk lidt nervøs for det da min mor ikke kunne holde på min bror og jeg.

Så jeg følger lige med i denne debat

Anmeld

26. juli 2011

Filippa & Liva

MajseMaja skriver:

Var ikke klar over de kunne vare i flere timer, troede kun de varede et par minutter af gangen, men så tror jeg at jeg har haft plukveer hele dagen idag og hele aftenen igår. Det er virkelig ubehageligt og vil bare sove mig fra det da det er så ubehageligt. Jeg har ikke haft kontaktet læge eller jordemoder pga. Det før, men burde jeg gøre det? Er idag 29+1

Ved ikke hvor mange jeg oplever, men er begyndt at have dem stortset hver dag.

Nej nej, altså plukveerne varer ikke flere timer - men de kommer med få minutters mellemrum og varer vel i ca. 30 sekunder af gangen og sådan bliver de ved med at komme med få minutters mellemrum i flere timer af gangen ... Det er ikk selve plukveen som varer flere timer, nej puha da, heldigvis ikke.

Hvordan ubehageligt oplever du dem?

For de må jo helst ikk gøre direkte ondt, som sådan ...

Mine er møg ubehagelige men gør ikk direkte ondt, dog spænder det simpelthen så meget i hele livmoderen og jeg kan mærke det fra start til slut og min mave bliver stenhård.

Vil sige at hvis du oplever dem regelmæssigt og de evt. gør ondt, så tag en snak med din jordemoder omkring det ...

At du har dem hver dag nu hvor du er 29+1 skulle vist være helt normalt, men du skal selvfølgelig ikk føle smerte eller opleve at de kommer decideret regelmæssigt eller konstant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.