hvis man tænker selvmord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

Chamomile

Er ked af at læse, du har det så dårligt. Som de andre skriver, du skal kontakte din læge i morgen tidlig, så du hurtigst muligt kan få den rette hjælp. Jeg ved at det hele ser sort ud nu, men der er lys et sted i mørket- du VIL få det godt igen med den rette hjælp. Hvis du har brug for at snakke, så skriv endelig. Har selv stået med grimme tanker og depression tidligere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Du kan ikke blive hos en mand, fordi du er bange for at det vil ødelægge ham at du går fra ham. Lige nu er det dig der er ødelagt og man er filme nødt til at sætte sig selv i første række. Hvis du ikke er lykkelig, så bliver din nuværende kæreste det heller aldrig rigtigt!

Hvorfor er du ikke sammen med din ekskæreste, hvis det er det du ønsker?

jeg elsker ham virkelig... ved ikke hvorfor det går helt galt med det andet... er det muligt at elske to? de er så vidt forskellige...

Efter min x's og mit brud fandt han hurtig tilbage til hans x... og han vælger hende... eller på det sidste har det lydt anderledes, men ved ikk rigtig.

Anmeld

26. juli 2011

Lunae

Anonym skriver:

jeg elsker ham virkelig... ved ikke hvorfor det går helt galt med det andet... er det muligt at elske to? de er så vidt forskellige...

Efter min x's og mit brud fandt han hurtig tilbage til hans x... og han vælger hende... eller på det sidste har det lydt anderledes, men ved ikk rigtig.

Ja selvfølgelig er det muligt at elske to. Ingen tvivl om det! Du er nødt til at finde ud af hvad du vil. Du kan ikke blive ved med at holde din nuværende kæreste for nar, hvis det ikke er ham du ønsker at være sammen med - Dette gælder uanset om du skal finde sammen med din ekskæreste eller ej.

Hvis du har brug for at skrive med nogen, så er du velkommen til at sende mig en pb. Jeg kan fortælle dig min beretning, som også har handlet om det at elske to på én gang!

Anmeld

26. juli 2011

Moms

Hej og stort kram.

Du har ret - det er noget stort at tage op herinde. Det viser måske hvor godt et netværk baby.dk egentlig er. Jeg kender godt til at holde tingene for mig selv og mest af alt for familien. Jeg har altid været bedst til at tale med fremmede.

Jeg har to vigtige ting at sige til dig:

1. Din tilstand nu er kritisk og så kritisk at du øjeblikkelig skal stoppe med at tage hensyn til andre og koncentrere dig om dig selv. Du skal ikke tage hensyn til at din kæreste bliver ked af at du også overvejer selvmord. Det betyder ikke en skid. Det der betyder noget er at du får hjælp og kommer oven vande igen. Og ved du hvad - det synes han også!

2. Du ligger som du har redt siger du - usorteret pladder Klassisk selvbebrejdelse. Det må stoppe nu! Selvfølgelig begår vi fejl i livet, som får nogle konsekvenser, men hey! så lærer vi af det og liv er bare så besynderligt, at det hele går alligevel. Men du har brug for hjælp til det og det er fordi du har en depression. Depression er en sygdom, der kan behandles med medicin akkurat som en lungebetændelse. Der er kemiske processer i dit nervesystem, som ikke kører som de skal og det kan pillerne hjælpe dem med. Der skal lige rettes op på sagerne i nogle måneder og så er du klar til at leve livet normalt igen.

Det er samtidig en rigtig god idé at få snakket med nogle - og meget gerne professionelle - om din situation, så du ikke bliver hængende i noget, du ikke finder en løsning på. Som jeg ser det, er din hjerne kørt træt i at forsøge at løse det uløselige problem. Hvordan får jeg min x igen.... Det er ligesom en computer, der står og arbejder på et job, den ikke kan løse. Skærmen fryser. Du kan ikke arbejde videre på den. Den skal genstartes.

Det skal du også :-)

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke. Har selv været der og ved der er en løsning. Du SKAL melde dig syg i morgen og søge læge. Han/hun er der for dig og kan hjælpe!

Jeg og vi herinde er jo ikke psykologer, men hvis du tror du kan bruge mig til mere, er du velkommen til at skrive igen.

Fat mod!

Moms

Anmeld

26. juli 2011

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Hej og stort kram.

Du har ret - det er noget stort at tage op herinde. Det viser måske hvor godt et netværk baby.dk egentlig er. Jeg kender godt til at holde tingene for mig selv og mest af alt for familien. Jeg har altid været bedst til at tale med fremmede.

Jeg har to vigtige ting at sige til dig:

1. Din tilstand nu er kritisk og så kritisk at du øjeblikkelig skal stoppe med at tage hensyn til andre og koncentrere dig om dig selv. Du skal ikke tage hensyn til at din kæreste bliver ked af at du også overvejer selvmord. Det betyder ikke en skid. Det der betyder noget er at du får hjælp og kommer oven vande igen. Og ved du hvad - det synes han også!

2. Du ligger som du har redt siger du - usorteret pladder Klassisk selvbebrejdelse. Det må stoppe nu! Selvfølgelig begår vi fejl i livet, som får nogle konsekvenser, men hey! så lærer vi af det og liv er bare så besynderligt, at det hele går alligevel. Men du har brug for hjælp til det og det er fordi du har en depression. Depression er en sygdom, der kan behandles med medicin akkurat som en lungebetændelse. Der er kemiske processer i dit nervesystem, som ikke kører som de skal og det kan pillerne hjælpe dem med. Der skal lige rettes op på sagerne i nogle måneder og så er du klar til at leve livet normalt igen.

Det er samtidig en rigtig god idé at få snakket med nogle - og meget gerne professionelle - om din situation, så du ikke bliver hængende i noget, du ikke finder en løsning på. Som jeg ser det, er din hjerne kørt træt i at forsøge at løse det uløselige problem. Hvordan får jeg min x igen.... Det er ligesom en computer, der står og arbejder på et job, den ikke kan løse. Skærmen fryser. Du kan ikke arbejde videre på den. Den skal genstartes.

Det skal du også :-)

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke. Har selv været der og ved der er en løsning. Du SKAL melde dig syg i morgen og søge læge. Han/hun er der for dig og kan hjælpe!

Jeg og vi herinde er jo ikke psykologer, men hvis du tror du kan bruge mig til mere, er du velkommen til at skrive igen.

Fat mod!

Moms

Tusind tak...

Er det muligt at genstarte systemet.? er det muligt at slå den BIB hjerne fra. bare lige 3 min...

har altid sovet mig ud af problemerne, selvom jeg så drømmer om det...

har jeg det dårligt, ja så sover jeg...

Anmeld

26. juli 2011

Moms

Anonym skriver:

Tusind tak...

Er det muligt at genstarte systemet.? er det muligt at slå den BIB hjerne fra. bare lige 3 min...

Tjo - man kan vel altid få elektrochock - det må være den helt store genstart. Men prøv nu lige det andet først :-). Jeg tror, det er nok i dit tilfælde

knus

Anmeld

26. juli 2011

SjeBets

Anonym skriver:

Tusind tak...

jeg kender dig ikke, men kender følelsen du sidder med,. jeg gik det hele igennem for nu 5 år siden, Jeg var så klar til at tage mit liv, havde det hele planlagt, men da jeg så mine to små børn stå og forvente så meget af mig der den Mandag morge, der ringede jeg til min læge med det samme og sagde " jeg har det skidt, jeg skal have hjælp nu fordi ellers ender det galt." han tog mig heldigvis seriøs, og jeg blev indlagt på psyk, og kom ind i et forløb vis ambulatoriet da jeg blev udskrevet, og det har været det bedste jeg har gjort, jeg er i dag rask meldt og har ikke tænkt den tanke til ende siden ... 

Håber du kommer til lægen i en fart, og lad være med at tænke i hvad en psykolog koster mange læger har også tage terapi kurser og er ganske dygtige til at hjælpe 

Anmeld

26. juli 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg kender dig ikke, men kender følelsen du sidder med,. jeg gik det hele igennem for nu 5 år siden, Jeg var så klar til at tage mit liv, havde det hele planlagt, men da jeg så mine to små børn stå og forvente så meget af mig der den Mandag morge, der ringede jeg til min læge med det samme og sagde " jeg har det skidt, jeg skal have hjælp nu fordi ellers ender det galt." han tog mig heldigvis seriøs, og jeg blev indlagt på psyk, og kom ind i et forløb vis ambulatoriet da jeg blev udskrevet, og det har været det bedste jeg har gjort, jeg er i dag rask meldt og har ikke tænkt den tanke til ende siden ... 

Håber du kommer til lægen i en fart, og lad være med at tænke i hvad en psykolog koster mange læger har også tage terapi kurser og er ganske dygtige til at hjælpe 

tak... må prøve at se...

Anmeld

26. juli 2011

merle2010

hør på en der selv har været der

hvis du føler at du ikke kan være sikker på at du ikke skader dig selv og er bange for hvad du kan finde på, så synes jeg du skal tage til den nærmeste psykiatriske skadestue...

det gjorde jeg da jeg havde det sådan, og var indlagt et halvt år.. prøvede at tage mit liv mange gange, men blev HELDIGVIS reddet hver gang.. idag er jeg lykkelig over at det ikke lykkedes mig, men dengang var jeg sur over at de tvangsindlagde mig på sygehus efter selvmordsforsøg.. jeg havde lyst til bare at dø og tænkte ikke på andre end mig selv, tænkte ikke engang på min kæreste eller min familie.. det er dog positivt at du tænker på din kæreste.. så har du stadig lidt overskud til at tænke på andre

du skal nok på noget medicin for det lyder som om du har en depression

og lad for guds skyld være med at tage piller for du skal udpumpes og det er bestemt ikke rart, og du skal drikke en masse kul, og hvis du nægter, så får du det bare i en sonde.. så lad være..

du kan skrive mig en pb hvis du har lyst til at snakke..

stort kram

Anmeld

26. juli 2011

merle2010

Moms skriver:

Tjo - man kan vel altid få elektrochock - det må være den helt store genstart. Men prøv nu lige det andet først :-). Jeg tror, det er nok i dit tilfælde

knus

ja elektrochok nulstiller i hvert faled hukommelsen.. men de vil nok ikke tage så skrappe midler i brug i første omgang.. jeg var selv MEGET syg og selvmordstruet da jeg fik eletrochok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.