Hej og stort kram.
Du har ret - det er noget stort at tage op herinde. Det viser måske hvor godt et netværk baby.dk egentlig er. Jeg kender godt til at holde tingene for mig selv og mest af alt for familien. Jeg har altid været bedst til at tale med fremmede.
Jeg har to vigtige ting at sige til dig:
1. Din tilstand nu er kritisk og så kritisk at du øjeblikkelig skal stoppe med at tage hensyn til andre og koncentrere dig om dig selv. Du skal ikke tage hensyn til at din kæreste bliver ked af at du også overvejer selvmord. Det betyder ikke en skid. Det der betyder noget er at du får hjælp og kommer oven vande igen. Og ved du hvad - det synes han også!
2. Du ligger som du har redt siger du - usorteret pladder
Klassisk selvbebrejdelse. Det må stoppe nu! Selvfølgelig begår vi fejl i livet, som får nogle konsekvenser, men hey! så lærer vi af det og liv er bare så besynderligt, at det hele går alligevel. Men du har brug for hjælp til det og det er fordi du har en depression. Depression er en sygdom, der kan behandles med medicin akkurat som en lungebetændelse. Der er kemiske processer i dit nervesystem, som ikke kører som de skal og det kan pillerne hjælpe dem med. Der skal lige rettes op på sagerne i nogle måneder og så er du klar til at leve livet normalt igen.
Det er samtidig en rigtig god idé at få snakket med nogle - og meget gerne professionelle - om din situation, så du ikke bliver hængende i noget, du ikke finder en løsning på. Som jeg ser det, er din hjerne kørt træt i at forsøge at løse det uløselige problem. Hvordan får jeg min x igen.... Det er ligesom en computer, der står og arbejder på et job, den ikke kan løse. Skærmen fryser. Du kan ikke arbejde videre på den. Den skal genstartes.
Det skal du også :-)
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke. Har selv været der og ved der er en løsning. Du SKAL melde dig syg i morgen og søge læge. Han/hun er der for dig og kan hjælpe!
Jeg og vi herinde er jo ikke psykologer, men hvis du tror du kan bruge mig til mere, er du velkommen til at skrive igen.
Fat mod!
Moms
Anmeld