hvis man tænker selvmord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

tusind tak - ved bare virkelig ikke hvad nogen skulle kunne gøre... jeg ligger som jeg har redt... hvorfor skulle jeg pludselig bare være lykkelig (som jo er ønsket).

jeg har selv truffet de valg der gør jeg sidder her lige nu ( i hvert fald de fleste af dem). hvordan skulle det kunne hjælpe at snakke med nogen, at komme på piller?

Fordi..hvis man går og er så ulykkelig som du, så HAR man brug for hjælp.

At tage sit eget liv hjælper ingen ting..det eneste man opnår er at gøre en masse mennesker ulykkelige.
Og så er der lige det, at hvis man tænker selvmord, så er det fordi der er en uballance i sjæl og krop.
Det er ikke normalt for et menneske at ønske sig døden.
Det ved du også godt.
DERFOR skal du kontakte din læge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Lunae

Anonym skriver:

Men koster det ikke med medicin og behandling - hvad hvis hun bare siger alm. psykolog? koster det ikke?

Jeg tvivler på, at du kan nøjes med at komme til psykolog, men hvis det ender med at du får en henvisning til psykolog, så får du tilskud. Egenbetaling vil i så fald være omkring 300-400 kr pr gang. Hvis du er medlem af Danmark kan du få 100 kr i tilskud pr behandling.

Det kan godt være du har et stramt budget, men altså sommetider er der ting, som man må prioritere at bruge penge på. Tror dog ikke at det bliver aktuelt, da du højst sandsynligt vil blive henvist til en psykiater!

Anmeld

26. juli 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Det første skridt er at søge læge. Vi har alle sammen sorte perioder, men når man begynder at overvejer selvmord, så er man nødt til at tage sig selv i nakken og komme til læge.

Nu ved jeg ikke, hvorfor din x kæreste og dig ikke er sammen mere, men jeg kender udemærket til det, at længes tilbage til sin x kæreste. Sådan havde jeg det selv i de første par år af mit forhold med min nuværende kæreste. De to mænd var så forskellige og jeg ønskede mig pludselig alt det, som x kæresten havde og kunne slet ikke se, at det perfekte for mig, var lige for næsen af mig.

Jeg tror helt sikkert, at du har brug for at snakke med nogen, også professionelt. Herinde kender vi dig jo ikke og det er derfor rigtig svært at sætte sig ind i dit konkrete tilfælde, men hvis du har brug for at snakke og skrive, så er jeg sikker på, at vi er en masse, som vil lytte. MEN igen, når man overvejer selvmord, så er det ikke bare en lille krise, men noget, hvor der skal profesionelle kræfter ind. Det er ingen skam at søge hjælp!

Et kæmpe til dig og en masse positive tanker!

tusind tak... nej det er svært for jer at hjælpe - og svært for mig at forklare herinde...

det ville bare være et nederlag for mig at blive stemplet med de tanker... og især at skulle fortælle kæreste det, når han nu er i den situation han er i + en af hans kamerater har lige prøvet... han kan umuligt rumme mere, selvom jeg VED han vil gøre alt hvad han kan.

Anmeld

26. juli 2011

Lisbeth1985

Anonym skriver:

hej alle sammen.

Ved godt det er et stort emne at skrive herinde, men ved ikke lige hvem hvad og hvor jeg skal komme ud med mine tanker .

Jeg har det rigtig skidt. - AD H TIL faktisk

Jeg kan ikke bare være lykkelig selvom jeg har alle muligheder for det. sød dejlig forstående kæreste, som elsker mig højere end noget andet. vi har meget til fælles og ja har det rigtig godt sammen.

Tænker dog rigtig meget på min x og det, at vi om to uger skulle giftes.  Jeg savner ham - hans familie, det vi havde så ubeskriveligt...

Hvorfor kan jeg ikke bare være lykkelig og hvor søger man hen hvis man går med de tanker at gøre sig selv noget (tod piller for ikke så lang tid siden men havde ikke nok).

Ville egentlig bare gøre det, men er simpelthen nød til at holde mig på benene for min kærestes skyld (som for et år siden mistede sin lillebror, som skød sig selv)

Jeg kan ikke byde ham at gå igennem det en gang til.

Kram den fortvivlede.

Hvor gør det mig ondt, at du har det så skidt!!

Jeg kan ikke sige noget, som andre ikke allerede har sagt (de har ret: ring til din læge hurtigts muligt!!), men vil bare lige sende dig en masse krammere..

Lisbeth

Anmeld

26. juli 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg tvivler på, at du kan nøjes med at komme til psykolog, men hvis det ender med at du får en henvisning til psykolog, så får du tilskud. Egenbetaling vil i så fald være omkring 300-400 kr pr gang. Hvis du er medlem af Danmark kan du få 100 kr i tilskud pr behandling.

Det kan godt være du har et stramt budget, men altså sommetider er der ting, som man må prioritere at bruge penge på. Tror dog ikke at det bliver aktuelt, da du højst sandsynligt vil blive henvist til en psykiater!

tak. ved bare hvor meget jeg skuffer folk, hvis jeg giver det til kende... og så kommer min drøm om at komme tilbage til x'en nok slet ikke til at ske.

og er det i virkeligheden det jeg ønsker... ved det ærlig talt ikke. eller jo det er det jeg vil, men tror aldrig jeg ville kunne gå fra min nuværende... det ville ødelægge ham.

Anmeld

26. juli 2011

Lunae

Anonym skriver:

tusind tak... nej det er svært for jer at hjælpe - og svært for mig at forklare herinde...

det ville bare være et nederlag for mig at blive stemplet med de tanker... og især at skulle fortælle kæreste det, når han nu er i den situation han er i + en af hans kamerater har lige prøvet... han kan umuligt rumme mere, selvom jeg VED han vil gøre alt hvad han kan.

Jeg synes det ville være ganske fornuftigt at fortælle din kæreste at du er i ubalance. Du behøves ikke nævne dine allermørkeste tanker (dem kan du gemme til de profesionelle), men jeg synes du skal fortælle ham at du går igennem en svær tid og har brug for alt den støtte og omsorg han kan give, også selvom at hans liv også er hårdt lige nu.

I må stå sammen og kæmpe jer ud af de problemer og tanker i nu en gang har!

Anmeld

26. juli 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth1985 skriver:

Hvor gør det mig ondt, at du har det så skidt!!

Jeg kan ikke sige noget, som andre ikke allerede har sagt (de har ret: ring til din læge hurtigts muligt!!), men vil bare lige sende dig en masse krammere..

Lisbeth

tak

Anmeld

26. juli 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg synes det ville være ganske fornuftigt at fortælle din kæreste at du er i ubalance. Du behøves ikke nævne dine allermørkeste tanker (dem kan du gemme til de profesionelle), men jeg synes du skal fortælle ham at du går igennem en svær tid og har brug for alt den støtte og omsorg han kan give, også selvom at hans liv også er hårdt lige nu.

I må stå sammen og kæmpe jer ud af de problemer og tanker i nu en gang har!

han ved godt jeg har prøvet - også mens vi var sammen. kunne bare se hvor ondt det gjorde på ham...

Anmeld

26. juli 2011

Lunae

Anonym skriver:

tak. ved bare hvor meget jeg skuffer folk, hvis jeg giver det til kende... og så kommer min drøm om at komme tilbage til x'en nok slet ikke til at ske.

og er det i virkeligheden det jeg ønsker... ved det ærlig talt ikke. eller jo det er det jeg vil, men tror aldrig jeg ville kunne gå fra min nuværende... det ville ødelægge ham.

Du kan ikke blive hos en mand, fordi du er bange for at det vil ødelægge ham at du går fra ham. Lige nu er det dig der er ødelagt og man er filme nødt til at sætte sig selv i første række. Hvis du ikke er lykkelig, så bliver din nuværende kæreste det heller aldrig rigtigt!

Hvorfor er du ikke sammen med din ekskæreste, hvis det er det du ønsker?

Anmeld

26. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg vil næsten tro, at når du har selvmordstanker bliver du ikke henvist til psykolog, men det psykiater og det er gratis.

Men som en anden skriver er psykolog relativt billigt med sygesikringstilskud og din mentale tilstand skal prioteres før alt andet ligept.

Jeg håber snart du får det bedre. Det er forfærdeligt, at have det som du har det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.